A Wicked time in New York

September 30th 2010
Published: November 30th -0001

WickedWickedWicked

Plakat for musicallen
Saa er det tid til endnu en hilsen fra The US

I gaar tilbragte vi dagen inde i New York by - i omraadet omkring Times Square.
Her fik vi koebt billetter til Wicked - the musical, som var noget dyrere end vi regnede med, da alle de billige billetter var udsolgt hele ugen ud. Da der stadigvaek var nogle timer til showets start, gik vi ud for at kigge paa omraadet. Her fandt vi hurtigt M&M's world, som med det samme stjal vores opmaerksomhed. Her brugte vi egentlig lang tid inde, men det var altsaa en 3 etagers bygning der var stoppet med sjove ting og sager.
Vi tog os en hotdog paa bedste New York maner, som er fra en lille vogn paa gadehjoernet. Det er ikke noget at raabe hurra for, men saa har vi proevet det og det var billigt!
Saa blev det Wicked tid, saa vi skyndte os hen til teateret, hvor vi blev lukket ind. Forestillingen var helt fantastisk og fortryllende, isaer hende der spillede heksen gjorde det ekseptionelt godt. Da stykket var ovre og publikum gav staaende klapsalver, begyndte "heksen" pludselig at snakke til publikum, hvilket undrede os ret meget. Det vidste sig at vaere en speciel fremvisning for dem, da gaest nr. 5 million var tilstede. Vi var dog heller ikke den heldige denne gang, men ham manden der vandt, fik en returbillet til London incl. hotel og billetter til Londons Wicked. SNYD!
Til dem der ikke ved hvad Wicked handler om, saa er det forhistorien til Troldmanden fra Oz. Hovedpersonen er dog derimod den onde heks Elphaba, der bliver drabt af Dorothy i slutningen af Troldmanden fra Oz. Den gode fe Glinda spiller ogsaa en stor rolle i denne forhistorie til Troldmanden fra Oz. Igennem stykket bliver der baade grint, graedt og gispet, saa kan helt sikkert anbefales.
Efter stykket gik vi til Times Square hvor vi fik shoppet i nogle butikker der i blandt American Eagle som ogsaa fynder 3 etager.
Derefter gik turen "hjem", hvor sengen igen kaldte paa os. Dermed slut paa endnu en god og spaendende dag og den sidste blog fra New York.
I morgen gaar turen til San Francisco hvilket vi glaeder os til, selvom vi godt kan lide at vare her.

Kys og Kram Melanie og Maria

WickedWicked
Wicked

Vej kort
WickedWicked
Wicked

Landkort
M&M's world

Scanning for hvilken farve M&M man er.

Maria i orange humoer

Shrek og Minimouse

Roed M&M

Svampebob firkant
Times Square

"Help I need money for weed"

Tot: 0.094s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.049s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb