"How're you doing?" & de airco


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Florida » Gainesville
August 24th 2009
Published: September 12th 2009
Edit Blog Post

"Heyy, how're you doing today? Could you find everything you were looking for?"

Deze twee vragen krijgen we standaard als we bij de kassa van de supermarkt staan. Zo anders dan in Nederland! In het begin vond ik het irritant dat werkelijk IEDEREEN vraagt hoe het met je gaat. Ze kennen me toch niet? Wat interesseert hun dat nou? Inmiddels ben ik het gewend en realiseer ik me dat het eigenlijk best een leuke manier van begroeten is.

We zitten nu 5 dagen in het appartement en ik voel me er erg op mijn gemak. We hebben een aantal leuke posters weten te scoren (o.a. een met cocktail recepten) en zijn bezig een echte Gator op een poster te schilderen. The Gators is een football team in Florida en is hier onwijs populair. Binnenkort spelen ze wedstrijden en je merkt dat iedereen enthousiast is. Kaartjes zijn goed geprijsd voor studenten dus wij zullen daar zekerweten eens heen gaan!
Afgelopen week was een hele rare week. Door de jetlag, vermoeidheid en de airco werd ik vrijdag snipverkouden. Amerikanen zetten de airco echt te hard!! Buiten is het te warm om in een spijkerbroek te lopen, maar binnen moet je bijna altijd een vestje aandoen wil je het niet koud krijgen. Ziek of niet ziek, het uitgaansleven moet je toch echt gezien hebben. Daaom besloten we om zaterdag naar "downtown" te gaan. We dronken eerst wat bij wat studenten thuis waarna we een of andere club ingingen. Het was er super leuk, al stoorde ik me wel aan het personeel dat aan de zijkant stond opgesteld om te checken of jongeren onder de 21 geen alcohol dronken. Opzich goed dat ze zo streng zijn, maar niet als je zelf nog geen 21 bent De volgende ochtend voelde ik me nog zieker dan de dag ervoor, maarja, eigen schuld. Na te overwegen om de hele dag in bed te blijven besloot ik toch om naar Oaks Mall te gaan. Oaks Mall is een van de winkelcentra hier in Gainesville. Miriam (huisgenootje) ging met mij mee zodat we samen wat spullen voor in de woonkamer konden uitkiezen. Op de terugweg kwam de bus niet opdagen dus besloten we om dat 'kleine' eindje te lopen. Wisten wij veel dat dat 2 uur duurde.....

Vandaag was de zomervakantie officieel afgelopen. Charlotte (huisgenootje) en ik begonnen goed: we hebben de 1e les al gemist:S en dat terwijl je 100% aanwezig moest zijn. Oeps.. dat moeten we even goedpraten woensdag. Altijd handig om het excuus te gebruiken dat je exchange student bent, dus onbekend in deze universiteit en waar je op welk tijdstip moet zijn. Het kiezen van je lessen ging niet makkelijk. Het gaat erom dat je een bepaald aantal punten (credits) verdiend, of je dat nou doet door het volgen van marketing vakken of iets totaal anders. Er waren onzettend veel mogelijkheden en ik wist echt niet wat ik moest kiezen!! Ik wilde zo min mogelijk workload en op vrijdag vrij zijn. Dat laatste is gelukt, maar over dat eerste ben ik niet zo zeker.... ik heb gehoord dat het niveau in de VS lager ligt, maar dat je wel veel meer opdrachten moet doen. De 4 vakken die ik heb gekozen zijn:
- Effective Career Management
- Principles of Entrepreneurship
- International Trade
- Strategic Management

Dat zal jullie vast niet boeien maar toch noem ik ze even
Het was heel bizar om vandaag tussen de Amerikaanse studenten te lopen. Het geeft je het idee dat je in een film speelt. Alles is precies zoals die typisch Amerikaanse high school movies (dit is dan wel geen high school, maar toch lijkt het erop).

Oooo, nog wat leuks!!! Ik heb zaterdag een Amerikaanse jongen leren kennen die toevallig ook erg van gitaar spelen houdt. We hadden het er even over en de volgende dag kwam hij langs met een super mooie Ibanez gitaar. Ik mag hem lenen voor de tijd dat ik hier ben Echt zo aardig!! Dat is typisch Amerikaans en vind ik super leuk: mensen zijn altijd bereid je te helpen en willen echt dat je het naar je zin hebt.

Ik ga nu mijn bedje in een poging om het tekort aan slaap van de afgelopen week in te halen. Op deze site zet ik nauwelijks foto's. Mocht je benieuwd zijn dan kan je ze het beste op mijn hyves bekijken: www.lisa-engels.hyves.nl

xxx!

Advertisement



Tot: 0.086s; Tpl: 0.013s; cc: 9; qc: 66; dbt: 0.0504s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb