Så er vi online igen!

Japan's flag
Asia » Japan » Tokyo
August 8th 2007
Published: August 8th 2007

Niju-Bashi broen...Niju-Bashi broen...Niju-Bashi broen...

med kejserpaldset i baggrunden.
Efter mange dage uden internetadgang, hvor vores indlevelse i verdenssituationen alene har basereret sig paa CNN og BBC World services kunne man nok forvente, at det ville blive en god oplevelse at vaere online igen. Som saadan var det jo rart, at laese mails og at se at FCK er gaaet videre i kvalen til Champions league, men der holder begejstringen ogsaa op. For tilsyneladende har travelblog.org haft et heftigt servernedbrud og tilsyneladende har man ikke taget backup i de sidste tre maaneder!!! 😞

Saa det passer fint med, at alle vores billeder, rejseoplevelser er forsvundet ud i cyberspace. Der er godt nok en spinkel mulighed for at finde det via caching hos google eller yahoo, men det vil blive et stoerre detektivarbejde. Surt, surt, SURT! 😞 😞 😞 😞

Vi er som det fremgaar naaet til Tokyo, hvor vi indtil videre har haft travlt med at kombinere sightseeing og shopping. Alle er ved godt mod og vi taler meget om, at det er underligt at vi snart skal hjem og at de foreloebigt 69 dage er floejet afsted. Men da virkeligheden venter paa os i form af skole, arbejde osv. er vi noedt til at komme hjemad -
Yasukuni JinjaYasukuni JinjaYasukuni Jinja

Er en Shinto-helligdom for mindet om de japanske soldater, som gennem tiderne er døde i kejserens tjeneste. Billedet viser hjørnet af den massive Torii(port), som står ved indgangen til templet.
vi har jo rent faktisk ogsaa forladt huset som en delvis byggeplads og vi maa desvaerre erkende, at udfordringerne har vaeret store for haandvaerkerne, mens vi har vaeret vaek - saa vi vender ikke som forventet hjem til et faerdigt hus.

Dette er med stor sandsynlighed den sidste blog. Det har vaeret super, at dele vores oplevelser med jer og modtaget mails og kommentarer. Desvaerre er der ikke noget haandgribelig dokumentation for dette paa denne blog PT. men blog opdateringen og laesningen har ikke vaeret forgaeves.

Vi ses snart hjemme i DK. Take care indtil da!

Asakusa templetAsakusa templet
Asakusa templet

Indgangen til templet med "Tordenporten" i forgrunden.
Do you have the camera for the PSP?Do you have the camera for the PSP?
Do you have the camera for the PSP?

Mere end 70 dages intensiv jagt på ovenstående gadget måtte indstilles uden at have skaffet kameraet til Paulines PSP. Det fåes indtil videre kun med japansk software :-(
Drive-in haircutDrive-in haircut
Drive-in haircut

Kim blev klippet for 1000 Yen ~ 46 DKK. Man gaar ind fra gaden betaler med en 1000 Yen seddel eller med sin mobil i en automat. Derefter tager man plads på bænken og venter i rækkefølge på det bliver ens tur. Der er afsat 10 min per person til klipning. Næsten ligesaa billigt som Mongoliet.

8th August 2007

tiden iler
Kære alle det var dejligt at høre livstegn fra jer, og høre om jeres færd gennem verden. Jeg har printet alt hvad i har skrevet ud, nu ved jeg jo ikke lige om jeg har modtaget det hele. det tror jeg. Tokyo, en af verdens navler, hvor må det være spændende. Her cykler vi bare rundt om aftenen, i går til Pernille, glæder mig til at gense jer i lufthavnen. knus og kærlige tanker mormor
9th August 2007

Godt at høre lyd fra jer igen!
Kære alle fire Herligt at høre lyd fra jer igen - men øv - tis og prut, at Travel Blog har forsømt at tage back up. Alle de skønne billeder og tekster. Det er godt nok ringe! Lad os få sat noget detektivarbejde i gang, så snart i er hjemme. Vi glæder os til at have jer hjemme igen - og tillader os at stikke næsen op forbi, så snart I er hjemme. For nu kan især Victoria-Amalie ikke vente længere på sin "Mikke-Pau". Og nyd så de sidste døgn - også selvom de kommer til at gå med masser af transport. MANGE hilsner William-Alexander, Victoria-Amalie, Bo & kone

Tot: 0.107s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 46; dbt: 0.0518s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb