Als ik toch ietsje eerder was geboren....


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Florida » Gainesville
August 29th 2009
Published: September 12th 2009
Edit Blog Post

Hey!

De eerste week op de Universiteit zit er op. Deze week werd de 'drop/add period' genoemd, omdat je bepaalde lessen kon uitproberen om te kijken of je het vak wilt houden of liever iets anders hebt. Dat klinkt heel fijn, maar ik vond het echt helemaal niks. Elke dag zat ik weer te twijfelen over mijn keuzes. Had ik donderdag eindelijk de knoop doorgehakt, komt Miriam (huis-/reisgenootje) met het bericht dat er een heel makkelijk vak is die weinig van studenten vraagt om te doen. NEMEN DUS!!! De reden dat ik deze drop/add period niks vond is omdat ik niet zo goed ben in keuzes maken en daarom dus de hele tijd twijfelde. Arggg, irritant!

Elke les duurt maar 2 uur en aangezien 2 van de 4 lessen online zijn (je hoeft dan niet naar de uni) hoef ik maar 4 uur per week naar de Universiteit. Ik vind het maar raar om online een lecture te bekijken, maar denk dat dat vanzelf went. Wat je dan ziet is een video opname van de professor die de lecture sheets toelicht. Die Amerikanen kunnen behoorlijk ouwehoeren... vaak kan ik de eerste 15 minuten al doorspoelen omdat het toch niet relevant is. Kijk, dan is er in ieder geval wel een voordeel om online lessen te volgen

De weg naar de Universiteit weet ik inmiddels. Afgelopen maandag dacht ik dat ik het nooit zou leren, het leek zo ingewikkeld! De weg terug naar het appartement is een ander verhaal. Ik weet niet of het aan Miriam, aan mij, of aan de combinatie Miriam & ik ligt, maar elke keer als ik met haar ben raken we de weg kwijt. Gisteren waren we een uur eerder klaar met de les, maar aangezien we een uur verspild hadden aan de juiste busstop zoeken (terwijl het keihard regende!!!) was dat uurtje extra voor niks. Achja, kan gebeuren.

Verder zijn er geen spannende dingen gebeurd. Morgen is er een poolparty bij ons appartementencomplex. Het begint al om 12.00 uur met gratis bier en pizza. Zal pizza eten misschien voor 1 jaar en ouder zijn, bier drinken is toch echt toegestaan als je 21 of ouder bent. En laat ik nou net nog (lang) geen 21 zijn..... ik voel me als een klein kind behandeld!! grr.
Ik wist dit van tevoren, maar dacht dat het vast mee zou vallen hoe streng ze controleren enzo. Niet dus.. een Nederlands meisje vertelde mij dat ze tijdens het uitgaan haar Cola proefden om te kijken of het geen Bacardi Cola was. Het gaat echt heel ver... ze vragen ook vaak je paspoort, een rijbewijs o.i.d. is niet goed genoeg. Een ander meisje is zelfs in de boeien geslagen omdat ze te dronken een club in kwam terwijl ze geen 21 is. Maar voor de rest zijn ze hier heel aardig hoor

Het is hier nu middernacht en ik duik lekker mijn bedje in. Ben moe van afgelopen week.. er kwam, net als vorige week, weer eens veel op me af. Ik weet dat het erbij hoor als je in een nieuwe omgeving bent, dus probeer er heel relaxed over te blijven. Gelukkig zitten de meiden in mijn huis in precies hetzelfde schuitje, dus kunnen we onze frustraties lekker op elkaar afreageren

Voortaan zet ik alle foto's op mijn facebook. Dat gaat veel sneller dan ze op deze site te zetten!


xx

Advertisement



Tot: 0.068s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 63; dbt: 0.0456s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb