Update...!


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Florida » Gainesville
September 3rd 2009
Published: September 12th 2009
Edit Blog Post

Hi,

De afgelopen twee weken zijn snel voorbij gegaan. Ik merk dat ik mij elke dag meer op m'n gemak voel hier. Het kostte me in het begin moeite om te wennen aan de Amerikaanse cultuur. De zoete lucht die overal hangt (een kaneel lucht over de fruit/groente afdeling in de supermarkt, om maar een voorbeeld te noemen), de overdreven aardige mensen, pff.. kunnen we nu weer even normaal doen? Vandaag bedacht ik me eigenlijk pas hoe luxe het appartement is!! Niet te vergelijken met wat ik in Maastricht heb. Een afwasmachine, grote oven, magnentron, grote koelkast, wauw Ik geniet er dus maar even van...

Zoals ik in mijn vorige reisverslag al aangaf was er afgelopen zaterdag een Poolparty bij ons appartementencomplex. Het begon al om 12.00 uur (oftewel: "noon", de zon vollop schijnend en het bier koud. Bij de ingang werd er gecontroleerd op leeftijd. Als je kon bewijzen dat je >=21 was kreeg je een geel bandje om zodat je van het gratis bier kon drinken. Dat er vier politieagenten rondliepen leek mij blijkbaar weinig te doen (oke.. ik deed het bijna in m'n broek van de zenuwen), want ik ging met de Duitse IDkaart van mijn huisgenootje proberen om zo'n geel bandje te krijgen. We hadden afgesproken dat Julia (het huisgenootje) via de andere ingang naar binnen ging, zodat ze hopelijk niet zouden merken dat er twee Julia Langenohl's rondliepen. Na Julia's geboortedatum, geboorteplaats, woonplaats, kleur ogen en volledige naam uit mijn hoofd geleerd te hebben ging ik naar de bewaker toe. Hij stemte toe en gaf de ID kaart terug. Ik was zoo opgelucht! Totdat hij de IDkaart terug vroeg... oeps... had hij gezien dat ik niet het meisje op de foto was? Na nog een keer de IDkaart gecontroleerd te hebben knikte hij en deed een geel bandje bij me om. Wat bleek, hij was even in de war over de datum die erop stond, want in Europa zetten we de dag vooraan maar in Amerika de maand. Pfuuuuuj, ik was opgelucht!!! Toch ben ik niet van plan om dit veel vaker te doen, ik weet niet of ik de spanning en het risico voor een beetje alcohol over heb..

De dag erop (zondag) gingen we met "The Navigators" naar Lake Wauburg. Dit is een meer waar alligators zwemmen! University of Florida is eigenaar van een groot deel van de grond eromheen. Je kan hier gratis gebruik maken van kano's, bbq's, enz. enz. Je kan er zelfs gratis waterskien en wakeboarden! Super leuk dus. We hebben daar de hele middag lekker liggen zonnen en gekanoed (hoe schrijf je dat?). Ik was als de dood dat de kano om zou vallen.. alligators doen je opzich niks, maar toch, het idee.

Afgelopen week was qua studeren niet zo interessant. Over 2 weken komen de eerste tentamens eraan, maar ik denk dat ze minder moeilijk zijn dan in Maastricht.

Gisteravond was het, zoals elke woensdag, Ladiesnight in Gainesville. Lotta en ik gingen van tevoren naar 2 andere Nederlandse meiden toe. Van tevoren hadden we wodka-jus gedronken, iets dat ik dus NIET meer doe. Het viel helemaal verkeerd (2 glazen is heus niet zo veel), waardoor ik met een taxi naar huis ben gebracht. Mijn voet is gekneusd omdat ik gisteren van een trappetje ben afgevallen. Helemaal blauw en dik.. niet echt fijn.
Morgen gaan we voor 3 nachtjes naar de stad 'Tempa'. Dit ligt aan de westkust van Florida en heeft hele mooi stranden en veel winkels. We hebben een auto gehuurd en een hotel geboekt. Ik ben benieuwd...!

Tot snel, xxx!

Advertisement



Tot: 0.096s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 66; dbt: 0.0668s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb