Dagje vliegen

Argentina's flag
South America » Argentina » Buenos Aires » Buenos Aires
November 24th 2010
Published: November 28th 2010

Madrid - Lima - blijkbaar 10.082km.. Bij LAN kunt ge (als ze niet staken) uwe zetel zelfs in economy class deftig laten neerklappen.. dus toch n beetje kunnen slapen.. en zelfs niet eens deftig kunnen genieten van het onboard-entertainment system na n aantal glazen (gratis ;-) wijn .. pff..
In Lima hebben ze blijkbaar IINCA Cola, Chips, .. maar geen poncho's, blijkbaar moeten we daarvoor op de grote markt zijn (in Hasselt ofzo)
Lima - Buenos Aires.. met wat vertraging, wegens staking LAN in BA, dus vlucht omgeboekt naar een latere vlucht.
Aankomst BuenosAires en transfer naar t hotel.. tegen 18:45 eindelijk in Hotel Mari Plaza aangekomen en n welverdiend doucheke na een reis van meer dan 24u (blijkbaar hadden we evengoed in N.Zeeland kunnen staan), pff..
Nog ff wat te boeffen gaan zoeken, wat door BA rondgetaffeld, amai.. hoewel we dachten dat Argentiniƫ ondertussen een van de meer welvarende landen van Z-Amerika zou zijn.. geeft BA als grootstad en hoofdstad toch een ander beeld.. naast de chique restaurants, boutiques, winkels, kantoren, .. blijkbaar mede door de crisis van rond 2001, .. zien we veel onvrede,betogingen,politieke spreuken.. armoede, zwervers, en cartoneros (mensen uit de voorsteden die naar het centrum afzakken om papier te verzamelen om te ruilen tegen geld).. hopen vuilzakken worden opengescheurd om te kijken of er nog wat bruikbaars inzit.. de rest blijft in de straten liggen.. smelly & ..
Avenida 9 de Julio is met zijn 16 rijstroken/ 140m de breedste 'avenida' ter wereld, de lichten bij het oversteken geven, op sommige plaatsen, de tijd aan die je nog krijgt om over te steken, als het licht op rood springt kan je maar beter aan de overkant staan.. ;-)..

Anyway.. we hebben onze eerste portie gegrild vlees binnengeslagen en het lokale bier geprobeerd.. Stella verkopen ze hier ook in literflessen.. en nu .. buenos noches!!! zijn eraan!!

Tot: 0.174s; Tpl: 0.013s; cc: 11; qc: 57; dbt: 0.1067s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb