Dag 17: Thuiskomen

October 6th 2018
Published: October 6th 2018

Om 7u ging de wekker.

De laatste ochtend.

Het was een geweldige reis, maar natuurlijk is thuiskomen ook altijd fijn.

Ik keek er oprecht heel erg naar uit om Karen terug te zien, dus ik was als eerste klaar met het opruimen van mijn gerief.

Kathleen ging naar de bakker terwijl wij voor de laatste keer onze tent opbergen en een snel kattenwasje gaan doen.

Toen we vertrokken, zagen we nog maar eens een prachtig beeld over het woud vanop een berg.

Overal waar je kon zien, waren bomen. Kilometers ver met hier en daar een dorpje bijna letterlijk in het bos.

Onwaarschijnlijk eigenlijk.

Ik zocht op waar de naam vandaan kwam (toch nog een beetje cultuur) en die stamde al af vanuit de jaren 800.

Ze noemden het dan al ‘Silva Nigra’ (het Zwarte Woud) vanwege zijn ondoordringbare karakter en dichte begroeiing.

Niet moeilijk dat er veel verhalen en legendes zijn over de bossen van lang geleden.

Sommige bossen waren zo ondoordringbaar en dat maakt natuurlijk een perfecte basis voor een heleboel mythes en legendes.

We reden zonder ook maar 1 keer ‘echt’ file te hebben richting huis. Met hier en daar een plas- en wisselpauze, maar we waren op het geplande uur (17u30) in Berendrecht.

Nog even snel langs de Carrefour voor het ontbijt van Kathleen, Laura en Thomas en dan richting waar iedere Belg heengaat na zijn vakantie: het frituur!

We aten deze frietjes lekker op bij ons thuis, laadden mijn gerief uit en namen afscheid.

Wondermooie bruggen in Luzern,

romantiek en Tiramisu in Verona,

souvenirshoppen en genieten in het idyllische Venetië,

toch één paard gezien in Lipica,

ons in The Lord Of The Rings wanen in de Skocjan caves,

raften op de Socarivier,

draken, chocolade en chique dineren in Ljubljana,

relaxen in een subtropisch zwembad,

prachtige meren in Bohinj en Bled,

avontuurlijke rivieren en met kleren onder een waterval in natuurpark Vintgar,

lekker en veel eten, maar ook wat cultuur in Wenen,

En tenslotte sprookjesachtige taferelen in Neuschwanstein en het Zwarte Woud!

Het was een vakantie om nooit te vergeten!

Bedankt Laura, Kathleen en Thomas om deze verlof fantastisch, mooi en onvergetelijk te maken!

Love you all!

Over and out!

Tot: 0.058s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 23; dbt: 0.0404s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb