Vi var på marknad.


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Oregon » Portland
September 14th 2011
Published: September 14th 2011
Edit Blog Post

Marknaden!Marknaden!Marknaden!

Översiktsvy av halva marknaden.
Vi var husvakt i Happy Valley under en vecka för ett tag sedan, så vi tog tillfället i akt och utforskade Portland. Vi gick, bland annat, på lördagsmarknaden.

Det var ungefär som att vara i Camden Town i London, dock var det mindre och ungefär en tredjedel av alla stånd luktade mat... så utöver att det var mindre så var det exakt som att vara i Camden 😊

Saknar alla där hemma i blåsiga Sverige (och så planerar jag min första måltid på svensk mark också. En big mac, en cheeseburgare och en hamburgare från McDonalds är vad det lutar mot). Jag stortrivs men jag saknar er <3 jag saknar att äta framför TVn med mamma och pappa, vandra runt på stan med mina vänner och allt som är svenskt.

Här kommer några bilder från marknaden och det är tyvärr alla bilder jag tog, det var ganska överväldigande att vara där. Jag glömde bort kameran en smula ~

Kram
G


Additional photos below
Photos: 10, Displayed: 10


Advertisement

"Vi spelar på allt som låter"..."Vi spelar på allt som låter"...
"Vi spelar på allt som låter"...

Det var två killar som spelade trummor på byttor och det lät riktigt bra.
... "Till och med på vår hoj."... "Till och med på vår hoj."
... "Till och med på vår hoj."

Ännu en bild på den av killarna som satt kvar och spelade.
Preacher man.Preacher man.
Preacher man.

En tvättäkta kristen galning som utropade världens undergång om inte alla omedelbart erkände att "Gud är den ende!". De finns i verkligheten!
Harpa.Harpa.
Harpa.

En tös satt och spelade på en harpa.
Fontän.Fontän.
Fontän.

Några barn sprang igenom fontänens strålar för att svalka sig. Det var stekhett och väldigt mycket folk.
Kielbasa!Kielbasa!
Kielbasa!

Den största kielbasa jag någonsin har sett (och antagligen den med minst faktiskt köttinnehåll). Slemmigt men mättande?
Dragspelskisse.Dragspelskisse.
Dragspelskisse.

En kille spelade dragspel och hade sin kattunge med sig. Den klättrade omkring under större delen av tiden, förutom under sekunden då jag tog mitt foto. Killen såg kameran och poserade (jag insåg det inte förrän nu).
Ballongdjur.Ballongdjur.
Ballongdjur.

En man gjorde ballongdjur och hattar åt barn, om jag inte kommer ihåg helt fel så var det en kanintös av ballongslag som tillverkades just då.
Voodoo DonutsVoodoo Donuts
Voodoo Donuts

Mycket välkända doughnuts och en kö som gick hela vägen runt kvarteret. Vi avstod (de *kanske* har glutenfritt).


Tot: 0.072s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 51; dbt: 0.0477s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb