Blogs from St Kilda, Melbourne, Victoria, Australia, Oceania - page 54

Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda November 25th 2005

Hi Everyone, This weekend we are staying with a friend (Nat) that I lived with in the Student Village when I studied here (in Melbourne) over 3 years ago. It's been great to be at a home and relax for a few days and real fun to catch up with her! Since we've been in Melbourne we've gotten around to quite a few places. When we arrived in the Avalon airport we realized we were about a 40 min. drive outside of the city and were fed up with public transport so we decided to rent a car for a week and go travel around the country side. Our first stop/travel destination was the Great Ocean Road. It's an expanse of road that follows the coast line for a couple hundred miles and is absolutely gorgeous. ... read more

Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda November 24th 2005

Hoi allemaal! Nou, dit was dan weer de eerste week dat ik niet meer alleen ben hier, en ik moet zeggen, wat een heerlijke week is dit geweest zeg!!!! Zondagavond zijn we gewoon lekker vroeg naar bed gegaan, te moe van de inspanningen op het feest van zaterdagavond. Maandag was wel weer een hectische dag... voor Jacq dan! Eerst moest ze naar het vliegveld toe om de koffer op te halen die met luchtvrachtw as meegestuurd.... tsja, vrouwen he met al hun spulletjes.... ze mocht 40 kg. meenemen op de passagiersvlucht (extra ruimte omdat ze een enkeltje had), en dan nog had ze teveel bij zich! De resterende 13 kg. moest dus met de luchtvracht mee, en die vlucht kwam pas maandagochtend aan. Zij dus weer lekker terug naar het vliegveld (gelukkig had ze dit keer ... read more

Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda November 20th 2005

Hallo allemaal, Nou ze zijn er hoor!!! Wat een heerlijke dag was dat zeg vrijdag.... donderdag was uiteraard een dramadag... de dierenarts zou ’s middags bij Baloo langsgaan, en ik wist natuurlijk dat jacq zich aan het voorbereiden was om te vertrekken... niet leuk allemaal! Ik had wel nog een heel prettig gesprekje met mijn baas gehad. Ik moest mijn beoordeling voor 2005 bij hem inleveren (bij ons gaat het zo dat je eerst jezelf beoordeelt, dan je baas jou ook, en de afwijkingen worden besproken voordat het naar PZ wordt gestuurd, een aanpak waar ik erg aan moet wennen, wel heel goed denk ik om zo met je baas te kunnen discussieren over je prestaties) en hij had een paar erg prettige opmerkingen. Ik had aangegeven dat ik mijn Engels niet goed genoeg vind, en ... read more
Ff lekker kroelen
Wie ben jij?
Is de kust veilig?

Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda November 20th 2005

Well, allot has changed the last month. My friend Nikki, from Calgary, arrived from the Gold Coast at the end of October, so I have had someone to accompany me for the last while. She also convinced me, with little resistance, to switch hostels to one right in the heart of St kilda. which is much closer to everything. Shopping, groceries, bars, internet access, and people my age and only a minute to the beach. We took a short tour of the hostel, X Base Backpackers, and found it to be much more like a hotel than anything else. Quite nice. Only 150$ a week. So I have since been living there. Meeting loads of people from all over the globe. Been having an absolute blast. St. Kilda is a very trendy beach community right outside ... read more
X Base
Acland Street With Nikki (Right)
X Base Lobby

Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda November 13th 2005

Hey mates! Alles goed daar in het verre NL? Hier is het weer een drukke week geweest. Niet zozeer met nieuwe dingen, maar ik begin wel te merken dat alle indrukken toch wel veel energie kosten. Daarnaast ook nog eens het feit dat ik nu al een maand hier alleen zit, maakt het er allemaal niet makkelijker op!! Maar goed, wat heb ik gedaan... uiteraard de hele week gewoon gewerkt. En dat gaat steeds beter mag ik wel zeggen. Ik begin steeds meer betrokken te raken bij het eigenlijke werk, en besteed (gelukkig...) steeds minder tijd aan het “mezelf bezig houden”. Er speelde al een tijdje een probleem in de software dat om onverklaarbare redenen ervoor zorgde dat bepaalde lokaties een negatief volume en aantal kregen... ik zal jullie niet vermoeien met alle details, maar dat ... read more

Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda November 6th 2005

Hoi allemaal, Daar ben ik weer met een update over mijn tijd hier. Gelukkig zit ik al over de helft qua alleen zijn hier, en is Jacq over minder dan 2 weekjes weer bij me! En nog beter, ook Baloo is er dan! Over precies anderhalve week zal hij op het vliegtuig gaan, wat betekent dat ik hem vrijdagmiddag over 2 weken al kan bezoeken! Wat een heerlijk idee zeg.... allebei mijn schatjes dadelijk weer bij me! Maar goed, laten we eerst ff verder gaan waar ik dinsdag was gebleven. Op zich is er niet veel gebeurd de rest van de week. Ik moest uiteraard gewoon werken en zo. Niet echt spannend dus. Wat wel weer lekker is, is dat ik een tram heb gevonden die bijna 10 minuten sneller in de stad is dan de ... read more
Rest van het strand
De sportschool
Zonsonderegang - deel 1

Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda October 29th 2005

Hi mates! Heer weer eens een update vanuit Ozzieland. Werd wel weer eens tijd hè! Moet wel zeggen dat hoe langer ik hier zit, hoe minder nieuwe dingen ik te vertellen heb. Maar ja, is ook wel logisch he, het leven is ook hier toch echt gewoon, uh, nou ja, gewoon…. zeg maar. Spreekt voor zich uiteraard, maar begin het nu wel te merken. Na zo’n maand hier begin ik eindelijk weer een aantal automatismen te krijgen. ‘s Ochtends om kwart over 7 de wekker, 5 voor 8 de tram, half 1 naar de food court om eten te halen, etc. Ik heb afgelopen week ook de avonden een stuk beter ingedeeld. De ene avond bappies halen en eten koken, de andere avond hardlopen en eten opwarmen/ boterham eten (na ‘s middags warm gegeten te hebben ... read more
Albert Park Lake
Formule 1!
Eilandje in Albert Lake

Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda October 23rd 2005

please accept my apologies in advance, this blog entry is entirely from memory as i got very lazy with the journal writing in the last week of my travels!!!! i realise that i have now been home in oh so wonderful blighty for *ahem* months so i thought that it was high time that i wrote my final entry :) so here it goes. sunday: after finally arriving in back in melbourne, waiting for my case to come off the plane (it was literally the very last one, score!), and then having to run to catch the bus taxi thing because someone told me the exit was on the second floor when in fact it wasn't i finally made it to my hostel in st kilda. st kilda is an absolutely brilliant little suburb of melbourne, ... read more
how good is my fonzy impression, hehe.
can we all say yay for free champagne? :D
lucy, me, jo and marissa at neighbours night in st kilda

Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda October 23rd 2005

Hoi allemaal! Hier weer een berichtje vanuit Ozzieland. Mijn allereerste weekend als alleenstaande in zo'n 9 jaar zit er bijna op... helaas en gelukkig! Helaas omdat ik morgen weer moet werken, gelukkig omdat ik nog maar 3 weekendjes alleen hoef te overleven! Maar goed, wat heb ik allemaal gedaan.... vrijdag had ik het helemaal gehad, en dat kwam m.n. omdat ik mijn tijd niet echt goed ingedeeld heb afgelopen week! Dat wordt dus mijn goeie voornemen voor deze week, een beetje beter op mijn slaap letten, en wat slimmer met mijn tijd omgaan. Een van de ideeen die ik heb, is om tussen de middag warm te eten (voor 3 euro voor een warme maaltijd kun je nog steeds niet tobben denk ik...) en dan 's avonds een lekker bammetje te nemen. Uiteraard moet dat een ... read more
Vic Gardens
Botanical Gardens
Botanical Gardens - bruiloft

Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda October 20th 2005

After a week of stay at my new home, named "The Beach", I have realized i am a bit lonely. The hostel is not quite how it looks. The location is perfect, right on the beach. Exactly what I wanted. As far as everything else is concerned, its not that great. The facilities are very meager, the hostel is virtually empty, all of the people staying here are quite a bit older than I, and are rarely seen. We are clearly not on the same page. There is also a very very posh lounge downstairs which is beautiful, but clearly not intended for the backpackers who are living upstairs. It seems to cater to the upper class, and has very loud music playing till all hours. So getting to sleep early is out of the ... read more
The Beach hostel
The Beach Hostel

Tot: 0.111s; Tpl: 0.006s; cc: 9; qc: 73; dbt: 0.0658s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb