Hovedstaden på 2600 moh


Advertisement
Colombia's flag
South America » Colombia » Bogota
December 3rd 2012
Published: June 22nd 2017
Edit Blog Post

Geo: 4.60987, -74.082

Etter å ha mast om å komme oss over til NY, vi fikk plass på United sitt fly over, uten bagasjen.

Vi har hatt en god natt og reiser til Bogota i ettermiddag.

Var så vidt innom Manhattan, og spiste i Little Italy. Var ganske slitne.

Da er vi endelig kommet frem. Vi ble mottat på flyplassen og kjørt til hotellet.
Det ligger i historiske delen av Bogota. Jeg venter ennå på bagasjen min. Fikk høre at den var på vei med Lufthansa.

1. dag dro vi opp til Montserrate med taubane. Det ligger på 3200 moh. Der hadde vi den utsikten over Bogota. Deretter ruslet vi rundt i sentrumsområdet og kikket oss rundt på livet, butikker og cafeer.
Alexander klippet håret sitt og jeg vasket mitt, for kun kr, 30,- til sammen
Jeg følte meg ikke helt bra, så vi tok en tidlig ettermiddag ca. 1600.

2. dag sto vi godt uthvilte opp kl 0730. Etter en god frokost og en liten runde i byen, tok vi en arrangert sykkeltur rundt om i Bogota. Dette er beste måten å bli kjent med byen på.

Vi syklet rundt sentrum, og alle attraksjonene. I tillegg var vi innom kaffefabrikk universitet og steder som var mer belastet. Vi var en fin gjeng og hadde mye moro underveis.
Vi ble introdusert til nasjonalsporrten "Tejo", som foregår i en ølbule. Den hander om å kaste en slags rund stein mot 4 trekanter på leirefat. Når du treffer en trekant, smeller den som en kinaputt.
Vi fikk prøve. Først fikk alle en øl og så kastet vi (med vekslende hell). Alexander tok dette med en gang og traff trekanten så det smalt og luktet svidd.
Vi var også i en mathall der vi fikk smake masse forskjellig frukt fra Sør Amerika. Mange spennende smaker.

Enda ikke sett noe bag, prøvde å få kontakt med United (som er ansvarlig for bagen) og tok turen ut til flyplassen uten hell. **** United.

Har nå spist en god middag og slapper av. Vi skal tidlig taopp for å fly til Santa Marta. Der har vi hørt at det er fryktelig varmt.
Bogota er faktisk en av de byene i Sør Amerika jeg har følt meg tryggest i. Godt politioppbud, svært hyggelige mennesker.
Det er veldig billig her.


Additional photos below
Photos: 31, Displayed: 23


Advertisement

Plaza BolivarPlaza Bolivar
Plaza Bolivar

Med juletre


Tot: 0.06s; Tpl: 0.012s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0387s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb