Inkahovedstaden


Advertisement
Peru's flag
South America » Peru » Cusco
July 29th 2011
Published: June 22nd 2017
Edit Blog Post

Geo: -13.52, -71.99

Da har vi kommet til Peru - hvor vi skal være i 11 dager. Peru er det landet fra i fjor som vi virkelig ønsket å se mer av. Etter en kjempefrokost på hotellet tok vi morgenflyet fra Guayaquil til Cusco med stopover i Lima. Fikk smake på 1. klasse, da vi ga bort setene våre til en mor med spedbarn. Flyturen til Cusco er en naturopplevelse i seg selv. Cusco ligger 3000 moh og ligger ved store, store fjell... Det er nesten som å fly gjennom et landskap. Se bilder tatt fra flyet. Vi skal gå inka-trail en fottur på 4 dager i Andesfjellene. Totalt 45 km .. 12000 trappetrinn (opp og ned)… Godt fottøy og varme klær er en forutsetning. Nettene kan bli kalde. Jeg (Camilla) skal leie meg gå-staver. Det kan kanskje lette turen noe. Jeg er også veldig spent på maten siden jeg har cøliaki og ikke kan spise hvete / gluten. Har med meg knekkebrød, som jeg sikkert kommer til å få bruk for. Det vil bli mye vakker natur og sikkert en veldig spesiell opplevelse.
I skrivende stund er vi nå på hotellrommet i Cusco. Helge har fått et snev av høydesyke, så han (vi) tygger koka-blader og drikker masse vann - det er god medisin. (NB - Koka-blader er ikke noe rus-middel for de som måtte tro det). Vi var litt heldig fordi de hadde overbooket hotellet og vi har fått et litt dårligere rom med to enkeltsenger, og som plaster på såret tilbød hotellet oss gratis middag.
Vi har fått sett litt av Cusco idag, og shoppet på Inka-markedet. Mye fint i alpakka
Vi har nå vært på informasjonsmøte om Inka-turen. Vi er en gruppe på 14 personer. Vi er definitivt de eldste i gruppen. Det er folk fra USA, England, Tsjekkia som vi vet om foreløpig. Så da går det nok i engelsk språk. Guiden vår snakker også godt engelsk. Han fortalte om turen dag for dag. Det kribler litt i magen og jeg (Camilla) gruer meg litt… Men, det skal nok gå bra J)

Det blir ikke å høre noe fra oss på 4-5 dager nå. Regner ikke med at de har internett-tilgang i fjellene. Vi tar heller selvsagt ikke med PC. Neste livstegn fra oss vil bli onsdag 3. August. Vi er forresten halvveis på reisen vår nå.. Har 16 dager igjen… Vi nyter hver dag.



Additional photos below
Photos: 19, Displayed: 19


Advertisement



Tot: 0.136s; Tpl: 0.021s; cc: 8; qc: 41; dbt: 0.043s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb