Buenos Aires y Sabor a tango

Argentina's flag
South America » Argentina » Buenos Aires » Buenos Aires
November 25th 2010
Published: November 28th 2010

Weer veel te vroeg wakker met een zomers gevoel..
De metro hier doet nogal was het nu 30-40-50's aan .. ge kunt hier gerust tussen de deuren blijven steken terwijl de trein al vertrekt.. en zelfs de deur openduwen voor den trein stil staat ;-)
Op de suicidal Bikes up- & downtown BA gaan verkennen.. een toffe, niet ongevaarlijke ;-) (de zwakke weggebruikers zijn hier bijna altijd sneller int centrum).., tour langs o.a. Plaza de Mayo, La Recoletta, San Telmo, La Boca, de wijken die claimen dat tango hier is ontstaan, op straat wordt volop gedanst .. de oude Madero haven, parque ecologico BA aan de Rio Plato (de zilver-rivier die uiteindelijk niet bleek tot Peru te lopen).. La Bocas Junior vs. RiverSide-stadion waar den Diego is begonnen voor dat m met coke begon te experimenteren.. begraafplaats Evita Peron & 'Little' Palermo.. Don't cry for me Argentina (ma dan int Spaans).
Veel gehoord over het bewogen verleden van Argentina.. de Perons, Guerra Sucia, Falkland.. wat op zich nog niet zo heel lang is geleden.. BA zelf is een stad met veel tegenstellingen..
snel douchke gepakt en aftersun gesmeerd, t was nodig.. zeker met Nana haar zuipneuske.. ;-)
Zonder een avondje tango zou Buenos Aires, Buenos Aires niet zijn! dus 's avonds naar 'Tango a sabor', een schouwburg .. ik vraag mij af of we hier anders op ons eigen ooit zouden zijn geraakt.. omwille van ons Ma heb ik geen gevoel voor ritme.. maar met enige trots kan ik toch mijn eigen Tango- voor-dummies certificaat voorleggen, de basispassen hebben we al mee.. de show zelf.. we mochten daar geen foto's trekken of filmen.. I mean WAaUuW... !! Evita was een kiekevel-moment en de rest was echt wel de moeite ondanks dat de tango-gasten vrij gay waren ;-).. Nana had hier trouwens ook afgesproken met coll Monica van Cabot Brazil.. zelfs zij waren onder de indruk.. en wij mochten vertrekken met n doos Havanna's (chocolat ;-) .. Verder vloeide de wijn rijkelijk bij onze bife de chorizo..

Wist je: de politie heeft een eigen afdeling voor pick-pockets in de metro.. dus: Ma bel ma naar de KBC om te vragen of men kaart deftig al geblokkeerd is.. en of er geld van de gemeenschappelijke verdwenen is?? Wat de zeggen is dus waar met die krapuulekes in de metro, zelfs als ge denkt dat ze er niet aankunnen .. ge merkt er nix van !! nogal chance dat het niet meer was.. Argentina-Belgium 53-0$.. volgende week kom ik terug met n muizeval in men tas.. dat m maar wacht...

Tot: 0.066s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 55; dbt: 0.0379s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb