Blogs from Washington, District of Columbia, United States, North America - page 53

De hoofdstad van de USA, Washington DC. Zit hier nou al een 5 dagen en het werd wel weer eens tijd voor een update. Vorige keer dat ik me 'meldde' zat ik nog in Atlanta. Daar is in principe niet zo veel te doen. Ben naar het hoofdkantoor van CNN geweest, waar ze de langste roltrap van de wereld hebben en heb de tour gedaan, wat wel leuk was om te zien. Ik was bijna nog op TV. En ik ben naar het Martin Luther King memorial en museum geweest. En een dag naar Stone Mountain Park. Wat in principe een grote steen van 200 meter hoog is waar je op kan klimmen. Daarna ben ik weer met de bus naar Nashville gegaan, oorsprong van de Country muziek, m'n favoriete genre ;) Daar heb ik op ... read more
The Capitol

Back in Washington D.C. It’s been over 10 years since we’ve been here. The last time was when we were returning for being stationed in Turkey. We stopped off in December to visit my friend Sally and do the tourist thing. Today was our first day in the city so we decided to start off at the Smithsonian Museum of American History and finish off with the Corcoran Art Museum. The history museum is pretty large so we decided to divide up the museum and do a different portion everyday. Our first day we toured the 3rd floor that housed most of the military exhibits. We saw a 100,000 dollar bill and some early roman coins in the money exhibit. We were taking a break next to the gunboat which was sunk in Lake Champlain during ... read more
Mike getting some art culture
Kathy

Geo: 38.8895, -77.032abc... read more

Tot: 0.051s; Tpl: 0.004s; cc: 4; qc: 36; dbt: 0.0254s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb