Een nieuw huis, een 'nieuwe' auto, nieuwe vrienden!

Aruba's flag
Central America Caribbean » Aruba » Oranjestad
February 4th 2012
Published: February 4th 2012

Het comlexjeHet comlexjeHet comlexje

Er staan nog 3 andere appartementen.
De tijd vliegt ook hier voorbij. Inmiddels zit ik hier alweer ruim 7 weken. Het werk begint allemaal redelijk 'gewoon' te worden, al zijn er nog steeds dingen waar ik me over verbaas.

Ik heb afgeleerd om het voor de patienten vervelend te vinden dat ze moeten wachten. Zelf klagen ze (meestal) niet, dus waarom zou ik het vervelend voor hen moeten vinden? Heb ik alleen mezelf mee...

Ik zit nu een week in mijn nieuwe appartement :-) Het is echt een relaxed plekje, niet al te groot maar prima voor mij. De inrichting kan hier en daar nog wel wat gezelligheid gebruiken maar dat zal ik de komende tijd wel veranderen. Ik heb de foto's toegevoegd!

Ook scheur ik nu het eiland over in mijn Toyota Yaris. Het is echt heel fijn om een auto te hebben. Ik vind het nog steeds bijzonder hoe dit eiland is ingericht op auto's. Nu is het ook zo dat het niet heel fijn is om met de fiets naar het werk te gaan, aangezien je wel een douche kunt gebruiken na een ritje van 10 minuten ;-)

Tja, de temperaturen zijn hier wel heeeeel anders als in Nederland, gisteren
Mijn huisMijn huisMijn huis

Net een vakantie bungalow :-)
was het 30 graden. Na het werk lag ik nog even in mijn hangmat (zie foto) en vlak voor het donker werd (19:00 uur) begon het toch een beetje af te koelen, 26 graden is dan toch wel wat fris. Rare wereld of niet? ;-)

Inmiddels heb ik 3 duiken gemaakt, erg leuk om weer te doen, en ook hier is de onderwaterwereld heel mooi! Vanmiddag ga ik weer.

Via de kerk heb ik al verschillende mensen leren kennen, op een zondagmiddag ben ik met Ronald, Eelke en Phia naar de Natural Pool geweest. Met de 4WD door het national park, cool! Het was een sombere, regenachtige, stormachtige dag, maar daardoor juist erg gaaf. Wat een natuurgeweld die zee. Later die week heb ik bij Ronald en Janske geBBQd, erg gezellig.

Met het duiken heb ik Mispa leren kennen, met hem ben ik vorige week zondag naar een film avond bij hem in de kerk geweest. Het is leuk hoe de verschillende mensen op je pad komen en zo langzaam een kringetje van mensen om je heen op te bouwen.

Gelukkig heb ik via skype ook veel contact met vrienden en familie in Nederland, dat zorgt ervoor dat ik me niet afgesloten voel van mijn 'thuis'.

Voor de geinteresseerden is mijn nieuwe adres:

San Barbola 63b, Oranjestad, Aruba

Maar ook post naar de office aan de Stadionweg komt gewoon aan. (duurt wel ruim 2 weken)

Mijn 'tuin'Mijn 'tuin'
Mijn 'tuin'

Lekker buiten zitten of hangen in de hangmat!
De waakhondenDe waakhonden
De waakhonden

Ze zijn inmiddels aan mij gewend dus blaffen niet meer als ik er aan kom...
My car day 1My car day 1
My car day 1

Maar geen problemen sinds deze lekke band, veroorzaakt door een schroef.
VisVis
Vis

Mooi
Naar de Natural PoolNaar de Natural Pool
Naar de Natural Pool

Donkere luchten, ruig water, de foto laat maar de helft zien.
Voor als ik heimwee krijg!Voor als ik heimwee krijg!
Voor als ik heimwee krijg!

Het is maar een klein stukje, staat hier al op de borden :-)

17th February 2012

Leuk!
Hey, leuk om dit te lezen en de foto's te zien met hier en daar bekende plaatjes! Super zeg dat het zo goed gaat. Ik begin hier langzaamaan weer op te starten (moet je nagaan hoe lang het geduurd heeft...;) Geniet lekker, want hier is de sneeuw voorbij en daarmee al het moois buiten ook wel, niets vergeleken met daar! Veel liefs, Marlies

Tot: 0.079s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.0502s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb