Inkastien 4 dager Oppvarmingen

Published: June 22nd 2017

InkastienInkastienInkastien

En tur for livet
Geo: -13.2572, -72.2631

Vi ble hentet på hotellet tidlig og ble kjørt til Ollantaytambo der fikk vi anledning til å handle inn nødvendige ting som vi ikke hadde med oss, som blant annet gåstaver, hode-lykt, leggvarmere, votter - og en del annet småtteri. . I bussen ble vi kjent med de andre i gruppa vår. Vi var 6 par - 12 pesoner og 2 lokale guider. De andre parene var Mario og Marlene fra Argentina (49 år), Gemma og Peter (30 år) fra England, Eri og Elianne (30 år) fra Nederland, Rosta og Caroline fra Tsjekkia (32 år) og et voksent par fra Frankrike - Fredrik og Annie. Guidene våre var Gerzon og Robinson to unge søte, morsomme karer fra Peru. I tillegg hadde vi med oss 10 portere og 1 kokk. Porterne hadde i oppgave å bære alt utstyret + mat m.m. Små kraftige karer med stor fysikk.
Etter å ha blitt ferdig med innsjekking, startet turen med friskt mot fra 82 km utpå formddagen- en del oppoverstigning til å begynne med. Turen gikk i relativt rolig tempo før lunsj. Der hadde vi en snau time blant kalkuner som virret rundt. Vi spiste i et eget telt som var slått opp for anledningen. Etter hvile var det på an igjen. Vi fikk en liten forsmak på hva vi hadde i vente imorgen, med en liten bratt stigning. Den taklet vi begge bra. Helge var først opp, Camilla litt etter.
Vi følte at formen var god!
Vi kom til Llaqtapata, en Inkaruin hvor vi fikk guiding og fortelling av Gerson. Robinson tok seg av argentinerne på spansk.
Etter dette var det 6 - 7 km gange til leiren med jevn stigning opp til 2900 moh. Vår camp var nr. 4, så Helge la av sted på egen hånd for å teste formen. Da vi kom til leiren var det ingen Helge der.
Han hadde gått 1 km for langt og måtte snu. Fin trening.

Vi kom frem til campen på ettermiddagen. Her hadde allerede porterne vært og satt opp teltene og klargjorde for middag.

Dagen var grei fysisk, og mye naturopplevelser og vakre omgivelser gjorde dette til et eventyr.
Gikk også greit å sove i telt.

Kalkuner på rasteplassenKalkuner på rasteplassen
Kalkuner på rasteplassen

Vi spiste dem ikke

Tot: 0.144s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0507s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb