Dag 7: Whisky and Fairies

United Kingdom's flag
Europe » United Kingdom » Scotland
September 25th 2015
Published: September 28th 2015

Na onze roes te hebben uitgeslapen tijdens een enorme storm (rukwinden en regen), vertrokken we naar de Talisker Distillery, want onze tour begon om 11u. Het is echt niet zo eenvoudig om whisky te maken en vereist voornamelijk enorm veel geduld! We mochten in de distillery geen foto’s nemen op de meeste plaatsen, dus daar kunnen jullie niet van meegenieten. Aan het einde van de tour mochten we allemaal eens proeven van de Talisker Storm. Best een pittig smaakje. Na de tour kochten we allemaal nog iets in de shop, dus er ligt momenteel wel wat whisky in de camper :p We kochten het cadeau voor Chris haar verjaardag. Een redelijk exclusieve fles whisky om thuis met smaak op te drinken (al dan niet met vrienden 😉 )

We aten in ‘The Old Inn’ een taverne op enkele 10-tallen meters van de distillery. Heel gezellig met de kerstlichtjes die aan het plafond hingen en een middeleeuwse sfeer met een oude vlag van Skye aan de muur en een Schots folkmuziekje op de achtergrond. Heel lekker gegeten!

Volgende op ons lijstje waren ‘The Fairy Pools’. Een rivier met prachtige watervallen en rotsen tegen een bergachtige, met wolken gevulde horizon. De wandeling duurt normaal 40 minuten en wij deden er minstens 4 uur over vanwege de vele foto’s en avontuurlijke zijweggetjes van het pad af. Thomas en ik waagden ons tot dicht bij een grote waterval dankzij een rotswandbeklimming boven de rivier, maar het was enorm de moeite! Glenn haalt acrobatentoeren uit voor een foto, maar zijn foto’s zijn dan ook wel de moeite waard! Een prachtig stukje Skye dus!

Daarna besloten we in dezelfde inn als vanmiddag ons avondmaal te nuttigen. Weer even lekker als vanmiddag. Een mooie keuze dus!

Bij terugkomst op de camping even wat kaartjes schrijven naar het thuisfront en daarna terug naar de bar van gisteren! Glenn besloot wat bij te slapen en bij de tent te blijven.

De bar was veel rustiger dan vorige keer. We maakten gebruik van de plaatselijke wifi en dronken er weer cider en whisky. Na een glaasje whisky werd Thomas wat losser. Daarna nog een pint cider en het hek was van de dam. J Naarmate de cider uit het glas ging, zagen we Thomas zijn conditie achteruitgaan, wat een leuke collage van foto’s opleverde. Te voet terug naar de camper en de tenten, waardoor we wat konden uitwaaien. Mooie afsluiter van een mooie dag!

Nu slapen, slaapwel!

28th September 2015

weeral iets dat ik gemist heb zucht de grootva,zenne reuzel is al gesmolten nu de rest nog! ge moet eens goed uitkyken of dat ge zyn hart nergens vindt want dat heeft 'm daar verloren .grtjs

Tot: 0.083s; Tpl: 0.024s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.047s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb