Blogs from Honolulu, Oahu, Hawaii, United States, North America - page 9

North America » United States » Hawaii » Oahu » Honolulu September 11th 2014

Mandag havde jeg så den første undervisningsgang i det sidste fag, det virkede ok. Fandt også endelig uni-biblioteket! Af en eller anden grund - som nævnt tidligere - havde jeg antaget at der ikke rigtigt fandtes et ordentligt bibliotek hvor man kan sidde og læse, fordi jeg havde kigget på et kort over campus-området - som er lidt spredt ud over en gågade og en gade parallel med den - og set at der godt nok stod noget med bibliotek, men at det var spredt ud over tre etager og ligesom stod hver for sig, så jeg havde af en eller anden grund fået ind i hovedet at det nærmest bare var et kontor med en bibliotekar på hver etage. Nu da jeg så endelig fik taget mig sammen til at stikke hovedet forbi, opdagede jeg ... read more
For dem der har været bekymrede for mine madvaner er her beviset på at jeg har spist andet end burgere og pandekager...
... ditto her...
... og her...

North America » United States » Hawaii » Oahu » Honolulu September 7th 2014

Torsdag fik jeg ordnet lidt skole-praktisk og spiste frokost med en svensk pige jeg mødte til info-mødet i sidste uge, og sidst på eftermiddagen/først på aftenen var der velkomstreception for internationale studerende. Det var ikke så ophidsende, der var en meget kort tale fra rektor eller hvad han var, og så stod man ellers sammen med andre studerende om nogle borde og snakkede, jeg var ved et bord med en masse tyskere, tilfældigvis den tyske pige fra mit ene hold, Johanna, og tilfældigvis også en anden dansk pige. Der var forbavsende få, og mange af dem der var der, var ansatte fra universitetet som gik rundt og snakkede med os og forsøgte at få os til at føle os velkomne - og det gjorde/gør vi nu også. Det varede ikke så længe, men det var lækre ... read more
Godt - og stort - udbytte
Min ene room mate
Ved kanalen i Waikiki, udsigt i retning mod hvor jeg bor, for foden af de bjerge man kan se

North America » United States » Hawaii » Oahu » Honolulu September 3rd 2014

Havde fået infomail fra HPU - universitetet - om at der var en slags åbent hus for den sportsklub som uni har/er tilknyttet - som nemlig er hos YWCA (altså Young Women’s Christian Association), så jeg tænkte at jeg ville stikke hovedet forbi. Ikke så meget fordi jeg oprindeligt var så interesseret da jeg ikke syntes jeg ville have noget med en religiøs forening at gøre, og mest fordi der stod at de første 100 fik en lille ting ;-) Det viste sig dog at være en virkelig god beslutning at tage derhen - det ligger ikke så langt fra uni, så det var også fordi det var tæt på at jeg overhovedet gad. Der er ikke noget religiøst over det, nu er det mest bare en kvindeforening der arbejder med at styrke kvinders vilkår osv., ... read more
Jep, endnu en burger, men bemærk gårdhaven
Samme gårdhave

North America » United States » Hawaii » Oahu » Honolulu September 2nd 2014

Måtte hen og hæve huslejen og igen hæve af tre omgange som i går, træls. Gik rundt i lejligheden og kunne slet ikke være nogen steder eller lave noget pga. varmen. Tog bussen ind til uni - tager ca. 30. minutter, men heldigvis går de nogenlunde ofte, hader at køre i bus, men har ligesom ikke rigtigt noget valg - savner min cykel og den frihed den giver! Man kan, som nævnt i et tidligere indlæg, med lidt god vilje cykle her, men herudefra ville det foregå på fortove det meste af vejen. Universitets bygninger ligger spredt ud langs en gågade hvor der er en del caféer/frokostrestauranter, så fik mig et lækkert måltid koreansk mad - generelt er det ikke så dyrt at spise ude - inden min første undervisning startede - som var fra kl. ... read more

North America » United States » Hawaii » Oahu » Honolulu September 1st 2014

Spiste hele tre pandekager i dagens anledning, da det var sidste dag på hostellet. Tog en taxa hen til mit nye hjem, da man ikke må have stor bagage med på bussen. Udlejer kom lige da jeg var kommet, og det var ikke så godt, for jeg skulle lige nå at hæve penge til at betale depositum, men hun var sød, og ventede bare sammen med Nicole - min rommate - mens jeg var henne ved et stort supermarked, der ikke ligger så langt fra lejligheden, og hvor der også er hæveautomat. Det var rigtig bøvlet, for man kan max. hæve $300 ad gangen, så blev lige nøjagtig nødt til at gøre det ad tre omgange, og for hver transaktion tager den lokale bank $2,75 og min danske bank tager 30 kr., øv! Skal have undersøgt ... read more
... men kun lidt længere end til hvor jeg bor (ok, måske længere endnu, men i hvert fald ikke helt ned til Waikiki)
Solgult værelse - her om aftenen, men dejligt lyst om dagen

North America » United States » Hawaii » Oahu » Honolulu August 28th 2014

Skulle skifte værelse på hostellet da jeg oprindeligt kun havde bestilt til i dag, og da jeg så bestilte ekstra dage havde de kun et andet, mindre værelse ledigt, delt med kun 3 andre, men det er mere indelukket da der ikke er så store vinduer som det andet, så jeg ville faktisk have foretrækket at blive på det andet selvom der var flere om at dele toilettet (også fordi jeg helt havde fået indrettet mit eget lille hjørne der, og en masse tøj der hang ned fra sengen, så skulle hen og pakke det hele sammen og ud igen da jeg skiftede). Var til endnu et infomøde med praktik info på uni, dog ikke obligatorisk, så det var mindre formelt end det første den anden dag. Sad ved siden af en venlig amerikansk dame i ... read more
Udsigt fra tæt på det nye værelse

North America » United States » Hawaii » Oahu » Honolulu August 27th 2014

Every year the Johnson's go to one out of state University of Washington football game and this year they chose to take me! The destination for this year was Hawaii and as a future Husky I couldn't be more excited to go to Hawaii with my best friend, lay on the beaches, and cheer on my dawgs. After our flight was delayed for six hours, we finally made it to Hawaii at around 11 at night. We got settled in at our guest house and crashed. The next day was a relaxing day for the most part full of laying on the beach, boogie boarding, and reading books. That night we went to a Lu'au which was awesome! The Lu'au included an authentic Hawaiian dinner, lu'au and fire dancing, crafts, kayaking, and more. The next day ... read more

North America » United States » Hawaii » Oahu » Honolulu August 24th 2014

Havde tænkt at jeg fortjente en tur på stranden efter i går. Snakkede med en mexicansk gut, Rafael, til morgenmaden som arbejder - og bor her - på hostellet, og som jeg havde snakket kort med i går. Han spurgte om jeg ville med hen til noget græsk festival der var længere inde i byen, og foreslog at vi også kunne tage på stranden da han hørte at det var min plan. Han havde en cykel, og jeg kunne låne en på hostellet, så jeg har været ude og cykle i Honolulu i dag! Det var en gammel, lille (læs: børne-) cykel hvor sadlen var ved at falde af, men blev holdt fast med strips og noget bredt plastikbånd der var viklet om forenden af sadlen, og da de var så lav - selv til mig ... read more
Turister og lokale hænger ud under palmer og pavilloner
Værd at investere i?
Græsk stemning

North America » United States » Hawaii » Oahu » Honolulu August 23rd 2014

Blev ringet op - det viste sig at være rigtig godt at have fået et amerikansk nr. - af én af dem jeg havde skrevet til som havde et ledigt værelse jeg kunne komme ud og se på. Tog bussen efter anvisningerne og ringede da jeg kom der hvor jeg skulle stå af, efter anvisningerne, men så svarede han ikke, heller ikke lidt senere da jeg prøvede igen. Sendte en sms og email - igen, godt med amerikansk mobilabonnement - og han ringede heldigvis tilbage lidt efter. Stod så noget tid og ventede på at han kom og hentede mig, og det viste sig at være en tyk, af kinesisk afstemning mand - der er utroligt mange asiater og efterkommere af asisater på Hawaii i det hele taget - og som lige tog en t-shirt halvt ... read more
Annonce på værelse - jeg skal bo i det i Kalihi

North America » United States » Hawaii » Oahu » Honolulu August 22nd 2014

Skypede med far og Mette til morgen, det er svært at finde et ordentligt sted hvor man kan være uforstyrret, lå stadig i sengen, men de andre på værelset var enten vågne eller stået op, så det kunne godt passe at snakke da. Er indtil videre afhængig af at være på hostel’et for internetforbindelse, og nede i fællesarealet er der altid fyldt med folk, så det er ikke så nemt at finde et roligt sted. Peppede min pandekage op med en banan jeg havde købt et par af i går, så det blev en hel luksusmorgenmad. Tog bussen ind til check-in-halløj på uni - satte mig ved et bord ved en pige som viste sig at være svensk (og læste på CBS!) - og lige ved nabobordet sad to danskere, ved deres nabobord sad yderligere et ... read more

Tot: 0.143s; Tpl: 0.01s; cc: 3; qc: 68; dbt: 0.0817s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb