Den vakre dagen

Peru's flag
South America » Peru » Cusco
August 1st 2011
Published: June 22nd 2017

Sjørøver på inkastienSjørøver på inkastienSjørøver på inkastien

Brillene, som var lånt gikk i stykker
Geo: -13.1932, -72.5324

Denne dagen er kjent som The beautiful day og den lengste på Inka-stien. Vi skulle gjennom 4 arkeologiske områder og endring i klimaet. 3 topper skulle også forseres. Det var opp 0530 og etter frokost skulle vi opp 200 høydemeter til Runkurakay, som var et utsiktspunkt for inkaene. Så var det opp til en ny topp ca. 4000 moh. Terrenget var lett, og uthvilte som vi var gikk det greit.
Etter en liten hvil og sermoni var det videre til neste ruin Sayacmarca, et sted for de store inka herrer. Et sted med en fantastisk utsikt.
Etter tidlig lunsj gikk turen videre gjennom et mer tropisk klima med mange planter og orkideer.
Det gikk opp og ned i et nydelig terreng opp til den 3. toppen. Vi kalte den for "Walk in the park".
På denne toppen 3700 moh kunne vi se fjellet bak Machu Picchu og dalen Aguas Caliente, der toget går. Det var herlig å vite at vi nesten var fremme.
Neste stopp 10 min lenger ned var ruinen Phuyupatamarca, som var et forsvarsverk på vei til MP.

Neste etappe var 2000 trappetrinn ned og 7 km til siste camp ved ruinen Winayhuayna, denne var veldig krevende selv om det gikk nedover. Mange steder var bratte. Denne gangen samarbeidet vi ved at Camilla holdt Helges hånd ned trappene. Camilla følte seg mye tryggere da og det gikk unna. Vi ankom leiren kl 1700. For mange andre grupper var det mørkt når de kom frem.
Vi fikk akkurat tid til et kjapt syn av den vakreste ruinen så langt i mørkningen.

Vi følte dagen som en seier og visste at vi bare var 6 km, og 2 timer unna MP

Etter middagen tok vi farvel med bærerne og kokken som gjorde en fantastisk jobb. Vi så de løp med 25 kg på ryggen opp alle stigningene, og pakket opp og ned etter hver lunsj og natt camp.

Nå var det siste natt i telt.

Bildene beskriver mer enn ord over hvor vakker denne dagen var

Her kommer CamillaHer kommer Camilla
Her kommer Camilla

Nyrestituert

Tot: 0.157s; Tpl: 0.013s; cc: 11; qc: 28; dbt: 0.0337s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb