„Moje kulinarske zazitky v Sydney - pribeh cislo 2“


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » New South Wales » Sydney
January 30th 2011
Published: January 30th 2011
Edit Blog Post

V ramci spoznavania Australie som do svojho programu zaradila aj spoznavanie miestnych a medzinarodnych specialit, pretoze ako mi baby rozpravali este pred mojou cestou, Australia je znama tym, ze su tu snad vsetky svetove kuchyne. Dalsim z kulinarskych zazitkov pre mna bol teda „Meet Pie“, co znamena masovy kolac. Masove kolace su pre Australiu nieco ako bryndzove halusky pre Slovensko, narodne jedlo. Hoci tu v Australii nemaju oficialne narodne jedlo, „meet pie“ sa za ne povazuju. Cesto je podobne ako u nas listkove a plnka je vacsinou masova – kuracie, hovadzie, bravcove, s roznymi prichutami, ake vas len napadnu. Moja volba bol Chicken & Cheese Pie – hmmmmm, plnka bola kuracie masko s hribami, na vrchu so syrom. Ochutnala som, je to dobreee. Eva s Hanou si dali Pie & Peas, co bolo nakorenene hovadzie maso a na vrchu kolaca bola v podstate hrachova kasa, aj toto bolo vyborneee. Cize poznacte si opat dolezity bod „Hannah’s Pie”, jedna z dvoch predajniciek vraj s najlepsimi, hovoria domaci 😊
Dalsi den mi podvecerna prechadzka v Rocks vyprazdnila brucho a to je najlepsi ca dat si Pancake. Miesto konania: Pancakes on the Rocks. Najdete v kazdom bedekri a ja vam hovorim, sem MUSITE ist a zo Sydney NESMIETE odist bez navstevy tejto palacinkarne. Sladke a ja sme velki kamarati 😊 takze hor sa skusat a chutnat. Oooo, mnam, ked uvidite fotky, aj vam sa budu zbiehat slinky, neverim, ze nie. Pancakes, teda australske palacinky alebo skor by som povedala velke lievance, je mnamky mnamky dobrota. Druhov nespocetne mnozstvo, predstavim vam tri z nich. Blueberry Heaven – palacinky s fakt ze velkymi velkymi cucoriedkami, vanilkovou zmrzlinou, kremom, poliate cokoladovou polevou. Bananarama – palacinky s prichutou banana, vyzdobene bananmi, vanilkovou zmrzlinou, kremom a poliate cokoladou. Hot’n Troppo – palacinky s cokoladovou zmrzlinou, bananmi, kremom, vlasskymi orechami, vsetko poliate cokoladou.
Este vahate? Lebo ja nie. Dobru chut 😊
Ak sa niekomu zacnie ku vsetkym tymto dobrotam kavicka, mozem nejaku dobru odporucit. Ti, co ma poznaju, vedia, ze ja kavicke velmi neholdujem. Ale tu sa to neda. Kavova kultura v Sydney je neskutocna. Nechajte sa inspirovat. Krasne kaviarnicky Starbucks Coffee, ponuka siroka, volba jasna – Caramel Machiato. A oni mi dokonca aj menovku urobili 😊
Raz som povedala, ze som nepila lepsiu kavu ako je Starbucks a stale to plati. Hoci vcera som spoznala silnu konkurenciu. Gloria Jeans Coffee je v Australii presne to, co v Amerike Starbucks Coffee. Opat nadherny interier, kazda stolicka ina, kazdy stolik iny, obrovska tabula s ponukou a keby ste videli tu vitrinu s kolacikmi, cista krasa. A tak som zavitala i sem a na doporucenie miestnych znalkyn som zvolila Mocha Caramel Latte, cize kava Latte s prichutou karamelu a cokolady. Este teraz citim tu jej uzasnu chut, dokonale napenene mlieko, poliate caramelom a cokoladou, hmmmmm….ved sa na to vsetko pozrite.



Additional photos below
Photos: 9, Displayed: 9


Advertisement



30th January 2011

SLINTAAAAAM @_@
No sesternica moja, som velmi hrda na tvoje spisovatelske crevo schopnosti, len tak dalej :) :) !!

Tot: 0.091s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 46; dbt: 0.0498s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb