Een weekend als alleenstaande

Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda
October 23rd 2005
Published: October 23rd 2005

CBD vanaf Crown CasinoCBD vanaf Crown CasinoCBD vanaf Crown Casino

Dit is het uitzicht vanaf de restootjes op Southbank, met CBD op de achtergrond.
Hoi allemaal!
Hier weer een berichtje vanuit Ozzieland. Mijn allereerste weekend als alleenstaande in zo'n 9 jaar zit er bijna op... helaas en gelukkig! Helaas omdat ik morgen weer moet werken, gelukkig omdat ik nog maar 3 weekendjes alleen hoef te overleven! Maar goed, wat heb ik allemaal gedaan.... vrijdag had ik het helemaal gehad, en dat kwam m.n. omdat ik mijn tijd niet echt goed ingedeeld heb afgelopen week! Dat wordt dus mijn goeie voornemen voor deze week, een beetje beter op mijn slaap letten, en wat slimmer met mijn tijd omgaan. Een van de ideeen die ik heb, is om tussen de middag warm te eten (voor 3 euro voor een warme maaltijd kun je nog steeds niet tobben denk ik...) en dan 's avonds een lekker bammetje te nemen. Uiteraard moet dat een gezond bammetje worden, dus ik moet er wel ff voor zorgen dat ik genoeg avocado. philadelphia, tomaatjes, komkommer etc. in huis heb. Dus van de week maar ff bappies doen, en dan heb ik 's avonds weer wat meer tijd voor mezelf (of voor iedereen op de msn/ skype natuurlijk... da's nog ff afwachten!!). Ook maar naar de markt volgende week, dan heb ik wat
Vic GardensVic GardensVic Gardens

Het kleine maar mooie Vic Gardens, park ter ere van Queen Victoria
meer verse dingen in huis. Die blijven ook langer houdbaar dan dat spul uit de supermarkt, en hoef ik dus weer minder vaak de deur uit! En ook wat meer blikspul halen denk ik, blijft altijd houdbaar, haha!!!

Maar goed, we waren dus gebleven bij het feit dat ik het gehad had vrijdag, ff rewind en back on topic!! Toen ik dus lekker naar huis kon 's middags, ben ik als een speer op de tram gestapt, en in Acland de kroeg ingestapt. En wat was dat eerste biertje heeeeeeeeeeeeeeerlijk zeg!!! En ik had nog geluk ook, hij was ijskoud, en werd voor me ingeschonken in een glas dat uit de vriezer kwam.... aaaaaahhhhhhhhhh...... en dan ook nog de gedachte dat ik 2 vrije dagen voor de boeg had, ik was gelukkig. Na 2 biertjes ben ik dus een paar basic bappies gaan halen, en toen als een speer naar huis. Daar heb ik wat gegeten, en uiteraard weer tot 's avonds laat zitten msn-en... tot om een uur of 11 echt het lampje uit ging, dus lekker gaan slapen.

Zaterdagochtend werd ik wakker met een heerlij kzonnetje buiten, dus direct mijn bed uitgegaan om een heerlijk rodnje
Botanical GardensBotanical GardensBotanical Gardens

Een kiekje van een van de vele mooie plekjes in Botanical Gardens
te gaan hardlopen rond albert park. En wat was dat zalig zeg... lekker zonnetje, graadje of 20, zwaantjes in het meer met bergen baby-zwaantjes, parkietjes die rondvlogen... kortom, ik kwam helemaal bij. Thuis aangekomen een heerlijk eitje gebakken voor mezelf met allerlei groentes en kruiden erdoor, en me daarna klaargemaakt om de stad in te gaan. Daar keek ik al een paar dagen naar uit, lekker in mijn eentje een beetje door de stad banjeren en op onderzoek uitgaan. Ik had al een aantal maal 2e hands boekenwinkels en CD-zaken gezien, maar aangezien jacq daar niet zo van houdt (kan ik me voorstellen, want ik loop dan makkelijk een uur alles in die winkels langs om wat leuks te zoeken) was ik ze nog niet binnengegaan. Nu ha dik dus alle tijd, heerlijk. En ik had een geslaagde speurtocht, 2 boeken van een serie die ik nu aan het lezen ben voor de halve prijs, en een aantal cd's van pink floyd voor 6 euri, kan slechter!! Dus was een goed begin van de dag al met al.

Toen had ik de drukte van de stad wel weer een beetje gehad, en ging ik naar het Crown Casino complex.
Botanical Gardens - bruiloftBotanical Gardens - bruiloftBotanical Gardens - bruiloft

Tsja, niet zo gek dat die mensen in de verte deze plek kozen voor hun huwelijksfeest!!!!
Dit schijnt een gigantisch complex te zijn met allerlei restaurantjes en winkels, werd me door iedereen aangeraden. Dus dat wilde ik wel ff bekijken, was toch maar een kleine wandeling vanuit de stad, ff de brug over, en je bent er. Het was dus idd zoals me was verteld: overal restaurantjes en winkels, dure winkels!! Prada/ Gucci/ Versace en ga zo maar door... ik moest gelijk denken aan dat ene winkelcentrum in Monaco! Al met al is het dus iets wat Jacq erg leuk zal vinden als ze terug is.... al zal de bankrekening het waarschijnlijk minder leuk vinden, haha!!! Maar het is in ieder geval een perfecte plaats om volgende keer een hapje te gaan eten. Het ligt nl. aan de oever van de rivier, met een erg goed verzorgd trottoir ertussen. Kortom: echt het uptown gedeelte van de stad. Een ideale plek om hapje te aan eten met Jacq als ze terug is!

Mijn collega's zouden 's middas cricket gaan spelen, dus daar ben ik daarna heengegaan. Daarvoor moest ik een flink eind de stad uit, en aangezien dat gedeelte aan de andere kant van de Botanical Gardens lag, ben ik lekker gaan lopen. Het was og
Botanical GardensBotanical GardensBotanical Gardens

Zomaar weer een plekje
steeds heerlijk weer, en ik wilde die Gardens wel eens zien. En nou, kan je wel zeggen dat het echt schitterend was daar! Ik den nog wel mooier dan de Botanical Gardens in Sydney, en dan m.n. omdat hier in Melbourne de Gardens wat meer heuveltjes hebben, echt heel bijzonder. Ben ff lekker op een bankje gaan zitten om een beetje te genieten van de omgeving en alle vogels, en kwam helemaal bij! Voor iedereen die mij een beetje kent en weet hoeveel ik van natuur houd zal dus wel begrijpen hoe mooi dat park is. En groot ook, enorm. Heb getracht een beeld te geven door wat fotootjes te maken, is niet met het echte te vergelijken natuurlijk, maar geeft een beeld!

Na dus zo'n uur gewandeld te hebben kwam ik in de buurt waar die gasten cricket aan het spelen zouden zijn... alleen 1 probleem.. had een enorm dorst ondertussen!!!!!! heb dus een leuk blaadje gekocht over reizen in OZ, 2 biertjes in de bottleshop, en ben lekker in het park op een bankje gaan zitten, en beetje zitten relaxen. Was ook weer heerlijk, en in je eentje in het park je biertje drinken is toch leuker
Botanical Gardens - EucalyptusBotanical Gardens - EucalyptusBotanical Gardens - Eucalyptus

En dan de nationale boom: de eucalyptus! Als we dan een botanisch foto-album maken, mag deze niet ontbreken natuurlijk!
dan alleen op een terras zitten. Toen die gasten gebeld, maar bleek dat ze niet waren gegaan omdat het regende.... stelletje mietjes! Nou ja, dus maar lekekr naar huis gegaan, waar ik lekker een paar flesjes bier en wat wijn gedronken heb, terwijl ik daarnaast de hele avond heb zitten msn-en geloof ik. Was weer erg gezellig, maar daardoor heb ik helaas de Lord of the Rings die op TV was niet helemaal goedgevolgd. Maar goed, dis had ik toch al 3 keer gezien, blijft echter een toffe film!

Nou ja, weer veel te laat naar bed gegaan, maar zondag wel lekker uitgeslapen. Het was allen fuck-weer, dus niets gedaan. Beetje op internet rondgesurfd, de afleveringen over Australie van RTL Travel bekekeb op hun website (ha dik als tip gehad van iemand op het Xpdie forum van andere NL-ers die naar OZ gaan), en verder beetje geluierd. Dat werd ik in de middag echter enorm zat, en wilde me toch maar eens nuttig maken. Toen ben ik dus het apartement schoon gaan maken (het gewone leven gaat hier dus ook echt gewoon door.....), en rond die tijd begon het schitterend op te klaren. En dus ben ik lekke rmijn
South YarraSouth YarraSouth Yarra

Hier wat typische huisjes in de Victorian stijl, in de stijlvolle wijk South Yarra (het Kralingen/ Hilligersberg van Melbourne). De straatjes hier zien er erg knus en gezellig uit
hardloopspullen ingeschoten voor een heerlijk rondje rond Albert Park lake. En terwijl ik daar liep kreeg ik dat gelukzalige gevoel weer: lekker weer, zwaantjes, schitterende omgeving (ik zal eens proberen een foto te maken daar. Rondom dat meer loopt dus een wandelpad, en tussen dat pad en het meer staat om de zoveelmeter een palmboom.. en als je aan de ene kant van het meer loopt, zie je de zon langzaam wegzakken achter de palmbomen, erg mooi! Maar terwijl ik daar dus lekker liep te mijmeren, bedacht ik me dat het wel lekker zo ziin om 2 rondjes te lopen, was zulk lekker weer, en de hele dag binnengezeten enzo.... maar ja, dan word je wel moe en zo, dus twijfelde toch wel een beejte. Maar toen schot een gesprekje van de avond ervoor met Ray me weer te binnen..... hij vond het maar een klein rondje zei die...... hhmmm..... dat kon ik hem natuurlijk niet laten zeggen.... ik ben GEEN mietje per slot van rekening, haha!! Nou ja, dat was dus de extra push die ik nodig had, en dus heb ik 2 rondjes gelopen... en dat heb ik geweten ook... mijn benen waren aardig stram toen ik this
Zonsondergang - incl. wijn!Zonsondergang - incl. wijn!Zonsondergang - incl. wijn!

Nou, aardig uitzicht na mijn flinke uitputting rondom Albert Park. Ik zat hier heerlijk met mijn glaasje rode Ozzie wijn binnen handbereik!!!
aankwam, mag ook wel na ruim 12 kilometer!!! Dus Ray: als je dit leest, voel je maar schuldig en trots, want ik ben het ook! Trots dan..... was wel blij dat dit weer kon trouwens, na bijna 2 jaar niet meer boven de 10 km. gelopen te hebben. Volgende goeie voornemen: ieder weekend 2 rondjes, doordeweeks 1 rondje, goed plan!

Nou ja, het werd pas echt moeilij ktoen ik het park uitrende richting de reddingsboei die huis heet, en ik over Fitzroy street liep..... loop je daar te zwoegen tussen allemaal gezellige mensen die lekker met een biertje op het terras staan/ zitten, met lekker muziekje erbij en zonnetje op hun bolletje...... fuck wat was ik jaloers! maar ja, alleen doe je dat ook niet zo maar, ik niet tenmisnte. Dus maar als een speer naar huis gerend (voor zovver dat nog kon met die stramme spieren..... wederom thanks Ray!!) , om dar lekker op het balkon te gaan zitten met mijn boek en een glaasje rode wijn, terwijl de zon aan het ondergaan was in de zee... was erg prettig moment! Totdat de wolken de pret bedierven, en ik maar weer naar binnen ben gevlucht. Toen ff gegeten (en weer gezond en lekker) en naar Acland gelopen met de bedoeling om bappies te gaan doen.......... ja hoor, moet je eens proberen, als je dehele dag binnen hebt gezeten vanwege het weer, net lekker gegeten hebt, en je dan allemaal gezellige mensen tegenkomt op terrasjes, en je dan langs 5 gebakswinkeltjes loopt, met heeeeeeeeeeeeeeerlijke koffie (die ik dus hier in het apartement niet heb omdat ze hier geen koffiezetapparaten hebben!!) en nog veel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijkere baclava.... en dan zo sterk zijn om niet op dat terras gaan zitten en geen koffie en baclava te bestellen.... nou, ik kon het dus niet. Dus maar geen bappies, en lekker koffie met baclava, jahoe!!

Daarna snel naar huis gegaan, met de bedoeling op mijn gemakje CSi te kijken, maar ja, MSN he..... Ray was weer online, die zat zich dood te vervelen op zijn werk, dus die moest ik maar ff gezelschap houden..... ja ja, weet het, ik vind het gewoon moeilijk om je vrienden online te zien, en dan niet met ze te kletsen...... nou ja, is geen slechte eigenschap toch?!?! Alleen moet ik nu wel zo naar bed, anders ben ik van de week weer sjaggie.... dus ray maar ff afgekapt, en nu de site ff aan het bjwerken.... komen die vervelende Boeffies ook nog eens online, en gaan ze nog vragen stellen ook! Het moet niet mogen....... nou ja, een keer antwoorden dan....... ik ga toch echt zo naar bed!

Nou, morgen dus weer werken. Wordt weer leuke dag, want 's avonds hebben we een gala-diner. Er is morgen een conferentie hier in melourne van mijn bedrijf, voor alle bedrijven in de regio die onze software gebuirken. Alleen echt belangrijke mensen mogen overdag naar dat gebeuren, maar het werd 's avonds "op prijs gesteld" als we naar het diner zouden komen. Nou ja, dat doen we dus maar! Om half 6 eerst een borrel, en dan vanaf half 7 het gala diner. Ben benieuwd.... de big chief uit de VS is er ook, met een aantal andere hot-shots. Moet dus wel mijn ape-pakkie aan morgen, maar ben wel benieuwd. Houd jullie wel op de hoogte natuurlijk!!

Nou, ga nu echt ophouden, ff fotootjes nog plakken, en dan lekker slapen. Welterusten allemaal!!!
Robin

23rd October 2005

Zal ik maar in NL blijven?
Hee scheet! Leek me ook eens leuk wat op de site te zetten!!! Had ff met Ray zitten msnen en die zei dat je de site had bijgewerkt...dus dacht ga ik maar eens ff lezen!! Bovendien wilde ik om 20 uur al naar bed...aangezien ik op de bank in slaap was gevallen rond een uur of 6 na mijn stapavondje. Maar toen dacht ik nog ff mail checken enzo..toen was Ray op de msn...en belde Brenda vanuit Chile, dus nu nog op...hopende dat je over 15 min. wakker wordt....haha... en we ff kunnen kletsen...als je tijd hebt natuurlijk!!! Ik heb je verhalen gelezen...en MANNETJE... zo slecht heb jij het helemaal niet daar...zal ik maar hier blijven?? Nou...ben in ieder geval heel blij dat je je zo vermaakt en goed je tijd doorkomt!!! Dat doet me goed. Mooie foto's ook vond ik...gaaf hoor....wil ik ook wel weer terug....kan niet echt wachten!!! Nog ff...samen is toch gezelliger..ook al kom ik hier mijn tijd goed door. Nou...spreek je hopelijk gauw en zorg maar goed voor jezelf...ben jaloers op je baklava...!!!! XXXXXXXXXXxx
25th October 2005

Wat klinken je verhalen heeeerlijk zeg robin ! Ik denk dat ik maar meteen meekom met jackie, dan hoef jij je huisje niet meer schoon te maken, dat doe ik dan en als dank mag je me ook op een heeeeeeeeeerlijke baklava of ander gebak tracteren, hahahaha !

Tot: 0.4s; Tpl: 0.026s; cc: 22; qc: 83; dbt: 0.1756s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb