CİĞERİM YANIYOR...

Published: April 20th 2018

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

BOGOTA-CARTAGENA

GÜN 05 06 ŞUBAT SALI CARTAGENA-COLOMBIA:

Çantamı geceden ayarladım.

Sabah, giderek azalan tayına rağmen kahvaltımı yaptım.

Az daha toparlanıp, ayarladığım taksiye bindim.

Bu kez 25000'e anlaştık.

Gelirken yediğimiz kazık bu şekilde biraz olsun dengelendi..ya da bu bir züğürt tesellisidir..

“El Dorado” havaalanına vaktinde vardım.

Gerekli aşamaları sıkıntısız aştım.

Malüm bu biletler alınanı neredeyse 4 ay oluyor …acaba bir sorun çıkar mı? endişeleri hep var ..

Allah razı olsun,Türk Telekom mesaj olarak ,250 TL lik bir kazık attığının haberini yolladı..

Bu iletişim işlerini hiçbir zaman anlayamayacağım galiba..

Çok rahat bir yolculuktan sonra, Denizli Havaalanını anımsatan “Rafael Nunez” havaalanına indik…iç hat uçuşu olduğundan işlem sayısı az..

Kısa sürede kendimi kapıda buldum.

Taksiciler üzerime atladı…Bu kez yemez… dersime çalışmışım …

"Rome2Rio.com", ne yapmam gerektiğini satır satır söylemiş.Bir tek, benim yerime seyahat etmedikleri kaldı..

Merkeze kadar giden T102 otobüsünü sorduk….

Taksiciler bu bilgiye sahip olmamdan ötürü pek bir üzüldüler ..

Kendi aralarında ,ben anlamıyorum diye düşünüp “Herif biliyormuş yahu” dediler..

Bu taksicileri katleden otobüs ,alana paralel geçen yoldan geçiyormuş..

Bende toplu taşıma kartı yok ama bir aslan parçası benim adıma kartı bastı ve ben de ona ödeme yaptım..

Bu ödeme işine alışkın değiller …Aslan parçası ,önce itiraz etti ama sonra parayı kabul etti.

Oğlum ben İstanbul’dan geliyorum bu pratiğe sahibiz yani..

Otelime çok yakın bir yerde indim .

Az yürüdüm ..Otelimdeyim ..Odam güzel …deniz manzaralı..Otel parasını peşin ödeyip biraz alışverişe çıktım..

Su,meyve suyu.biraz meyva ve bisküit türünden bir şeylerin, mutlaka odada bulunmasında yarar var..

Farkına varmadan su kaybınız büyük ve bunu bir şekilde telafi etmek gerekir...

Otelim Karaköy ya da Eminönü gibi bir yerde ..çok merkezi …ne var ki dört bir yanı işportacı ile çevrili üstelik bir kısım işportacı, teknolojiyi geliştirmiş elektrikli borazanlar ile yayın yapıyorlar..

Havalar aniden ısındı..millet gölgeler altında satranç falan oynuyor ..bir kısmı cafe gibi yerlerde toplaşmış bir şeyler tüketiyorlar.. ..

Domino, acayip revaçta ve herhalde birbirlerine galiz şeyler söylüyorlar ...hamleyi yapan hariç herkes gülüyor...

Başkent gerilerde kaldı… artık taşradayız..

Soluklanayım diye bende bir AVM içinde bir cafeye oturup..iletişim moduna geçtim.

Aldığım bir haber ile, beynim yanar gibi oldu..

Canım, ciğerim,asil prensim sınıf ve oda arkadaşım ,Dünya’nın en önemli başkentlerinde yurdumu gururla temsil eden sayın Büyükelçim Nabi Şensoy’u kaybetmişiz..

İnsan tabiatı derhal olayı reddediyor..Böyle bir şey olamaz diyorsun..

Yaşlar gözümden oluk gibi akıyor …durduramıyorum..

Kahve getiren kızcağız durumun farkına vardı.Bütün cafe halkı bana bakıyor..

Çok kötü durumdayım ..derhal otelime döndüm..bir taraftan inşallah gerçek değildir diyorum ama bir taraftan haberleri izlemeye gayret ediyorum..

Haber maalesef doğru…Ateşlendiğimi hissediyorum …yatmaya karar verdim..uyandığımda güneş batıyordu..

Nabi, hiç gözümün önünden gitmiyor ….tüm anılarımız film gibi akıp gidiyor.

Dile kolay 4 yıl aynı odayı paylaşmışız.Daha sonra da bir ömrü…

Bir zamanlar bir iş için Madrid’teydim..O da Madrid Büyükelçisi idi…

Kendisini aradım ve ertesi gün, o işini, ben de işimi kırmaya karar verdik..

Buluştuk… korumaları sepetledik ve unutulmaz bir günü paylaştıydık..

Çocuklar gibi sevinerek her türlü resmiyetten uzak ,bir günü birlikte geçirdik.

Beni ,çok baba bir lokantaya götürmüştü..Küba büyükelçisi olduğu dönemden edindiği İspanyolcası mükemmeldi..

O gece Galatasaray’ın Real Madrid ile maçı vardı.Şirketimin Barnabeu stadında düzenlediği resepsiyona Büyük Elçi olarak katıldı …

daha sonra kimseler görmeden öpüşerek ayrıldık ..

O, şeref tribününe, bende şirket arkadaşlarımın yanına döndüm..

Bu ve buna benzer bir milyon anı kafamdan akıyor geçiyor…

Okul sonrası çok az görüşmemize rağmen, yaşamımda çok önemli yeri var Nabi’nin..

Nurlar içinde yat can dostum..

Dünya’da melektin orada da mutlaka aynı işi sürdürüyorsundur..

Soğuk sularda yıkandım ve akşam yemeği için önemli bir lokantayı aramak üzere yola çıktım.

Ona sor, buna sor, zar zor buldum.”Quevracho” kaliteli bir et lokantası.

Tarifim üzerine şık bir et getirdiler .

Bizim etler bundan iyi ama bununla yetineceğiz…

Yemekten sonra otelime dönerken, bakıyorum, buranın gece yaşamı Bogota'ya kıyasla çok ileri ve içinde her hangi bir potansiyel tehlike taşımıyor..

Çok üzgün olarak otelime döndüm ...spor TV da gurur içinde Şenol Güneş in yaşamını seyrediyorum…

Çok güzel bir program yapmışlar..

Arkadan, “Görmek ve yaşamak” adlı bir Türk dizisi seyrediyorum ..

Hiç yerli dizi seyretmediğim için artistlerin hiç birini tanımıyorum ....ayrıca böyle bir dizi var mıydı ? onu da bilmiyorum..

Otel Koridorunun sonunda aslında "fabrika" olan bir havalandırma var devamlı çalışıyor…uyuşup yattım..

Günün görselleri aşağıda:

Tot: 0.474s; Tpl: 0.012s; cc: 8; qc: 42; dbt: 0.2505s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb