Belønningen!!

August 2nd 2011
Published: June 22nd 2017

Geo: -13.1628, -72.5158

Vi ble vekket kl 0330 for å nå soloppgangen ved Machu Picchu, også fordi porterne skulle reise tiidlig og campen skulle ryddes. Etter å ha gått ca 6 raske km nådde vi målet og fikk belønningen. Det var en klar og skyfri morgen og vi opplevde å se sola skinne seg innover Machu Pichu. Et skue som vil brenne seg inn på netthinnen for resten av livet. Vi så tegningen av at det ville komme til å bli mye folk her denne dagen, og bestemte oss for, siden at vi var her i fjor, at vi ville dra ned til landsbyen Aquas Calliente og tilbringe dagen der. Noe vi også gjorde. I A C er det utendørs badebasseng med varme kilder. Etter 4 dager uten dusj, elendigedo-forhold, dårlig med klesskift var det himmelrike å kunne få seg et bad. Vi badet i vel en time og etterpå gikk vi på restaurant og spiste og koste oss med en kald øl. Vel fortjent ! Klokka 1300 møtte vi resten av gruppa og guidene fikk utvekslet epost-adresser og tatt farvel til de som ikke ble med toget tilbake til Cusco. Resten av ettermiddagen gikk vi rundt i byen, tittet på gatelivet - tok oss en god middag før vi tok toget tilbake. Vi trenger vel ikke fortelle noen av vi var kjempeslitne når vi var tilbake på hotellet ca 2300...

4th August 2011

For en opplevelse :-) og fantastiske bilder. Moro ? "reise" med dere :-) God tur videre. Klem

Ferdig :-)

Tot: 0.143s; Tpl: 0.013s; cc: 9; qc: 41; dbt: 0.0422s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb