Blogs from Mendoza, Mendoza, Argentina, South America - page 6

South America » Argentina » Mendoza » Mendoza March 25th 2015

Nick: For our first full day in Mendoza, the weather was pretty grim, with heavy rain that persisted for the entire day. The timing was quite good, however, as after our jaunt in Patagonia we had a lot of catching up to do in terms of planning our impending travel and accommodation in Chile and beyond. Much of the day was spent sat on the bed, scouring cheap flights and looking for hostels, until, with all of the organisation bang up to date, we donned our waterproofs and ventured out to have a wander around. As it turned out, our arrival the previous day had coincided with the first day of a two day bank holiday, and many of the shops, cafes and restaurants in town were closed. Consequently, our brief encounter with Mendoza was not ... read more
...through to trying out the finished product!
Getting ready to cycle to our next bodega.
The owners' private collection looked pretty old!

South America » Argentina » Mendoza » Mendoza March 25th 2015

Vandaag begint terug de werkweek. In de voormiddag en namiddag help ik mee aan de receptie van het hostel. Vandaag is het ook zeer druk want de meeste mensen die dit weekend bleven gaan allemaal weg. Allemaal hadden ze een goede ervaring in het hostel en zullen deze goede ervaring ook posten op Tripadvisor. Dit is zeer goed want we willen in de toekomst ons hostel grondig veranderen.... read more

After enjoying Valpo, we made our way over the Andes by bus and into Argentina for one last time! The bus ride was spectacular, following the twisting switch backs of the mountain road and passing by the highest peak outside the Himalayas, the icy volcanic summit of Mt Aconcagua at nearly 7000m. After the usual delays at border crossing we finally descended out of the mountains and into the valley that hosts Argentina's best wineries (bodegas). Mendoza city is modern and liveable, we had a spacious park across the street from our accommodation and when feeling capable we enjoyed several runs in the mornings. But we weren't here for the city or its sights, we were here for the wine. Bikes were rented and numerous bodegas visited and tastings had. I am happy to report that ... read more
Cellar of wine
Small bodega (vineyard)
Me enjoying a glass (or two)

South America » Argentina » Mendoza » Mendoza March 24th 2015

Na het werken tot de late uren volgt nu de vrijheid. Even rusten en alles op het gemak vandaag morgen begint het echte werk opnieuw. Het hostel is bijna helemaal vol en dat beloofd vooravond. Het was inderdaad op de avond een tof feest. De gasten waren grotendeels Europeanen: Fransen, Duitsers en Nederlanders. Het kleine aantal Chilen en Argentijnen bleven in hun kamer. Het een avond met veel toffe muziek en mensen, meer moet een tof hostel niet meer hebben.... read more

South America » Argentina » Mendoza » Mendoza March 23rd 2015

Het is maandag dus dan heb je de hele dag vrij. Het is dan hoog tijd om dan je kamer op te kuisen en inkopen voor het eten en drinken voor de komende week te doen. Vervolgens heb ik met mijn kamergenoot vandaag gekookt voor enkelen hostelgasten. We maakten spaghetti het was zeer lekker. Om middernacht begon dan mijn shift voor de nacht het was vrij rustig. De meeste gasten gingen vrij vroeg slapen en degenen die langer bleven gedroegen zich goed.... read more

South America » Argentina » Mendoza » Mendoza March 22nd 2015

Vandaag werkte ik de hele dag in het hostel. Het was vrij druk want het hostel is helemaal volzet. We moestem sommigen mensen met pijn in het hart sturen naar andere hostels. Vandaag kon ik goed zelfstandig werken in het hostel. Voorts kookte ik met mijn kamergenoot een overheerlijke macaroni, weet niet hoe het komt dat bijna al de Italianen zo goed kunnen koken. In de avond volgde een groot feest in het hostel. Het was namelijk een asado, typische Argentijnse BBQ. Veel gasten van het hostel waren aanwezig en ook de baas Stephane en zijn vrouw waren daar. Het was een hele fijne avond die tot de late uren duurde.... read more

South America » Argentina » Mendoza » Mendoza March 21st 2015

Na de toffe hinking tour volgt het werken. Eerst moest ik in de voormiddag in het reisbureau werken. Het was heel fijn want het was de eerste keer dat in Nederlands mocht gebruiken bij het werk. Een Nederlander kwam info vragen over een tour en er vervolgens ook een boeken. In de namiddag stond ik in het hostel. Het was vrij druk ook vandaag was alles zo goed als volzet. Vandaag kookte ik het eerst voor het personeel met mijn kamergenoot. We maakten heerlijke macaroni met zelfgemaakte tomatensaus en het was heerlijk. Op de avond mochten we ook even de bar openhouden in het hostel op deze manier konden we de gasten beter leren kennen.... read more

South America » Argentina » Mendoza » Mendoza March 20th 2015

Vandaag was zeer speciaal want vandaag mocht ik mijn eerste tour meemaken door het Andesgebergte. We waren met een klein groepje. Het waren allemaal fijne mensen. De tocht was echt prachtig we begonnen aan de voet van een berg waarvan de naam mij nu ontglipt. De tocht naar boven was mooi. We zagen boven ons ook de condor vliegen. Boven op de berg had je een adembenemend uitzicht we konden zelfs de Aconcagua zien, de hoogste berg van heel Amerika. Toen we terug afdwaalde zagen een enkele mooie canyons. In de terugweg van het hotel stopten we nog aan een groot meer dat deed denken aan het meer van Lugano.... read more

South America » Argentina » Mendoza » Mendoza March 19th 2015

Vandaag was een vrij wisselvallige dag. In de voormiddag was het in het reisbureau vrij rustig. Slechts een handvol klanten kwammen. Dit belette niet dat er niets te doen was zo mocht ik de standardmail die we met hostel sturen naar de klanten bij hun reservatie. De namiddag was het hostel een gekkenhuis de ene na de andere groepen kwamen om een kamer te reserveren voor de komende dagen. De drukte was heel goed want binnen twee weken is het de Semana Sante (de heilge week) en dan beloofd het zeker druk te worden.... read more

South America » Argentina » Mendoza » Mendoza March 18th 2015

In de voormiddag hielp ik mee in het reisbureau. Ik heb de eerste dag met de klanten rechtstreeks mogen communiceren. Voorts kreeg ik verder inzicht in de producten om deze beter te verkopen. Voorts mocht ik ook meer met de boekhouding werken want de boekhouder kwam vandaag en moest onze boekhouding in orde zijn. Voor het overige was de voormiddag vrij rustig. In de namiddag stond ik in het hostel. Het was vrij rustig slechts enkelen mensen gingen weg en één groep van mensen van Paraguay checkten in. Kon bjna zo goed als foutloos werken in het hostel alleen ik nog een beetje hulp nodig om die reservatie volledig te maken. De avond verliep vrij rustig, woensdagen zijn meestal heel rustig maar aan de reservaties van het weekend te zien belooft het vrij druk te worden. ... read more

Tot: 0.112s; Tpl: 0.005s; cc: 9; qc: 72; dbt: 0.0482s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb