De laatste stop op het zuider eiland


Advertisement
New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Picton
January 22nd 2016
Published: January 22nd 2016
Edit Blog Post

Op 20 januari zijn we doorgereden naar Marlborough: het land van de wijn. 75% van de wijn in NZ wordt hier gemaakt. Vooral Sauvignon Blanc. Daar zijn ze beroemd mee geworden. Door een verraderlijke wespensteek vlak boven de linker enkel van Frank zijn we wat minder mobiel. Dikke voet die niet echt in de wandelschoen past. We wilden toch al een walvistocht maken. Daarbij hoeft er niet veel gelopen te worden. Dat hebben we als eerste opgepakt. Gisteren naar Kaikouro gereden waar vandaan de tochten vertrekken. Toch ruim 2,5 uur rijden langs eindeloze wijngaarden en de uitgestrekte kust. Tijdens de walvistocht hebben 3 walvissen gezien. Als de sperm walvissen naar de oppervlakte komen hebben ze er een duik van 45-60 minuten opzitten. Ze komen naar boven om zuurstof te tanken. Dat duurt zo'n 10 minuten. Daarna duiken ze weer naar voedsel. Indrukwekkende kolossen van 18 m lang en 6000 kg zwaar.
Onderweg ook nog albatrossen gezien en een school jonge dusky dolfijnen.
Vandaag toch even de wandelschoenen aan. Benieuwd of dat gaat. We willen tenslotte een stuk van de Queen Charlotte track gaan lopen. Vlakbij Picton loopt het snout track. Naar het einde van een landtong in de Marlborough sound. 4 uurtjes lopen. Het ging goed.


Additional photos below
Photos: 15, Displayed: 15


Advertisement

De postboot.De postboot.
De postboot.

Voor de bewoners langs de kust. Er zijn geen wegen. Hij bezorgt ook de boodschappen.


22nd January 2016

Hemelepietje, wat een rotsteek.
Het beste ermee, en gaat door op de ingeslagen weg (met de blogs en de foto's, bedoel ik). Frank en ik genieten ervan. Net of we zelf een beetje daar rondlopen. x
22nd January 2016

Fantastisch!
Boys, ik lees en zie dat jullie genieten. Ik ben zelf 15 jaar geleden in Nieuw-Zeeland geweest om vrienden op te zoeken en rond te reizen. Ben helaas alleen op het Zuid-Eiland geweest. Maar dat was al mooi en adembenemen. In de Marlborough Souns heb ik ook een track gelopen. In Nelson gelogeerd en het van daaruit een rondrit gemaakt met de bus . Ik had zo'n buskaart voor een aantal weken. Kon ik opstappen waar ik wilde en blijven zolang ik wilde. Ik heb echt van dat land en de natuur genoten. Ban de naam van het natuurgebied ten oosten van Nelson even kwijt, maar ook daar heb ik een fantastische wandeltocht gemaakt. Fransk, pas je op met die wespensteek! Je kunt een stevige allergie ontwikkelen. Mannen, geniet nog. Ik luister later graag naar jullie verhalen. Liefs, Stans
22nd January 2016

van wesp tot walvis
Met de steek van een wesp naar walvissen kijken: een groter contrast in het dierenrijk lijkt haast niet mogelijk. Van de een heb je last, maar van de ander kun je gelukkig genieten!!

Tot: 0.091s; Tpl: 0.013s; cc: 8; qc: 52; dbt: 0.0609s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb