Las Vegas, dag 3

North America » United States » Nevada » Las Vegas
November 22nd 2008
Published: November 24th 2008

StratosphereStratosphereStratosphere

een hoge toren te bezien op weg naar Fremont street, je kan tot boven gaan. De rode piek is een attractie, ze trekkn je op en je valt in vrij val totonderaan die piek... je zit daar op een 300m hoogte.
Vandaag gaan we naar 'DownTown' Las Vegas, het oude stadsgedeelte. We rijden een stuk met de Monorail, en het laatste stuk, enfin, de laatste 2 derden, doen we te voet.
We gaan op zoek naar Fremont street, we hebben al gehoord over Vegas Vic, de neon-cowboy, en het immense videoscherm/videodak boven Fremont street, we zijn benieuwd. We zagen ok al reklame over een Queen-tribute die zich op dat scherm zou afgespeeld worden.
We komen aan in Fremont street en merken op dat alles hier waarlijks nog méér verlicht is dan op de strip, niet te doen! Alles heeft wel een iets 'ouder', 'klassieker' en/of 'traditioneler' uitzicht, het voelt dan ook iets warmer aan.
Wa lopen de straat door en bewonderen de kunsten van graffitti-artiesten, de vele casino's en zien op het grote overkoepedende scherm dat er naast Queen ook een George Thorogood tribute is, schitterend!
De honger steekt op en we kijken uit naar een restaurant dat ons de befaamde Amerikaanse steak kan voorschotelen. Hij was inderdaad voortreffelijk, met lookboter, kruiden, ongeschilde patat, steak en barbeque saus. Lekker!
Eens terug buiten begint er net een rock-cover band zijn ding te doen op een podium midden de straat. We kijken even toe
Fremont streetFremont streetFremont street

overzicht, zie het grote scherm bovenaan! Meer foto's later, we moeten gaan eten en ik heb HONGER!!
terwijl we wachten op de video-tributes. Inhoudelijk blijken dien niet veel voor te stellen (We Will Rock You an We Are The Champions kende ik ondertussen al...) maar toch blijft het een indrukwekkend schouwspel zo boven ons hoofd.
We nemen de bus terug naar het hotel, dit was de laatste dag Vegas. Het stoort mij niet dar de decadentie mij al op de zenuwen begon te werken.
Op naar L.A.!! (Hollywood... ergo nog meer glitter en al)

Tot: 0.078s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 52; dbt: 0.0492s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb