Macka

macka490

Ahojte vsetci, co budete citat moje riadky,
tak som si teda po dlhom vahani zalozila tento cestovatelsky blog v presvedceni, ze sem budem pisat prispevky a vkladat fotky zo svojej "velkej" cesty po Australii. Uvidime.... Najprv to tu musim cele prestudovat a prist vlastne na to, ako a co s tym....

Slovensko - Australia

ODLET 13.1.2011 - 15.1.2011 Vieden-Mnichov 15:20-16:20 Mnichov-Hongkong 21:45-15:45 (14.1.) Hongkong-Sydney 21:25-09:40 (15.1.) PRILET 7.2.2011 - 8.2.2011 Sydney-Londyn 16:25-05:25 stop Singapur Changi Londyn-Vieden 06:45-10:10

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney February 4th 2011

Ak sa niekomu nepacil ani jeden z mojich predchadzajucich dvoch kulinarskych pribehov, resp. ak si niekto nevybral z ponukaneho menu nic zaujimave, mozno vas inspirujem pribehom cislo 3. Nechcem provokovat, ale okusili ste uz pravu malajzijsku kuchynu? Ani ja. Do dnesneho dna. Poznacte si presny nazov. Rozpoviem vam preco. Restauracia „Mamak – malaysian roti and satay“ v casti Chinatown nie je na prvy pohlad nicim vynimocna. Az kym nevstupite dnu. My sme tam isli v case obeda, bolo plno, ale mali nas kam usadit. Nastastie. Vecer uz ludia tolko stastia nemali. Ako som mala moznost vidiet a co som v ziadnej slovenskej restauracii este nezazila, kvoli „Mamak-u“ tu ludia cakaju aj hodinu v rade. Seriozne vazne, vecer tu bol zastup odhadujem asi 50 ludi, ktori stali pekne v rade a cakali, kym sa postupne dostanu dovnutra. ... read more
Chocolate Napoleon
Singapore Stired Fried Noodle
kolaciky v Gloria Jeans Coffee

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney February 2nd 2011

Dnesny den bol v Sydney horuci. Napriek tomu som sa rozhodla, ze idem vypatrat, kde ziju moji australski kamosi klokan s koalou. Velmi jednoduche – Sydney Wildlife World. Nech sa paci, vstupte. Na privitanie obrovsky sklenik alebo skor zahrada s motylmi. Hned vedla male korytnacky v spoluziti s mladymi krokodilmi. Idem dalej a vstupujem do raja pavukov, skorpionov, kobyliek, mravcov, vciel...Vidim najnebezpecnejsieho pavuka Australie, meno odo mna nechcite, nepamatam si ho. Je hnusny, vacsina z nich su take. Velke, cierne, chlpate, nohate, tucne pavuky. A tak pokracujem v ceste a kam som to prisla??? Moji „kamosi“ – plazy, hady. Fuuuuj, kazdu chvilu cakam, z ktoreho kuta aky had vylezie. Neznasam hady, mam z nich fobiu. Strkace, pytony male, velke, jastery, varany, chameleony. Blizim sa asi k odbornicke v oblasti plazov, ocividne sa tomu rozumie, lebo turistom ... read more
koala
maly klokanko
obednajsia siesta

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney February 1st 2011

Vcera som sa vybrala spoznavat morsky zivot tu na opacnom konci sveta. Rano som si to zamierala rovno dolu k pristavu, kde bola prva zastavka - Sydney Aquarium. Mila slecna pri pokladni vyzdvedala odkial som a vraj som tam vcera bola uz niekolky turista zo Slovenska v poradi. Musim povedat, ze je to naozaj krasne akvarium. Je obrovske, mala som tam co pozerat 2 hodiny. Ryby, rybky, rybicky, male, velke, obrovske. A videla som ziveho zraloka a keby len jedneho, ale veeela vela ich bolo. Taktiez raje, korytnacky, chobotnice, sepie, homarov, meduzy, hviezdice, konikov a mnoho dalsich ryb. No a stretla som aj Nema On naozaj doplaval az sem do Sydney. Bol sice bez Marlina a Dory, ale nebol sam, mal tam inych kamosov. A skoro som este na niekoho zabudla. Na najdolezitejsich clenov sydneyskeho akvarka. ... read more
Nemo :-)
morska krava - Sea Cow - vola sa Pig :-)
homar - Lobster

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney January 30th 2011

V ramci spoznavania Australie som do svojho programu zaradila aj spoznavanie miestnych a medzinarodnych specialit, pretoze ako mi baby rozpravali este pred mojou cestou, Australia je znama tym, ze su tu snad vsetky svetove kuchyne. Dalsim z kulinarskych zazitkov pre mna bol teda „Meet Pie“, co znamena masovy kolac. Masove kolace su pre Australiu nieco ako bryndzove halusky pre Slovensko, narodne jedlo. Hoci tu v Australii nemaju oficialne narodne jedlo, „meet pie“ sa za ne povazuju. Cesto je podobne ako u nas listkove a plnka je vacsinou masova – kuracie, hovadzie, bravcove, s roznymi prichutami, ake vas len napadnu. Moja volba bol Chicken & Cheese Pie – hmmmmm, plnka bola kuracie masko s hribami, na vrchu so syrom. Ochutnala som, je to dobreee. Eva s Hanou si dali Pie & Peas, co bolo nakorenene hovadzie maso ... read more
Pancakes on the Rocks
Starbucks Coffee a ja
Blueberry Heaven

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney January 29th 2011

Stare „The Rocks“ Pre mna najkrajsia stvrt. Starodavne domy, uzke ulicky, historicke budovy, nachadza sa tu najstarsi pub v Sydney otvoreny v roku 1828. K pubom a barom v Sydney musim podotknut jednu dolezitu vec, uplne do vsetkych je vstup len nad 18 rokov a vsetky do jedneho maju pri vstupe ochrankarov, ktori vas do vnutra bez skontrolovania obcianskeho nevpustia. A tak som lovila v taske obciansky...Kazdy piatok vecer sa v Rocks konaju tzv. moonlight markets, krasny nazov „trhy pri mesacnom svite“. Tulala som sa nimi i ja. Atmosfera uzasna, na namesticku hra ziva kapela, naokolo po ulici sa tiahnu stanky s jedlom a roznym, vacsinou rucne robenym tovarom ako sperky, sviecky a originalne saty. Su tu starobyle „Campbell’s Storehouses”, byvale lodenice, dnes sa v nich nachadzaju galerie a restauracie s priamym vyhladom cez zaliv na ... read more
Kralovska botanicka zahrada
Narodne namorne muzeum
najstarsi pub v Sydney z 1828

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney January 29th 2011

Uz nejaky ten tyzden prebehol, odkedy som v Australii a moje zazitky sa zhromazduju viac a viac. Tak sa chcem s vami opat trosku podelit o ne...Plazovy den bol jeden z nich. Vybrali sme si plaz Coogee, pocasie uz asi nema vyznam komentovat – slnecno, horuco, vyse 30 stupnov. Krasny ocean, modra voda, cistucky zlatisty piesok a jedine co Macka nema rada, vysoke vlny. Vlajocky na plazi oznacovali cast, kde sa mozeme kupat pod dozorom plavcikov, vsetko ostatne bolo na vlastnu past. Voda bola super, okupali sme sa, vyslnieckovali, opalili sme sa, vsetko bolo super az na taku „malu“ prihodu, ktora sa mi stala. Zmiatla ma vlna. Sikovnym patri svet a ked sa neviem kupat vo vlnach, nemam liezt do vody, no nie? Nestihla som pred nou utiect na breh a tak sa taka dvojmetrova vlna ... read more
so zmrzkou z Glebe
stvrt Glebe
viktorianske domy v Sydney

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney January 27th 2011

Den Australie – 26.januar. Druhy najvacsi sviatok v Australii po Novom roku. Aj to tak vyzeralo. Teda vlastne ja neviem, ako to vyzera na Novy rok resp. Silvestra, ale tento den bol uzasny a myslim, ze su si dost podobne. Tesila som sa nan velmi, pocasie bolo nadherne, 33 stupnov, slniecko svietilo a my sme sa vybrali do mesta. Cele Sydney bolo hore nohami. Neverili by ste, aki narodovci su Australcania. Snad vsetci mali v ruke vlajku, poobliekani boli do narodnych farieb zastavy, oblecenie s motivmi zastavy bolo samozrejmostou, po tele mali potetovane vlajky, plaste v tvare vlajky, no skratka patrioti prevelki. A ja som sa k nim pridala, s vlajkou v ruke som sa vybrala oslavit tento ich den...Vsade v meste vo vsetkych stvrtiach bol nejaky program. Cize nikto sa nenudil a kazdy si mohol ... read more
Eva a ja
australske slniecka :-)
podium v Darling Harbour

Oceania » Australia » Northern Territory » Ayers Rock January 25th 2011

Druhy den sa zacal zhurta. Budik zazvonil o 4:00. Napodiv sme dost cule vyskocili z postele, asi preto, ze sme sa na tento den velmi tesili. Plan bol totiz nasledovny. Vychod slnka a potom tura okolo celeho Uluru. Rozhodli sme sa zdolat ju. Odchod autobusu bol 4:45, takze zbalit veci a hor sa opat ku skale. Este by som rada spomenula, ze noc bola dokonala, lebo nam niekto zariadil este aj spln mesiaca a krasne jasne nebo posiate tisickami hviezd. To sa moze len nam pritrafit ...Plne ocakavani sme striehli na vychod, vsetci fotili ako blazni, hora sa postupne z tmy vynarala na denne svetlo, az sa nam ukazala opat celkom cervena. Nasledne na to sme si sadli na lavicku, rozbalili ranajky, najedli sa, vyzbrojili vodou a sup na turistiku. Cela trasa ma dlzku 10,4 kilometrov. ... read more
vychod slnka
cast skaly
detail zblizka

Oceania » Australia » Northern Territory » Ayers Rock January 23rd 2011

Prvy den nasho vyletu. Program bol jasny, chceme vidiet zapad slnka na Uluru. Vystartovali sme o 18-tej miestneho casu, teplota bola stale este asi 35 stupnov a cakali, az kym slnko nezapadne. Mozem vam povedat, bol to pre nas velky zazitok. To, co som o skale citala, je naozaj pravda a videla som to na vlastne oci. Uluru pocas zapadu uplne zmeni farbu. Po cely den je syto cervene a postupne ako slnko zapada, sa farba meni z cervenej na tehlovocervenu, hnedu a ku koncu ako keby az sivu farbu. Je to nieco uzasne, ako sa priroda dokaze pohrat s farbami. Zapad nastal presne 19:40. Fotoaparaty docvakali a auta a autobusy sa opat zacali vracat spat do hotelov. Do jedneho velkeho rezortu uprostred nicoho, uprostred puste. Australcania maju na to skvely vyraz „in the middle of ... read more
zapad slnka
Uluru o 18:40
Uluru o 19:00

Oceania » Australia » Northern Territory » Ayers Rock January 23rd 2011

Hned na uvod vas chcem vsetkych upozornit, ze tento prispevok bude mat viacero casti, takze vas to mozno aj bude nudit, ale to, co som zazila za posledne tri dni, je neopakovatelny zazitok a rada by som sa s vami o neho podelila. 19.januara 2011 som sa vybrala v ramci mojej cesty po Australii na dobrodruznu vypravu na najznamejsiu horu Australie, Uluru. Len pre predstavu vzdialenost medzi Sydney a Ayers Rock (Uluru) je 2150 km. Nachadza sa v strede kontinentu v Cervenom vnutrozemi. A ono je naozaj cervene...Let tam bol ok, az na poslednych 40 minut, kedy som sa uz pomaly rozlucila v mysli s celou mojou rodinou. To Aborigenci urcite nechceli, aby ich tam prisli rusit dalsi turisti. Videla som najvacsie australske jazero Eyrovo jazero. Z lietadla vyzera byt cele biele, je to solne jazero, ... read more
Eyrovo jazero
prvy pohlad :-)
australska bus

Tot: 0.175s; Tpl: 0.007s; cc: 7; qc: 88; dbt: 0.095s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb