Dag 1 & 2: wachten, zitten & stinken

Nepal's flag
Asia » Nepal » Kathmandu
October 9th 2019
Published: October 9th 2019

Alles thuis opgeruimd, ingepakt, dus klaar om te vertrekken!

We vertrokken goed op tijd (uiteraard, we gingen met de Beyensen ?) en kwamen dus goed op tijd aan. Nog genoeg tijd voor een drankje en uit te zoeken waar we moesten opstappen.

Uiteidelijk gevonden, namen we afscheid van mijn schoonouders (nu kan ik het ECHT zeggen) en gingen we wachten.

We waren als eerste aan de incheckbalie en ik speelde er wat op mijn Nintendo Switch en Karen las op haar splinternieuwe e-reader.

Verder ging alles hier vlot en was het vooral wachten. Aan de gate speelden we nog enkele spelletjes Clever.

We vlogen met Etihad Airways en niet met KLM zoals gedacht. Gelukkig hadden ze even goede films en kon ik detective Pikachu nog zien en nog een comedy.

Weliswaar een gecensureerde versie want 'duck' en 'chips' werden er mooi gedubd.

Er werd ook afgeteld tot het gebed en de richting naar Mekka werd steeds aangegeven 😊

Na 6 uur vliegen kwamen we aan in Abu Dhabi. Lokale tijd ongeveer 6 uur 's ochtends en toen al 30 graden! Ni te doen!

dan een drietal uur wachten en de volgende vlieger op voor nog 4 uur vliegen naar Kathmandu.

avondmaal werd ontbijt en dan weer avondmaal, dus op den duur konden we er zelf niet meer aan uit. Het eten viel al bij al wel mee en was zelfs best lekker.

al een geluk ben ik ni zo ne moeilijke en kon Karen met het mijne wisselen. 😊

eindelijk aangekomen in Kathmandu, moesten we langs het grootste obstakel.

het visum!

Gelukkig is Karen zo een fantastisch vooruitziende vrouw en had ze de aanvraag al online gedaan en afgedrukt. Dat scheelde weer een rij om aan te schuiven!

De eerste rij was het betalen van het visum. Die rij viel nog best mee en dat ging vlot.

Daarna naar de rij om het visum aan te maken met alle papieren die we de laatste 10 uur ontvangen hadden.

procedure ten top. Ik denk dat ze mensen die in een vorig leven een slak zijn geweest daar aan de balie zetten (of toch mensen met ambitie in reïncarneren hierin). Elke individuele aanvraag duurde zo ongeveer een dikke 5 min.

En met zo een 40-tal wachtenden voor ons, was dat geen pretje.

een dik anderhalf uur later konden we dan onze bagage gaan halen en naar buiten.

onze gids stond ons al op te wachten en liet de chauffeur voorrijden.

We werden zeer vrolijk onthaald en kregen een welkomstsjaaltje (dat ongetwijfeld een veel mooiere naam heeft).

een zeer enthousiaste dame die ons op de weg richting hotel al veel info wist te geven over Nepal.

Zij had alleen niet bijna 24 uur onderweg geweest en zat dus nog vol energie.

Toen ze doorkreeg dat wij aan het eind van ons Latijn (en gebrekkig Engels) zaten, liet ze ons de rest van de rit bekomen.

eerste indruk van Nepal: veel afval overal, kleine, povere huisjes, veel kleine winkels, veel dieren op straat (apen, honden en koeien) en iedereen zit buiten!

Dat klinkt misschien niet heel positief, maar het blijft dan ook een hoofdstad hé. en er is ongetwijfeld heel veel moois te ontdekken, maar dat is voor na vannacht!

Toch hadden onze monden nog energie om open te vallen bij het zien van ons hotel.

Het zag er prachtig uit met een chique inkomhal en overal mensen om je te helpen.

Bij het binnenkomen kregen we een glaasje vers fruitsap.

Onze gids checkte ons in en overliep nog even het weekprogramma met ons.

na het maken van de nodige afspraken, eindelijk naar de kamer.

De kruier die onze valiezen naar boven droeg bleef nog even hangen in de slaapkamer voor een fooi (zoals de gewoonte), maar helaas hadden we nog geen geld op zak.

Big deal hier blijkbaar, maar hij bleef wel behulpzaam.

Toen we naar beneden gingen voor het diner, spraken we hem erover aan dat hij dat nog tegoed had.

Die mens was opeens keigelukkig.

Het eten was enorm lekker en veel.

Voor 20 euro aten we onze buiken meer dan vol.

een literfles water, homemade ice tea, 2 porties naanbrood en dan elk een gerecht. geen geld!

Ik nam iets typisch Indisch (en pikant!) en Karen ging voor rijst en noedels met scampi, kip en worst.

Dan nog even skypen met het thuisfront, ik type nog even een blog en nu ga ik slapen.

Het belooft een geweldige reis te worden.

Ik weet niet of ik veel ruimte ga hebben om te schrijven, maar ik probeer!

Met een beetje geluk ook met enkele foto's, maar geen beloftes 😊

Groetjes aan het thuisfront!!

9th October 2019

we zijn mee weg!
topper Rick! Zo kunnen we volgen se, plezant om te lezen (Karen had het ook beloofd in haar "beloften" hé; dat ze u zelfs met uw flauw grapkes graag zag :-). Blijf ze maar uithalen want ik ben even flauw :-) Geniet!

Tot: 0.118s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 29; dbt: 0.0591s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb