Lidt fra min hverdag

October 19th 2008
Published: October 19th 2008

DSC00013DSC00013DSC00013

Den danske bager i Frankston
Så nærmer Uni dagene hernede en ende... Havde min sidste time i onsdags, og har nu læseferie den næste lille måned. Derfor har jeg også kun en lille måneds tid tilbage i Melbourne. Derfor synes jeg lige, at jeg vil give jer et lille indblik i min hverdag her i St. Kilda East. Det kommer mest til at bestå af billeder med tilhørende tekst.

Men kan da også lige give en bette update af hvad jeg har lavet de sidste par uger. Fra vi kom hjem fra Tasmanien og indtil torsdag har den stået på en del skolearbejde. Alle rapporter og fremlæggelser skulle lige have det sidste touch. Det er gået ret godt i alle rapporter og fremlæggelser indtil videre, på trods af jeg selv føler der er blevet taget lidt let på nogen af opgaverne! Derfor har jeg nogle eksamener, hvor jeg bare skal have en 10-20% rigtig for at bestå!! Og når mine karakter bliver sendt hjem, kan de kun se om jeg har bestået eller ej... Men føler heldigvis at jeg har lært en del i mine to valgfag; Investments og International Trade. De to fag der var obligatoriske hjemmefra har været lidt ubrulige.

En uges
DSC00015DSC00015DSC00015

Der blev købt godt ind af danske varer!
tid siden var jeg med de 3 danske tøser ude ved den danske bager i Frankston, ca. en time med tog fra Melbourne. Men det var togturen værd! Købte rugbrød, leverpostej, rullepølse, makrel i tomat, matador mix, kringle og romkugler! Spiste ikke andet de næste 3 dage indtil det hele var væk!!

I går (lørdag) var jeg ude og mountainbike med outdoors klubben. Ville egentlig have været på surftur, men nåede lige præcis ikke at tilmelde mig før der var fyldt på turen. Derfor tog jeg ud og mountain bike i stedet. Det var vildt fedt, og med lidt bedre vejrforhold end sidst. Måske lidt for godt vejr! Vi havde 32 grader og var ude på turen i 5 timer, så alle væskedepoter var ved at være tømt da vi kom tilbage. Samtidig havde jeg ikke lige fået solcreme på, og der er et ret tyndt ozonlag hernede, så var rød som en reje igår! Dog kan jeg slet ikke mærke det idag. Om aftenen tog jeg så til dansker fest. Vi var vel en 20-25 danskere samlet, hvoraf jeg ikke rigtigt kendte nogen på nær 2 jeg havde mødt en enkelt gang før. Men det var ret sjovt,
DSC00016DSC00016DSC00016

Alle der har været væk fra Danmark i længere perioder, ved hvor meget de varer er værd.
selvom der godt nok var nogle lidt sjove typer imellem! Lige da vi skulle til at tage elevatoren ned gik strømmen i hele bydelen så. Meget heldigt det ikke lige var et halvt minut senere, hvor vi nok havde været i elevatoren! Det betød så også at alle barerne i St. Kilda lukkede, så vi måtte gå en 20 minutter over til næste bydel, hvilket passede mig fint, da det var tættere på min lejlighed. Det var nemlig helt kaos med brand- og politibiler over det hele, og helt umuligt at få en taxa.

Nå tror det var alt for nu. En udemærket weekend, hvor jeg ellers helst ville have været i København med alle drengene til Esbens indflytterfest... Husk at læse billedteksterne!

DSC00019DSC00019
DSC00019

Rigtig god udsigt fra stranden i Frankston. Man kunne se hele bugten op til Melbourne, og endda også skyskraberne derinde, hvilket dog ikke er så tydligt på billedet.
DSC00021DSC00021
DSC00021

Lader billedet tale for sig selv!
DSC00023DSC00023
DSC00023

Min lokale handelsgade Carlisle Street.
DSC00026DSC00026
DSC00026

De næste par billeder er taget på en løbetur i Albert Park, hvor jeg normalt løber. Som det ses err det ret gode omgivelser!
DSC00035DSC00035
DSC00035

Ondskaben selv! Læg mærke til de røde øjne. Det er ikke pga. kameraet. De ser virkelig onde ud!!
DSC00037DSC00037
DSC00037

Strandtur på St. Kilda beach
DSC00038DSC00038
DSC00038

En festtræt Henrik sover den ud på stranden :-)
DSC00041DSC00041
DSC00041

Næste dag var vi så på Brighton Beach. 10 minutter med tog fra mig!
DSC00042DSC00042
DSC00042

Min seng
DSC00043DSC00043
DSC00043

Og resten af mit værelse! Det er ikke stort, men er her egentlig heller ikke så meget, så det går.
DSC00045DSC00045
DSC00045

Badeværelset

Tot: 0.04s; Tpl: 0.012s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0197s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb