Aconcagua!!

South America » Argentina » Mendoza » Aconcagua
January 21st 2008
Published: January 21st 2008

Hei igjen alle sammen! Sorry guys: I'm not gonna write this in english. But it's a diary from the "expedition" to Cerro Aconcagua. I reached the summit by the way. But I think it's a lot of history in all the pictures so you can enjoy them. If you are wondering about something, just e-mail me and I will write to you! Da har jeg kommet meg trygt ned fra fjellet og befinner meg for tiden i Santiag... Read Full Entry

Photos are below

Det gaar stort sett i solfaktor 30 og oppover!Det gaar stort sett i solfaktor 30 og oppover!
Det gaar stort sett i solfaktor 30 og oppover!

Hovedguiden Pablo er paapasselig med aa smoere seg godt
Popi koser seg i solaPopi koser seg i sola
Popi koser seg i sola

Popi er en av guidene fra selskapet INKA som hadde hovedansvaret for opplegget
Nok en rastNok en rast
Nok en rast

Her paa vei oppover de siste bakkene mot BC
Videre vei oppover fjelletVidere vei oppover fjellet
Videre vei oppover fjellet

Camp Canada ligger omtrent midt i bildet, mens Camp Nido ligger litt over toppen oppe i skaret.
Traversen mot toppenTraversen mot toppen
Traversen mot toppen

Her ser vi traversen som skal forseres paa toppdagen. Fra venstre mot hoeyre i bildet. Canaletaen fortsetter opp mellom de to "knausene" oppe til hoeyre i bildet
Flotte is/snoe formasjonerFlotte is/snoe formasjoner
Flotte is/snoe formasjoner

Vinden og sanden sliper ned og former noen merkelige formasjoner i snoen ved BC

23rd January 2008

GRATULERER!
Hei Magnus, gratulerer med Aconcagua!! Flotte bilder og morsomt å lese om turen! Jeg følger med på turen din hver gang det dukker opp en ny mail ifm bloggen. Nyt fortsettelsen! Vi snakkes! Hilsen JØrgen
23rd January 2008

Hallo Jorgen!
Takk for det! Det var en bra tur! Artig at du foelger med. Naa tilbringer jeg 1 1/2 uke i Santiago, og har denne uka mitt foerste spansk-kurs! Er paa tide aa faa ryddet litt i det jeg har plukket opp til naa : ) Vi snakkes
29th November 2011
Kult?!

Great picture.

Tot: 0.06s; Tpl: 0.011s; cc: 13; qc: 21; dbt: 0.0329s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb