Dag 10 – maandag 11 september 2017 – Calvi – Rondrit Balagna

Europe » France » Corsica » Calvi
September 11th 2017
Published: September 11th 2017

Door de BalagnaDoor de BalagnaDoor de Balagna

Toch een plaats om te stoppen
Dag 10 – maandag 11 september 2017 – Calvi – Rondrit Balagna

Rondrit van 100km met de MH door de Balagna. Zo heet de streek hier. Weeral door de bergen en smalle wegen in het binnenland. Hier is niets anders.

Wel een zeer mooie rit die ons 3 uur nam. Alhoewel een blik op de kaart ons eerst lang deed twijfelen of we het wel zouden doen. De kronkelende departementals (D151 – D71) in smal geel ingekleurd over cols van 500m op 5km van de kust beloofden wel wat spanning. Gelukkig weinig verkeer daar. Wie doet dat nu ?

We werden wel getracteerd op prachtige vergezichten zowel op de kust als op de nog veel hogere bergkammen met hier en daar een bergdorp in de verte. Hoe geraken die bewoners daar ?

We doorkruisten kleine dorpjes (Calenzana, Ste Restitude, Zilia, Montemaggiore, Cateri, Muro, Feliceto, Speloncato, Belgodère,) de meesten geflankeerd met bergtoppen van +1000m). Spijtig konden we er nergens stoppen om ze te bezoeken. We waren al zeer blij als we er doorheen geraakten met onze grote bak. Ook hier overal onleesbaar beschildere tweetalige plaatsnamen en wegwijzers met nog meer en grotere kogelgaten.

Hier wonen ook mensen

Daar een bergdorpje
Door de Balagna

Van overal zie je nog de zee
Door de Balagna Door de Balagna
Door de Balagna

Een bergdorp op een rotswand

Tot: 0.232s; Tpl: 0.01s; cc: 14; qc: 46; dbt: 0.0508s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb