Next stop: Manapouri

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Te Anau
July 6th 2008
Published: July 8th 2008

Gisteren kreeg ik wat last van mijn kies, en vandaag werd het een stuk erger. Op deze kies zit een noodvulling waarmee ik na de vakantie zowieso mee naar de tandarts moest. Af en toe kwam de pijn ineens opzetten en dan zakte het ook ineens weer helemaal weg.

We zijn vandaag naar Manapouri gereden. De weg was goed, deze kon namelijk gesloten zijn vanwege de sneeuw. We hoorden 's ochtends dat bijvoorbeeld een andere weg wel afgesloten was door de sneeuw. Gelukkig hadden we nergens last van. We zijn hier op een camping bij een meer beland. De eigenaar (man) was een nederlanders. Deze hebben we niet meer ontmoet. De camping deed erg oud aan.

We hebben bij het meer rondgelopen en wat over de camping rondgelopen. We stonden er als enige. Op 1 man na. Dit was Bob. Bob woonde op de camping in zijn bus. Nu al 3 jaar. Hij was bezig hout te hakken voor zijn kacheltje.

's Avonds kwam er een camper aan. Dit bleken ook nederlanders te zijn. En de goeie grap was, dat we dit stel ook al hadden ontmoet op het vliegveld. Zij hadden met hun camper precies de tegenovergestelde richting van ons gereden en nu kwamen we elkaar hier tegen. Ze heten Janine en Martijn. Martijn is wiskundeleraar en Janine werkt in het ziekenhuis. Ze komen uit Purmerend. We hebben 's avonds gezellig biertjes gedronken bij hun in de camper. Wederom niet zelf gekookt omdat we salade en soep met hun mee konden eten.

We hebben wel de voor- en nadelen van de verschillende campergroottes ontdekt. Die van hun is erg groot en ruim, wat heel relaxed is. Het nadeel is de logheid. Je doet overal een stuk langer over om te komen en sommige stukken kost ook erg veel moeite. Bovendien is het duur. Ons kleine busje is snel, maar moet 's avonds wel elke keer omgebouwd worden tot bed. Dus qua ruimte erg beperkt.

Verder hebben we vandaag kleding gewassen. Alleen kregen we onze kleding niet droog. Na 3 keer in de droger doen hebben we het uiteindelijk over de stoelen in de algemene ruimte gehangen. Toen de eigenaresse dit zag, heeft ze al onze was meegenomen om bij haar binnen voor de open haard te hangen. Erg lief.

De volgende dag spraken we haar weer en wat bleek. We hadden het verkeerde wasprogramma gekozen waardoor onze kleding niet gecentrifugeerd had. Daarom was alles zo nat.

Katinka

15th July 2008

Blij
Hahaha..wat een grappig verhaal Katinka, Wees blij dat ze jullie was niet op de kookwas gezet had..had jullie eerst ook nog moeten Sonja Bakkeren hihi.. Liefsss Ankie

Tot: 0.073s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.0412s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb