Tioman

Asia » Malaysia » Pahang » Pulau Tioman
July 3rd 2010
Published: July 3rd 2010

National moskeen i KLNational moskeen i KLNational moskeen i KL

Pigerne (og Mads) måtte låne tøj for at være ordentlig påklædte
Tioman er en lille trope-ø ud for den Malaysiske østkyst 20 km lang og 11 km bred, og det høeste punkt er omkring 1000 meter. Det betyder, at alt (menneske-) liv foregår ved kysten, som er forbundet med bådtrafik. At lande på Tioman er specielt. Når man ser ud af venstre vindue tror man vingen skal ramme et træ i junglen, der rejser sig stejlt, samtidig med, at man ud af højre vindue kan se vingen næsten rører stranden, da flyet skal lave et skarpt højre-sving i selve landingen. Vi bor på et udmærket ressort som langt fra er fuldt booket på trods af højsæson - finanskrisen har også sine positive sider.

En del af familien ville hellere have været lidt mere øde og down-to-basic, men Marie synes det er det mest fantastiske med swimmingpools, vandrutsjebaner og pool bar, hvor man sidder i vandet - og så er det næsten det hele værd at se hende nyde livet. Vi andre nyder også de bekvemmeligheder, der følger med, som fitnes rum (nærmest på stranden) aircon på værelset og wifi ved swimmingpoolen.

Der bliver også tid til snorkling efter koraller og fisk og lidt kajaksejlads. Junglen på øen lyder spændende, men
TV tårnet i KLTV tårnet i KLTV tårnet i KL

421 meter højt
det er for varmt til at gide gå ind i den, så vi nøjes med at se de øgler, aber og fugle, der kommer ned til ressortet. Så alt i alt, ren afslapning og lidt tid til at planlægge den næste uge, hvor vi skal køre rundt på den Malaysiske halvø i lejet bil.

Udsigt fra TV-tårnetUdsigt fra TV-tårnet
Udsigt fra TV-tårnet

den roterende restaurant er i 282 meters højde
Lufthavnen på TiomanLufthavnen på Tioman
Lufthavnen på Tioman

Har også både desk til taxiservice (bil eller båd) samt tax-free
Pool områdetPool området
Pool området

Marie har mindst været 5 timer i vandet om dagen

8th July 2010

Hej Klaus Har du det godt? Jeg savner dig. Jeg håber du snart kommer hjem. Hilsen Laura
10th July 2010

Savner også dig
Hej Laura Jeg savner også dig, det varer ikke engang en måned så er vi hjemme. Så kan jeg hører om hvad du har lavet i din sommerferie. Hils de andre på langhusevej og sig at vi savner jer alle sammen Knus Klaus

Tot: 0.118s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.0481s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb