East Coast tour

Published: November 30th -0001

NYNYNY

Udsigt fra Empire State Building
Hej alle sammen..

Vi har det stadigvaek godt i The US.

Vi har vaeret rundt paa oestkysten og set en masse.
Vi tog afsted den 23. September og kom hjem sent igaar.

Turen startede med at vi saa NY City - Empire State Building, Statue of Liberty Cruise, Central Park, Ground Zero, Times Square, 5th Avenue, Rockerfeller center - kort sagt, alt det man nu skal se naar man er i New York.
Vi var lidt skeptiske da turen startede for vores guide var kineser, og det var halvdelen af bussen ogsaa, derfor var turen guidet paa baade engelsk og kinesisk, nok mest kinesisk, for engelsk var ikke lige hans staerke side - "river" blev til "liver", "lake" til "egg", "library" til "liberly" og "gate" til "gay" - saa vi har set "The famous gay of Harvard" i Boston.
Efterhaanden da vi laerte nogle af de andre passagerer at kende og guiden tog sig mere sammen, endte det alligevel med at blive en god tur.

Efter New York tog vi til Philadelphia og saa "The Liberty Bell", som betyder meget for folket. Herefter gik turen til Washington DC. Her saa vi Det Hvide Hus, og Capitol Hill,
NYNYNY

Udsigt fra Empire igen
Air and Space museum (her brugte vi det meste af tiden i boerneafdelingen, hvor man kunne teste en masse videnskab) og nogle af de gamle praesidenters mindesmaerker. Og som en afslutning et cruise saa vi kunne se byen ude fra
vandet.

Naeste dag havde vi en lang koeretur - 8 timer, og havde to store stop - Hershey's Chocolate Factory og Corning Museum of Glass.
Hershey's var morsomt. Det var ikke helt som i Charlie og Chokoladefabrikken, som vores forventninger var sat efter. Det var lidt a la Den Flyvende Kuffert i Tivoli, hvor man saetter sig i vogn og bliver guidet igennem. Saa nu ved vi hvordan man laver chokolade, og "It's all about the milk".
Corning Museum of Glass var flot. Det var glaskunst helt tilbage fra fortidens Egypten, til det moderne idag. Vi saa ogsaa et liveshow, hvor de viste os hvordan man lavede glas. Dette kunne man vinde, men vi var desvaerre ikke heldige.
Om aftenen kom vi til Niagara Falls by, hvor vi saa vandfaldet by night.

Om morgenen foer vi koerte videre benyttede vi os af den indendoers swimmingpool, som endelig var aaben imens vi var der - skoent! Bagefter koerte
IrvingtonIrvingtonIrvington

Ved Hudson Floden
vi ud for at se Niagara Falls i dagslys - et virkelig flot syn. Vi var paa en sejltur med Maid of the Mist - helt taet paa vandfaldet. OG MAN BLEV VAAD! Heldigvis havde man givet os et regnslag, men alligevel.
Saa gik turen til Boston, hvilket ogsaa var en lang koeretur, uden stoerre pauser. Vi koerte dog ude paa landet, og oplevede en anden bykultur end den inde i storbyerne - husene var meget mindre! Vi ankom foerst om aften og spiste i Boston, for derefter at tage ud til hotellet.
Generelt for alle de hoteller vi boede paa, sov vi i hver sin Queen-size bed med 4 puder (med undtagelse af det sidste hvor der kun var 3).

Sidste dag - wake-up call kl. 5, vi skulle nemlig tidligt afsted for at naa det hele. Foerste punkt var Havard University, andet MIT (som er et teknologisk universitet) og tilsidst Boston, hvor nogle skulle paa cruise, men hvor vi valgte at gaa rundt i byen. Byen er praeget af gamle bygninger, og har en vis hyggelig stemning over sig i forhold til de andre storbyer. Vi tog videre til Quinsy Market, der er det aeldste marked i
IrvingtonIrvingtonIrvington

I parken
Boston. Det er et sted der er proppet med madbutikker og shoppingsteder. Men folk kommer der nok mest pga. det historiske.
Saa gik turen tilbage til New York, der tog 4-5 timer. Her fik vi taget afsked med de personer vi havde snakket meget med paa turen, deriblandt et aegtepar fra Melbourne, Australien, der tilboed vi kunne besoege dem naar vi kom dertil.

Vi sluttede dagen af med en gang Tranny Bingo, som virkelig var en stor oplevelse.
Det var bingo styret af transvestitter - baade maend og kvinder. Praemierne var utrolig grimme, og blev praesenteret med en ironi der siger spar 2. Det var hylende morsomt, og skal klart anbefales til andre.
Saa tog vi tilbage til Irvington, hvor sengene kaldte paa os.

Det var alt for nu, haaber i har det godt.

Kys og kram
Maria & Melanie

PS. Esben kom lige loebende herop (vi laaner hans computer) og sagde at der var en tornado paa vej, bare lige saa vi vidste det. De virker dog ret begejstret, saa vi er ikke bange (endnu). Saa vi for oplevet alt slags vejr herovere, som ellers ikke sker saerlig ofte.

Fra Empire State Building

Fra Empire igen..

Cruise

Cruise

Central Park legeplads

Times Square
SupermarkedSupermarked
Supermarked

Lidt beroemt har man vel lov til at foele sig
PhiladelphiaPhiladelphia

Lincolns mindesmaerke

29th September 2010
Niagara falls

FEDT billede :)
Flot billede af jer med regnbue og det hele . Det lyder fantastisk hvad I alt her set. Bare det var mig - er helt misundelig. Kunne ikke lade være med at grine af det der bingo og the famous gay!!!! haha. for sjovt. Godt at høre fra jer. Fortsat god tur. Knus Sara
29th September 2010

hej
dejligt at se I har haft en god tur og at I har det godt. mvh Iver

Tot: 0.114s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 46; dbt: 0.0671s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb