BOGOTA'YA ALIŞIYORUZ...

South America » Colombia » Bogota
February 5th 2018
Published: April 19th 2018

GÜN 04 05 ŞUBAT PAZARTESİ

Bogota’yı biraz anlatayım size..

Güneyden kuzeye doğru caddeleri sıralayıp numaralayınız.

Bu caddeleri birbirine bağlayan yolları da numaralayınız.

Adres olarak, Cadde ile sokağın buluştuğu yeri veriyorlar.

Örneğin benim otel 10 cadde ile 23 cü sokağın köşesinde 63 numara.

Bizim sisteme göre basit ve kolay.Şöförler şıp diye gideceğiniz yeri kolaylıkla buluyorlar.

Kahvaltıdan sonra, uzman toplu taşımacı olarak, 2 no lu Museo Nasyonal otobüsüne bindim.

Tam önünde indim ama müze bugün kapalı imiş.

Buraya gelmeden önce resepsiyondaki kıza durumu sorduğum iyi oldu .Boşuna gelmemiş oluyorsunuz !!!

Yeri gelmişken, ek bir bilgi sunayım..Bogota müzelerinde, flaşlı çekmemek kaydı ile resim çekmek serbest.

Her neyse… Museo Nasyonal’in oradan, D81’ e bindim ve tuhaf bir yerde indim..

Aktarma durağı buralarda bir yerde olmalı ..

Efendim otobüslerin ,her durakta durmayıp, sadece kendilerine ait duraklarda durduğunu hatırlatmak istiyorum..

Bu şekilde belki durak sayısı artıyor ama trafik sıkışmıyor.

Akıllıca bir yöntem… ne var ki bizim gibi turistlerin, binmek istedikleri otobüslerin hangi durakta duracaklarını bilmek gerçekten maharet istiyor ..

Aksi halde, binmek istediğiniz otobüs burnunuzun önünden cırt diye geçip gidiyor ..Şöförler "Oooooopppp Opppppp" lafını da anlamıyor..

Kısaca doğru durağı bulmak, yeteneğinize ve elbette azıcık İspanyolca anlamanıza kalmış...

kısaca her otobüsün her semtte ,kendi duracağı özel bir durağı var ve indiğiniz durak bineceğiniz durak değil ...onu aramanız lazım..

Bu aktarmalardan sonra, "Parque 93" diye bir yere vardım.

Açılış yıldönümü etkinlikleri düzenlenecekmiş…

Ben tam hazırlık dönemine denk düştüm dolayısıyla, parkın keyfine varamadık ama parkın kenarında bir Starbucks var ve iletişim sorunlarına çözüm getiren bir alt yapı sunuyor..

Burası varlıklı kesimin oturduğu düzgün bir semt..

Öğlen vakti, “Mis Carnes” adlı bir yere daldım.Duvarda kocaman bir yazı “savemos mas” diyor yani “herkesten daha iyi biliriz” gibi mütevazi bir sloganları var!!

Hamburgerleri kayda değecek kadar iyi ..Doğrusu, ete cimri davranmamışlar.

Çok güzel bir taam oldu..

Yarınki oteli ödemem için gerekli parayı bozdum ve doğru dönüş durağını bularak otobüsüme bindim..

Siz, siz olun ve Google maps uygulamasına dua edin..İlgisiz bir yerde indim ve daha sonra avdet eden aktarma otobüsüne bindim..Bunların hepsi Google Maps te yazıyor ..aracın içinde “bundan sonraki durak” ta yazıyor. Bundan ötesi artık sizin aile terbiyenize kalmıştır…

Bogota’lılar nedeni bilinmez olur olmaz sokakları kapatıyorlar.

Seviyorlar bu işi..Bugün de öyle oldu..bir takım sokakları yine kapamışlar ve feci bir trafik sıkışıklığından sonra, otelin önündeki durakta indim..

Uyumamaya gayret göstererek biraz dinlendim .Saat 19:00 da yürüyerek hep gitmek istediğim Bogota Beer Company’yi buldum.

Yeri bizim otele yakın ama yol karmaşık..Ispanaklı böreği çok güzel yapmışlar üstüne 2 bira çok iyi geldi...

Sonuç : o derece gidilecek bir matah değil ve pahalı ..

Yürüyerek tekrar otele döndüm yollar düne oranla biraz uygarlaşmış... dün daha korkutucu idi..

Uyumamak için direndim ama ancak 22:00 ye kadar dayanabildim…

Bogota’ya ilk kez gidecekler için güzellik olur düşüncesiyle, bazı notlarımı sizlerle paylaşmak istiyorum..

1-Çok az da olsa, İspanyolca bazı kelimeleri öğreniniz .

Yol sorduğunuzda, sağ, sol, ileri geri ne demek bir yerlere yazınız .İngilizce çoğu yerde nanay..hiç anlamıyorlar ..

2-Bozkır usulü, “hele bak hemşerim” diye başlayan muhabbetleri U-NU-TU-NUZ..

Sihirli sözcükler; sabahları “Buenos diyas” (iyi günler ) saat 12:00 den sonra “Buenos tardes” (tünaydın) 19:00 dan sonra “Buenas Noches (iyi geceler )…

Bu sihirli sözcükleri kullanmadan, maazallah muhabbete başlamayınız…

çok dikkat etmeme rağmen 2-3 yerde ciddi zılgıt yedim..kısaca muhatap kim olursa olun kibar olacağız..

3-Kaldırımda yürürken, aniden çukurlar,delikler oluşuyor..nasıl olsa kaldırımda yürüyorum diye kasılmayınız .

Gözünüz ayağınızın bastığı yerde olsun.

Hele geceleri durum daha vahim ..aman dikkat..

4-Yollar karışık gibi duruyor ama sisteme daha önce değindim .Numaralamayı izlerseniz, iş kolay..

5-Muhteşem bir toplu taşıma sistemleri var… ne var ki ,İspanyolca bilmiyorsanız kabus olabilir.

Daha önce yazdım otobüsler sadece kendilerine tahsis edilmiş duraklarda duruyorlar.

Aktarmalar da farklı duraklarda oluyor bu da bilmeyene zor..

6-Toplu taşıma kartının uvertürü 5000 COP… üstüne kesenize göre para yüklüyorsunuz.

7-Özellikle Pazar günleri sokaklarda başıboş dolaşan arızalı kişi sayısı artıyor..Bulaşmayınız ve kararlılıkla yola devam..Nerden baksanız Türk'sünüz ve arızanın ağa babasını bir bakışta tanırsınız...

8-Taksiciler dünyanın her yerindekiler gibi çakal…Mutlaka fiyat sorun… anlaşın öyle binin aksi halde sonu çaparizdir..

9-"Passworld" nedir bilmiyor ve anlamıyorlar... gerekli sözcük “clave” yani “anahtar”.O zaman internet dünyasının yolu açılıyor.

10-Yanınızda mutlaka hayat kurtaran bir “fırıncı fişi” olsun …hani ortasından yırtılan ve bir kopyası sizde kalan numaralı bir kağıt parçası..

Adresleri buraya yazıp gösterin zira sizin telaffuzunuzu anlamıyor olabilirler..

En sağlamı, yazıyı burnuna dayamak...inanın

11-Elektrik priz girişleri bizden farklı gitmeden önce bu sorunu çözünüz..

Kolay gelsin…

Günün kareleri altta:

Tot: 0.088s; Tpl: 0.012s; cc: 8; qc: 22; dbt: 0.0403s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb