Marijke

MINS
SECS

Going to Aruba

Ik heb m'n blog weer onder het stof vandaan gehaald, er staat een nieuwe reis op het programma. Ja een die langer duurt dan 3 weken en niet in de catagorie 'gewoon' valt, dus dan kan er weer geblogt worden :-)
You'll hear from me...

Central America Caribbean » Aruba » Oranjestad August 25th 2012

Zoals beloofd, de foto's die bij het vorige verhaal horen, en nog een paar... Enjoy!... read more
De straten van Kathmandu
Monkey Tempel
Boudhanath

Asia » Nepal » Pokhara August 9th 2012

'Volgende blog komt uit Nepal' schreef ik onderaan mijn laatste blog, dus bij deze! Vanochtend zijn mijn reisgenoten (10 stuks) met bus of vliegtuig vertrokken naar Kathmandu, morgen vliegen zij terug naar Nederland. Ik heb een internetcafe opgezocht om mijn 'belofte' waar te maken. Hoe 'gewoon' Aruba inmiddels is, zo nieuw was alles in Nepal. We hebben veel gezien en gedaan. De eerste 4 dagen hebben we in Kathmandu doorgebracht, een superdrukke stad waar constant getoeterd wordt. Soms schrik je je lam... Er wordt hier links gereden dus dat is even wennen en je wordt rechts en links ingehaald door motors, fietsen, auto's, bussen, vrachtwagens en wat er nog meer rondrijdt. Fenna en Shalik hebben ons veel cultuur laten snuiven, verschillende tempels en stupa's hebben we gezien. Het is bijzonder om te zien, maar na 10 ... read more

Wat vliegt de tijd toch elke keer voorbij! Het is alweer juli en ik zit hier inmiddels ruim een half jaar, op de helft...?!! Wat is er de afgelopen maanden gebeurd: In mei heb ik de cursus tot rescuediver gedaan. Een heel andere cursus dan de eerderen, waarbij ik nu vooral bezig was met 'wat te doen als er een duiker in de problemen is'. Die problemen verschilden van vermoeid tot in paniek tot buiten bewustzijn. Het was een superleuk maar ernorm intensieve cursus, zie je mij al mijn mede-cursist (die anderhalf keer zo groot en breed is als ik) uit het water tillen ;-) Uiteindelijk kun je hem beter als redder hebben, maar mocht het nodig zijn kom ik ook een heel eind en zal ik doen wat mogelijk is. Omdanks dat het interessante en ... read more
Gezelligheid in m'n werkkamer
Op de CN tower
Op de ferry

Afgelopen zaterdagmiddag zat ik in de auto, net een huishoudelijk ochtendje achter de rug, geskyped met mijn lieve vrienden en familie in Nederland, op weg naar een avondje chillen met vrienden bij zonsondergang op strand, waarna ik nog een spelletje colonisten zou gaan spelen bij andere vrienden en het enige wat ik voelde was DANKBAARHEID! Dankbaar voor alle lieve mensen om mij heen, in Nederland, op Aruba of elders in de wereld, I love you! Dankbaar voor de enorme rijkdom die ik hierdoor ervaar. Dankbaar dat ik hier mijn draai gevonden heb en kan genieten van zon, zee, strand en de prachtige onderwaterwereld. Dankbaar voor alle kansen die ik krijg en alle dingen die ik mag leren. Dankbaar dat ik mag vertrouwen dat God mijn leven in Zijn hand houdt. Ik ben een gezegend mens! Goed, ... read more
Naar klein Bonaire
Quad rijden
Noordkust

Central America Caribbean » Aruba » Oranjestad February 4th 2012

De tijd vliegt ook hier voorbij. Inmiddels zit ik hier alweer ruim 7 weken. Het werk begint allemaal redelijk 'gewoon' te worden, al zijn er nog steeds dingen waar ik me over verbaas. Ik heb afgeleerd om het voor de patienten vervelend te vinden dat ze moeten wachten. Zelf klagen ze (meestal) niet, dus waarom zou ik het vervelend voor hen moeten vinden? Heb ik alleen mezelf mee... Ik zit nu een week in mijn nieuwe appartement :-) Het is echt een relaxed plekje, niet al te groot maar prima voor mij. De inrichting kan hier en daar nog wel wat gezelligheid gebruiken maar dat zal ik de komende tijd wel veranderen. Ik heb de foto's toegevoegd! Ook scheur ik nu het eiland over in mijn Toyota Yaris. Het is echt heel fijn om een auto ... read more
Mijn huis
Inside
Mijn 'tuin'

Central America Caribbean » Aruba » Oranjestad January 12th 2012

Zo m'n eerste anderhalve week werken zit er alweer op! Tot nu toe bevalt het prima, ik kan hier best aan wennen ;-) Natuurlijk is het allemaal anders, maar zoals ik met mijn High-school jaar geleerd heb: 'It's not right, it's not wrong, it's just different.' Nog even terug naar oud en nieuw, dat heb ik hier 'thuis' bij Burton en family gevierd. Volgens mij was het meeste vuurwerk al op voor het 12 uur was... In Nederland zit je binnen voor de tv te wachten tot het 12 uur is, dan eerst iedereen een goed nieuwjaar wensen, dan jassen aan en naar buiten. Omdat het hier gewoon warm is ben je al buiten, sta je een beetje te borrelen, niemand weet wanneer het precies tijd is. Als de horloges dan aangeven dat het 12 uur ... read more

Central America Caribbean » Aruba » Oranjestad December 31st 2011

“you can kiss your family and friends good-bye and put miles between you, but at the same time you carry them with you in your heart, your mind, your stomach, because you do not just live in a world but a world lives in you.” – Frederick Buechner Mijn vakantie zit er op, maandag begint het echte leven op Aruba, ik ga aan het werk! Na een heerlijke vakantie heb ik daar eigenlijk ook wel zin in. Eerst maar even een update van de afgelopen weken. Samen met Marlies heb ik zo ongeveer het hele eiland ontdekt, aangezien het net zo groot is al Texel is dat best te doen in een week. We zijn bij de vuurtoren in het noord westen geweest en de ‘ooit-wannabee’ vuurtoren in het oosten. We hebben de hooiberg ‘beklommen’, een ... read more
In de grot van Arikok
At the horses - voor de 'natural bridge'
In de achtertuin van ons huisje :-)

Central America Caribbean » Aruba » Oranjestad December 17th 2011

Na een lange, maar prima vlucht kwam ik aan op Aruba, in een dikke stortbui. Het is duidelijk regenseizoen hier en ook nu zit ik onder een afdak terwijl de regen maar blijft vallen. De temperatuur schommelt tussen zeer warm en nog net niet iets warmers aantrekken. Prima te doen dus. Op het vliegveld aangekomen had ik eigenlijk geen idee wie me op zou halen en er stond nog niemand voor mij. Toen kwam er wel iemand aanlopen waarvan ik dacht dat het misschien de dokter wel zou kunnen zijn... Beide wisten we het eigenlijk niet zeker, beetje suf, maar ook wel grappig. Ik heb een kamer in een gebouwtje achter het huis van de oogarts, eigen badkamer, eigen keukentje. Klein maar fijn. Ik ga wel binnenkort op zoek naar echt iets voor mezelf. Wat super ... read more
Een heerlijk uitzicht...

Europe » Netherlands » Flevoland » Lelystad June 8th 2009

Ik ben weer thuis, ga straks weer aan het werk! De laatste dagen hebben we ons nog goed vermaakt. Akagera National Park was geweldig, we hebben veel dieren gezien: antilopen, een giraf, buffuls, baboons, nijlpaarden, ect. Als je foto's wilt zien, kom je maar eens langs Vrijdag nog een leuke dag met vrienden uit Kirinda en zaterdag naar huis. Vlucht ging prima, heb heerlijk geslapen (voor zover dat kan in een vliegtuig). Bedankt voor alle reacties op m'n blog. Het was erg leuk te merken dat zoveel mensen meeleefden en een klein beetje konden meegenieten van mijn avonturen. Murakoze cyane!!! Tot op m'n volgende blog ... read more

Africa » Rwanda » Ville de Kigali » Kigali June 3rd 2009

We zijn weer 'thuis'! Het is gek maar het voelde vanochtend echt een beetje als thuiskomen toen we terugkwamen in Kigali. We slapen weer vertrouwd in het klooster van St. Pauls. Het aftellen is nu echt begonnen, helaas. Morgen gaan we naar Akagera national park in het oosten, wildlife spotting. We hopen giraffen, olifanten, zebra's, nijlpaarden etc te zien. Vrijdag gaan we een dag op stap met 2 vrienden uit Kirinda, Mike en Everist. Zij hebben iets bedacht om ons mee naar toe te nemen. Ik denk dat het een lange, maar erg gezellige dag gaat worden. Kunnen we de volgende dag tenminste goed slapen in het vliegtuig... Zaterdagmiddag vliegen we via Entebbe naar Addis Ababa. Tegen middernacht vertrekken we daarvandaan om via Parijs naar Brussel te gaan. Als het goed gaat komen we daar om ... read more
Beautiful view
Regenwoud
Maundi krater

Tot: 0.151s; Tpl: 0.007s; cc: 7; qc: 87; dbt: 0.0924s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb