Hemmelig perle ved Karibien

South America » Colombia » Santa Marta
December 7th 2012
Published: June 22nd 2017

Geo: 11.2508, -74.2061

Kom fra Bogota før 1200. Her er det varmt. Rundt 30 grader. Santa Marta er full av liv. Biler som tuter, markeder og fullt av folk. Som i alle byer i Latin Amerika. Folk er vennlige og det er billig her.Vi hadde en god fiskemiddag til kr. 30,-.. Med drikke.Som Camilla kan se av bildene, har jeg kjøpt nye klær. Enda ikke hørt fra flyselskapet. Klær her er også billig.

Lørdag dro vi på egenhånd til Tyrona Ntl. park, Et regnskogområde ved kysten, 1 times kjøring unna. Vi sto opp kl. 0615, og dro etter en god frokost. Dette er en perle på jord. Jungel og eventyrstrender. Vi startet å gå fra hovedinngangen på veien. Heldigvis stoppet en bil og tok oss med. 7 km i varmen hadde nok slått oss ut, selv om vi hadde godt med vann i sekken. Etter at vi ble sluppet av gikk vi ca. 1 time i jungelen. Det åpenbarte seg noe nytt hele tiden. Det var moro, selv om svetten piplet.

Vi gikk langs kysten og passerte og stoppet ved flere idylliske strender. Vi badet og tok livet med ro.
Los Cabo stranden (den siste vi var på😉, er kjent for å være en av de vakreste strendene i verden.
Her vokste palmene med kokosnøtter. Alexander fant noen på bakken og begynnte å slå og banke på de. Etter at han fikk skrellet en, tok han så og banket nøtta mot en stein. Kokosnøtta åpnet seg, og der var det kokosmelk og kokos.
Det var flere rundt oss som ble imponerte, og prøvde selv. Alexander var først. GRATIS LUNSJ!

KJEMPEKUL DAG!

Vi får vasket klærne våre her. Godt å få det gjort før vi tar buss til Cartagena.

Selv om vi plages av varmen i desember, klager vi ikke.

Los CaboLos Cabo
Los Cabo

Hengekøye slott. Gratis å benytte seg av.

10th December 2012

Kjekke mannen min <3

Tot: 0.061s; Tpl: 0.014s; cc: 13; qc: 27; dbt: 0.0277s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb