Christmas at Sunshine coast - Dag 16

Oceania
December 24th 2009
Published: December 24th 2009

From all of us to all of you..... de bedste jule hilsner i 30 gradrs varme.

Pigerne havde hængt "julesokker" op og heldigvis havde Santa kigget forbi med lidt lokale sager :-) Efter morgenmaden kørte vi 3 timer sydpå mod Australian Zoo, hvor vi fik klappet koalaer og kænguruer, set krokodille show og set en masse dyr, som vi ikke normalt ser i europæiske zoologiske haver. Det var rart endeligt at møde de dyr (kænguruer, dingoer, wombats og koalaer, som vi indtil videre kun har set på vejskilte (og enkelte døde kænguruer i vejkanten) på vores lange køreture.

Juleaften er nu overstået med bøffer i det lokale steak house og efterfølgende dans om plastic juletræet i al sin glans og herlighed. Gaverne har især bestået af elektronik købt i Singapore :-) Det er kun Rikke, som ikke er blevet "begavet", da der reelt ikke har været noget fornuftigt at købe. Men mon ikke hun tager revanche, når vi skal shoppe i Sydney eller måske Melbourne ;-)

Alle hjemme i DK ønskes en glædelig jul. Vi håber den bliver hvid og lige så god og hyggelig som den plejer.

Vi opdaterer bloggen her snarest, men har manglet internetadgang de sidste mange dage.

Imorgen tager vi et par timer på stranden og har efterfølgende planlagt et besøg i Glass house national park. Om aftenen kører vi til Brisbane for at være tæt på lufthavnen, hvor vi flyver til Alice Springs tidligt den 26. December.

Mange julehilsner The Bernboms

Mikke med en KoalaMikke med en Koala
Mikke med en Koala

Selvfølgelig var der også koalating under juletræet!

25th December 2009

Kæler med kænguruer!
Kære alle fire GLÆDELIG jul til jer alle. I ser ud til at nyde den. Var skønt at høre fra jer i går aftes (morges for jer) - selvom det var via farmor. Og herligt at se jer kæle med kænguruer. Victoria-Amalie og mig vil også til Australien og ae halveksotiske kæledyr. Håber, Rikke får shoppet igennem snart - og ellers overføres beløbet vel blot til HOT i 2970? Ju-huuuuuuuule-knus Faster og co.

Tot: 0.086s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0348s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb