BBQ og en laaaaaaaaaaaaaaaaaaaang dimission :D


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Oregon » Portland
June 21st 2010
Published: June 21st 2010
Edit Blog Post

Mandag d.7 juni.
Nu nærmere en travl uge sig. Sara og jeg havde besluttet os for at vi gerne ville holde et end of the year party/ vi tager til Danmark snart. Så vi havde inviteret alle vores venner til at komme til en grilfest. Vi var nok omkring 17-20 unge mennesker + Sara’s far, farmor og stedmor fra Californien + selvfølgelig resten af familien. Alle medbragte noget mad. Sean tændte op i grillen. Så der blev grillet hamburgers, hot dogs og så var der en masse lækker mad og desserter. Vejret var bare perfekt. Fuldstændig skyfri himmel og det var også ganske varmt. Vi hyggede os rigtig meget hele aftenen, men at spise, spille Wii, og bare snakke. Det var rigtig rart at få samlet alle vores venner en sidste gang, og vi nød rigtig at der ingen skole var eller noget som helst. De sidste gæster tog ikke hjem før lidt over midnat.


Tirsdag d.8 juni.
GRADUATION var det eneste på programmet hele dagen. Vi skulle alle møde op i Memorial Coloseum, hvilket er det stort indendørs stadium til Genrealprøve. Generalprøven var kl.9 om morgene.. Puhaa.. efter en lang fest den foregående dag, kunne vi godt både Sara og jeg føle at vi var godt nok trætte. Generalprøven var ikke som sådan noget specielt. Vi gennemgik hvor alle skulle sidde og hvordan vi skulle gå ind og hvordan alle skulle gå på scenen og alt sådan noget. Alle udvekslingseleverne havde fået super siddeplader.. Første række du. Det er jo aldrig dårligt. 2 ½ time og en masse gang senere var vi endelig færdige og kunne gå hjem. Vi brugte det meste af eftermiddagen på bare at slappe af og hygge, Sara dog på at pakke hendes kufferter til hendes Danmark tur. KL.17:30 forlod vi huset. Bilen var godt pakket med os alle sammen + Sara’s farmor. Vi stoppede på vejen til Memorial coloseum hos Jack in a bos og fik lige en hurtig bid aftensmad. Omkring 18:30 ankom vi. Der var allerede en helt masse studenter, ventende. Cleveland high school havde deres dimission lige før vores. Vi brugte tiden på at tage billeder med familie og venner. Lidt over 300 elever dimitterede denne aften. Kl.19:15 mødtes alle eleverne i ders cap and gown klar til at gå ind og blive hyldet foran deres familier og venner. Da vi gik ind var detg umuligt at snakke med nogen, fordi alle klappede og skreg så højt. Ja, high school graduation er en stor ting her i USA. Først blev der holdt en masse taler og der blev givet et par scholarships for forskellige ting. En af mine venner Louis, fik et 10000$ scholarship for hans ufattelige høje akademiske niveau i forskellige sprog. Han taler næsten 4 flydende sprog et par andre sådan en smule. Efter vores rektors lange tale, blev alle os udvekslingselever kaldet op på scenen hvor vi blev præsenteret for alle, og vi modtog vores certifikat for at have gennemført et års udveksling på Lincoln High school. Så kan man go godt være lidt stolt. Efter vi fik vores diplomer spillede et af skolen band, hvorefter den lange ceremoni hvor alle seniorne modtager deres diplom. Hver og en bliver de præsenteret of for overrakt deres afgangsbevis af vores rektor. Alle for de taget en masse billeder af profesionelle fotografer og de skal selvfølgelig også give hånd til både vice inspektørene og deres vejledere os et par mennesker fra vores skole distrikt. Ja, det tog godt næsten en time før de alle havde været igennem. Traditionen for familie og venner er at de rejser sig når deres barn får deres diplom, for at vise at de er stolte af deres barn. Egentlig en meget god tradition. Efter at alle havde fået deres afgangsbevis gik alle os elever ud. På vejen ud havde vi mulighed for at sige farvel til alle vores lærere. Jeg fik sagt farvel til et par af mine lærere og kunne så ellers se på mit transcript at jeg gik ud med straight A’s på nær i kemi hvor jeg har et B+. Min GPa var på 3.86 og den højeste er 4.00 hvilket jeg er yderst tilfreds med. Jeg kan kun konkludere at jeg er stolt af at jeg har forbedret mit engelsk så meget som jeg har og at jeg faktisk har fået bedre karakterer end en del af de amerikanske elever. Efter selve ceremonien var det et kaos at finde min familie udenfor. Da jeg endelig fandt dem tog vi et par billeder og så var det ellers bare om at komme på en af busser der skulle køre os til vores helnats fest. Helnats festen er arrangeret af et forældre råd med ideen om selvfølgelig at vi får en kanon hyggelig aften med vores venner, men også for at undgå at folk går ud og drikker sig fulde og tager stoffer. Da vi var på vej ind af bus døren blev vi bedt om at vende vores lommer ud så de kunne sikre sig at vi ikke havde medbragt mobiler eller andet. Vi kunne ikke medbringe noget som helst udover os selv. Ikke engang læbepomade, hverken elever eller forældre ved noget om hvor vi bliver kørt hen eller hvor festen skal være. Lige pludselig lagde mig og Marc mærke til at vi kørte over broen til Washington State. Vi kørte og kørte og da vi endelig fik lov til at gå af bussen var vi i Vancouver. Festen blev holdt i et kæmpe idrætcenter hvor der var sat alle mulige forlystelser op. Både kæmpe sumodragt wrestling. Bungee run. En rodeo tyr, en kaffebar et par swimmingpools og selvfølgelig var der sørget for en masse mad. Vi havde en fantastisk aften selvom at jeg omkring kl.3 begyndte at blive ret så træt, men det er jo ikke et problem et shot espresso ikke kan klare. Jeg brugte det meste af aftenen sammen med de andre udvekslingselever og min gruppe venner som er seniore. Kun afgangseleverne kan komme med til festen. Der var også et sted hvor man kunne spille Boxer bingo. Det var bingo hvor os elever fungerede som brækker når vi fik bingo vandt vi så alle et par boxershorts. Haha .. Vildt underligt, men vildt grineren fordi stort set alle rendte rundt i boxershorts da vi var halvvejs igennem festen. Kl. 4 om natten blev vi alle samlet i en gymnastik sal hvor der var en hypnotisør/komiker der optrådte. Det var vildt sjovt. Han hypnotisere nogle af eleverne til at gøre alt muligt underligt, og vildt underholdende. Efter hans 1 time lange show, blev vi alle igen pakket ind i busserne og satte så kursen tilbage mod Lincoln. Der var ufattelig stille i bussen på vej hjem i forhold til da vi kørte derud. Mig og Marc snakkede hele vejen, nok som nogle af de eneste som ikke sov. Kl.6 ankom vi til Lincoln hvor Sean hentede os. På vej ud af vores bus fik vi alle en sponser gave fra Adidas. Vi fik et tillykke blev og noget slik og en vildt lækker rygsæk taske. Det første mig of Sara gjorde da vi kom hjem var at smide os i sengen og sove. Ikke noget med at børste tænder eller noget som helst det var bare pladask i seng. Vi sov indtil kl.13, men vi var begge vildt trætte. Om aftenen kørte vi så til lufthavnen hvor vi hentede Martin. Det var rat at se ham igen og vi skal nok få 2 gode uger sammen i Californien.


Advertisement



Tot: 0.09s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 52; dbt: 0.0453s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb