Dag 16: Het zwarte woud

Germany's flag
Europe » Germany
October 5th 2018
Published: October 6th 2018

Mmmmm! Spek (prosciutto) met eieren vandaag!

Vandaag hebben we tijd.

We rijden al een stuk huiswaarts, maar houden een stop in het Zwarte Woud voor een wandeling en onze laatste overnachting.

Wat onderweg opviel, was het grote aantal roofvogels dat we langs de weg tegenkwamen.

Elke minuut zagen we er wel één.

Prachtige dieren.

Verder was het gewoon veel rijden en best veel file (gelukkig maar dat we dit vandaag en niet morgen moeten doen).

We kwamen rond 16u30 aan op onze laatste camping.

We zetten onze tent voor de laatste keer op, doen onze wandelschoenen aan en we trekken het Zwarte Woud in.

Het was al tegen valavond (de zon gaat sneller onder in de bergen) en we zaten letterlijk zonder enig bereik.

Dan maar voor de veiligheid een wandelpad volgen.

We wandelden richting het nabije dorpje, maar omdat we toch echt bos wouden (hebt ge hem? J) zien, gingen we meer bergopwaarts richting het bos.

Het werd maar een kleine wandeling, maar we waren toch blij dat we nog in het Zwarte Woud gewandeld hebben.

Thomas heeft de groene piste gedaan (chapeau, ik doe het hem niet na).

Alé, toch naar boven gelopen.

Ik genoot terwijl van het uitzicht in een houten schommelstoel die naast de piste stond, daarna snel nog wat foto’s van ons verliefde koppel in de schommel en dan richting camper.

Het werd snel koud en donker en ik was een trui vergeten J

Daar aangekomen de overschot van de vorige dag opgewarmd en opgegeten, nog een spelletje Port Royal gedaan en op tijd gaan slapen.

Tot: 0.15s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 25; dbt: 0.1305s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb