All the best for 2012 !

Central America Caribbean » Aruba » Oranjestad
December 31st 2011
Published: January 1st 2012

Op de Hooi(!)bergOp de Hooi(!)bergOp de Hooi(!)berg

En wat zijn we al bruin!
“you can kiss your family and friends good-bye and put miles between you, but at the same time you carry them with you in your heart, your mind, your stomach, because you do not just live in a world but a world lives in you.” – Frederick Buechner

Mijn vakantie zit er op, maandag begint het echte leven op Aruba, ik ga aan het werk! Na een heerlijke vakantie heb ik daar eigenlijk ook wel zin in.

Eerst maar even een update van de afgelopen weken. Samen met Marlies heb ik zo ongeveer het hele eiland ontdekt, aangezien het net zo groot is al Texel is dat best te doen in een week. We zijn bij de vuurtoren in het noord westen geweest en de ‘ooit-wannabee’ vuurtoren in het oosten. We hebben de hooiberg ‘beklommen’, een heuse 165 meter hoog, met traptreden. Ondanks het grauwe weer en de regen van die dag hadden we toch een leuk uitzicht. Het plan was om fietsen te huren, maar na 20 minuten in de regen in de auto te hebben gezeten hebben we dat plan maar laten varen.

We zijn met de gloednieuwe huurauto door het national park Arikok gereden, een leuk park waar je niet teveel dieren moet verwachten maar vooral veel cactussen en hier en daar een geit. We zijn naar de donkey sanctuary geweest en hebben ezels gevoerd.

Natuurlijk hebben we lekker op het strand gelegen, en op een ander strand en nog een strand… We hebben ook een poging gedaan tot snorkelen, helaas bleef het bij een matig geslaagde poging. Door de wind en de golven was het water erg troebel en hebben we weinig vissen gezien. Dit hebben we op Curaçao zeker goed gemaakt!

Op de laatste dag voor ons vertrek naar Curaçao zijn we wezen paardrijden. Dit was echt een super ervaring, wild west style langs de noord kust van Aruba, de plek waar geen wegen zijn en alleen ruige kust. De paarden waren goed getraind, wisten precies welke route ze moesten nemen maar dat nam niet weg dat ze af en toe in galop gingen! Erg cool ;-) Na de rit hadden al m’n ingewanden wel een andere plek ingenomen, maar zeker een ervaring om te herhalen, wie gaat er mee? (Margriet?)

De 23e zijn we naar Curaçao gevlogen, een vlucht van 20 minuten waarbij de luchtvaartmaatschappij het toch
At the horses - voor de 'natural bridge'At the horses - voor de 'natural bridge'At the horses - voor de 'natural bridge'

de kleine dan, de grote is in 2005 ingestort... Maar deze is ook best leuk.
voor elkaar krijgt om ruim 2 uur vertraging te hebben! Schijnt normaal te zijn, ook hoorde ik dat als ze minder dan 15 passagiers hebben, de vlucht gewoon geschrapt wordt.

Corrie kwam ons ophalen van het vliegveld, zij was inmiddels ook redelijk verhit aangezien ze al die tijd heeft moeten wachten en communicatie is niet het sterkste punt daar, op de borden stond dat we al geland waren toen we nog niet eens vertrokken waren (of misschien net…). Corrie had een prachtig huisje voor ons geregeld met uitzicht op zee met een prachtige ondergaande zon. Aan de zijkant was een roestig trappetje (van een meter of 5 gok ik) waardoor je zo het water in kon, eruit komen was nog wel een kunst aangezien de trap ongeveer een halve meter boven het water al ophield. Bij de rotswand zaten wel supermooie vissen. J

Op Curaçao hebben we Willemstad bekeken met de leuke ‘Hollandse’ huisjes en de pondjesbrug. 1e kerstdag zijn we naar de kerk geweest en ’s middags heeft Corrie geholpen bij een kerstdinner voor arme gezinnen en zijn Marlies en ik naar het strand gegaan. Ook hier hebben we weer gesnorkeld en zelfs een schildpad gezien! Nice.

2e kerstdag zijn we naar een park (waarvan ik de naam weer vergeten ben, maar het had te maken met de 7 inhammen) aan de noordkust geweest. Lekker om even te lopen en de ruige natuur en de wilde zee te zien, wat een kracht.

Dinsdag scheidden onze wegen ons, Corrie bleef op Curaçao en ging weer aan het werk, Marlies ging terug naar Nederland en ik ging terug naar Aruba. Natuurlijk had ik vertraging, maar deze keer maar 45 minuten, het schijnt dus te horen bij deze ‘binnenlandse’ vluchten.

De afgelopen dagen heb ik weinig bijzonders gedaan, ik heb geen auto meer tot mijn beschikking en dan ben je toch wel een beetje beperkt hier. Wel heb ik samen met Burton naar een auto gekeken, leek wel wat maar een vriend van hem die automonteur is heeft ook nog een idee maar die eigenaar komt pas de komende week terug. Het zou fijn zijn als ik toch redelijk snel een auto heb, geeft me een hoop vrijheid.

Er is ook wel openbaar vervoer hier, wat ik natuurlijk ook geprobeerd moest hebben. Op weg naar de bushalte kreeg ik een lift aangeboden van een vriendelijke mevrouw,
De ondergaande zon...De ondergaande zon...De ondergaande zon...

sorry deze kan ik julllie toch echt niet onthouden.
dus die heb ik maar aangenomen. Op de terugweg dan toch de bus opzoeken. Eerst ben ik helemaal de verkeerde kant opgelopen. Ze zijn de stoepen van een hele lange weg aan het vernieuwen, dus alle bushalte bordjes zijn verdwenen aan die kant van de straat. Ik heb op verschillende punten gestaan en een poging gedaan om een bus aan te houden maar ik maakte beslist geen indruk. Uiteindelijk ben ik maar eerst de verkeerde kant op gegaan om vervolgens vanaf het station terug te gaan. Een heel avontuur dus, maar oefening baart kunst, volgende keer gaat het vast beter. J

Mijn huizenjacht ging daarentegen een stuk beter. Samen met Marlies ben ik op maandagochtend op huizenjacht gegaan. Burton had ons 2 advertenties uit de krant gegeven en nog wat andere tips. Om 8:50u belde ik naar de eerste advertentie en ik denk dat we er om 9:15u al waren om te kijken. Leuk, net appartement met alles erop en eraan. De appartementen die we daarna nog gezien hebben waren in een erg rumoerig complexje of niet binnenkort beschikbaar. Dinsdag heb ik het huurcontract getekend, eind januari kan ik erin. Lijkt me heerlijk!

Nou het is inmiddels een heel verhaal geworden… Ik wil jullie allen een heel mooi, gelukkig, gezond en gezegend 2012 toewensen. Jullie jaarwisseling zit er al op, mijne duurt nog 2 en half uur.

Liefs!

Mijn toekomstige huis! Mijn toekomstige huis!
Mijn toekomstige huis!

Voor de housewarming volgt nog een uitnodiging ;-)

1st January 2012

heeej Marijke! Jij ook een heeeeeel goed en gezegend 2012 in Aruba! Echt super leuk Heerlijk met zo\'n vakantie beginnen lijkt me! Kun je alvast ff alles verkennen enzo! :) Geniet van je tijd daar! Liefs! Ps; Zal binnenkort ook ff op je mail reageren.. :)
1st January 2012

Hoi Marijke, Ziet er uit alsof jij op een betere plek bent dan ik ;) Mooi hoor daar! In ieder geval de beste wensen voor 2012! En ik zou graag in je nieuwe huisje willen helpen met schilderen e.d., maar ik denk dat het praktisch niet echt haalbaar is :) Groeten, Rob
4th January 2012

Wat een leventje!!
He meid!! Wat een gaaf verhaal...wat maak je veel mee en wat ben je al lekker bruin. Heerlijk (lees jaloeeerrsss) Leuk ook om je toekomstige huisje al van de buitenkant te zien. We waren erg nieuwschierig! Het ziet er allemaal erg leuk, mooi en gezellig uit. Succes deze eerste week met werken, we spreken gauw ff een skype momentje af! Liefs, Sharon (& Jp)
7th January 2012

Bewijs
En nu het bewijs dat ik ook daadwerkelijk je blog ben gaan bekijken ;) Wat ben je toch actief geweest in die eerste weken! Alles al verkend (houd je nog wel wat over om te verkennen in het komende jaar? ;) ). En paardrijden! Je verbaasd mij telkens weer. You go girl! Hopelijk ging je eerste week werken ook goed. Al een beetje gewend aan het arubaanse ritme? Liefs ruch
8th January 2012

BRrrrrr
Hooooi Marijke!! Heel gezegend 2012 gewenst hoor!! Hopelijk ging de eerste week een beetje voorspoedig. Nog ff en je hebt ook al je eigen plekje om te wonen, heerlijk!! Ik kom langzaam weer in het NLse ritme, al heb ik regelmatig nog slaapgebrek en heimwee ;)!! Met name dankzij het weer...soms zijn er zelfs dagen dat de zon niet eens tussen de wolken door komt, hoe erg!! En veel regen en wind en koud brrr, not great. Qua werk is het nu nog rustig, maar ik ga morgen bellen om door te geven dat ik in de flexpool van het Flevo wil, en dan gaan ze arbeidsvoorwaarden gesprek etc. regelen. Kheb ook naar het St Jansdal een open sollicitatie gestuurd, want ik moet toch een beetje binnenkomen daaro wil ik een opleiding kunnen doen. Misschien kan ik tijdelijk voor optometrist spelen? :D Ik wens je veel plezier en succes deze week, en ga vooral nog even lekker in het zonnetje zitten ;)

Tot: 0.085s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.0438s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb