Colombias turistby nr. 1

South America » Colombia » Cartagena
December 9th 2012
Published: June 22nd 2017

Geo: 10.4137, -75.5336

Cartagena er en vakker og spesiell by. Den er faktisk 10 ganger finere i virkeligheten enn på bilder.
Den MÅ oppleves. Arkitekturen, menneskene og livet her. Alt er avslappet og hyggelig.
Her er det varmt. 30 grader.
Vi leide oss sykkler og syklet byen rundt inklusive Bocagrande, som er delen med de høye bygningene. Det var varmt, men deilig. Jeg fikk tatt hårklippen. Det var en som kunne faget sitt. Slike finnes ikke i Norge. Det kostet meg kr.30,-.
Etter sykkelturen møtte vi en fra Norge som bodde her. Han tok oss med til noen private i nabolaget. Der fikk vi lunsj. Veldig kult og være sammen med lokale folk. Alle her er vennlige.
Vi skal møtes senere i kveld.
I morgen skal vi på heldagstur ut til øyene for bading og snorkeling.
Vi hadde en veldig hyggelig kveld sammen med Ivar i sentrumsdelen av byen. Han kjenner hele byen, så vi pratet med mange andre folk. God mat og drikke. Vi tok kvelden ca 2300, det var like greit.
Vi dro i 0830 tiden med båt til Isla Rosario og til Playa Blanca, som ligger ca. 1 time fra Cartagena.
Underveis så vi andre øyer som lå vakkert til.
Snorkelingen var ingen høydare, bortsett fra at vi fikk svømt og avkjølt oss. Det var lite å se. Noen småfisker.
Vi dro til Playa Blanca som er den fineste stranda i området. Der hadde vi lunsj og 3 timer for oss selv. Det er en strand fullt opp med masete selgere og vannsportaktiviteter. Men hvit og fin sandstrand.
Da avlutter vi i Cartagena og Colombia med en siste kveld. Det er festivitas på torget der vi bor (Getsemani delen).

Vi kommer til å savne Colombia.

Tot: 0.172s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.0521s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb