Abel Tasman National Park

February 13th 2011
Published: July 30th 2017

Geo: -41.1101, 173.011

Zondag 13 februari

We reden van Westport naar Motueka vandaag. Motueka ligt in het uiterste Noorden van het Zuidereiland. Onderweg hebben we nog even halte gehouden aan de Buller gorge swingbridge. Het is de langste hangbrug van Nieuw Zeeland. Er zijn ook allerhande activiteiten te doen. Ik had ervoor gekozen om per zipline terug te komen. Een iets meer spectaculaire manier om over de kloof t geraken dan wandelen over de swingbridge.

Tegen de middag waren we reeds op onze bestemming. We hebben de namiddag besteed om inkopen te doen, uiteraard een leuk restaurantje te zoeken en om eens gebruik te maken van de faciliteiten van de camping : het zwembad en de Spa. Het landschap is hier redelijk dor in vergelijking met waar we vandaan komen, maar het voordeel is dat het hier zomers warm is. De zon schijnt volop en we hebben 26 graden.

Dinner : Chockdee, 109 High Street, Motueka - Thai
Activiteit : Buller gorge swingbridge (http://www.bullergorge.co.nz/)

Maandag 14 februari

We hebben onze campervan eens wat met rust gelaten, nadat hij al meer dan 2000km heeft gereden. We hebben de seashuttle genomen voor een tocht langs de kustlijn van Abel Tasman N.P. We vaarden langs de fameuze split-apple rock
en de verschillende mooie baaien van het park.

De boot dropte ons op Bark bay. Vandaar hebben we zo'n 8 km gewandeld naar Torrent Bay door het park. Torrent bay is een idyllische baai met een heel langzaam aflopend strand. We hadden nog ruim de tijd om van het strand te genieten voor de boot ons terug oppikte. Het was een toffe formule om van het park te genieten waar de enige manier om je te verplaatsen per boot gaat of te voet.

Dinner : The Gothic, 208 High Street, Motueka - Dineren in een kerk.
Uitstap : Abel Tasman Seashuttle - Discoverer Day (http://www.abeltasmanseashuttles.co.nz/)

15th February 2011

Heeft Frieda ook de zipline gekozen? Weer een leuke foto h?. Wel goei weer nu precies, niet te warm en niet te koud, idiaal.De seashuttle? Wat is dat voor iets? Groetjes

Tot: 0.117s; Tpl: 0.011s; cc: 14; qc: 50; dbt: 0.0544s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb