Make our day

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Turangi
January 26th 2016
Published: January 26th 2016

Wat kan er veel gebeuren in een paar dagen. Bereidt je voor dit wordt een lang blog.
Op 23 januari doen we rustig aan om de voet, die al een stuk beter is, nog wat rust te geven. Op naar Havelock, een dorpje aan het begin van de Marlborough sound. Het centrum van de groen-lip mosselen. Geen mossel gezien maar wel een kronkelende route met mooie baaien. 's Avonds hebben we een keertje bij onze cabin gegeten met een pie en een heerlijke Sauvignon Blanc uit de buurt. Weer eens wat anders en voor herhaling vatbaar.
De volgende dag hebben we een deel van de 70km lange Queen Charlotte track gelopen: vanaf het eind hebben we 15 km teruggelopen. Van Ships Cove, waar kapitein Cook ooit voor anker heeft gelegen, naar Furneaux Lodge. De bootreis naar de Cove duurde met een snelle boot al een uur. Onderweg zagen we allemaal dode bomen op de hellingen. Navraag leerde ons dat dit niet-oorspronkelijke bomen zijn die ze sinds een jaar of 7 bestrijden. Iedere individuele boom wordt vergiftigd door er een gat in te boren en daar gif in te spuiten. Een heidense klus om op de steile hellingen bij die bomen te komen.
De wandeling was prachtig met onverwacht mooie plekjes. De gehele wandeling werden wij vergezeld door een oorverdovend concert van krekels. Gehoorbescherming was welkom geweest.
Gisteren hebben we afscheid genomen van het zuider eiland. Ruim 3 uur duurde de boottocht en dan kom je aan in een drukte van jewelste: Wellington. Snelwegen met 6 banen. We wisten niet hoe snel we dit moesten ontvluchten.
Twee en een half uur in de auto en toen waren en Wanganui, een doods stadje. We hebben daar overnacht in een voormalig bejaardenhuis uit het begin van de vorige eeuw. Wat een geweldige ambiance. We waren de enige gasten na een zeer drukke periode.
Vandaag zijn we op doortocht naar Turangi bij het Taupo meer. Ons plan was om morgen mount Ruapehu op te gaan. Een vulkaan die in 2007 nog is uitgebarsten. Echter het weer wordt morgen slechter, we kwamen er langs en hadden genoeg tijd. Dat hebben we vandaag meteen maar gedaan. John is nu voor de 5de keer in Nieuw Zeeland en die klim is hem nog nooit gelukt vanwege het weer. Vaak ligt de berg volledig in de mist en is de weg erlangs afgesloten. We did it! Wat een vreemdsoortig maanlandschap. Lava waar je maar kijkt. Ruig. En er groeit helemaal niƩts.
En Nieuw Zeeland made our day: de creditcardb deed het niet en we hadden $5,- te weinig cash. Toch mochten we met de kabelbaan naar boven. Op de terugweg bij het hoogste restaurant van het land, op 2020m, hebben we wat gedronken. Weer deed de creditcard het niet en de cash was op. We kregen het voor niets. Onze dag kon niet meer stuk. Dank aan de dames.

26th January 2016

geweldig
Wat geweldig!!!
26th January 2016

mooie omgeving
fantastische rondreis als ik dat allemaal zie ....... ;-)

Tot: 0.118s; Tpl: 0.015s; cc: 12; qc: 57; dbt: 0.0666s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb