De hoofdstad


Advertisement
Published: September 13th 2004
Edit Blog Post

Stone MountainStone MountainStone Mountain

Hier sta ik op een hele grote steen
De hoofdstad van de USA, Washington DC. Zit hier nou al een 5 dagen en het werd wel weer eens tijd voor een update.
Vorige keer dat ik me 'meldde' zat ik nog in Atlanta. Daar is in principe niet zo veel te doen. Ben naar het hoofdkantoor van CNN geweest, waar ze de langste roltrap van de wereld hebben en heb de tour gedaan, wat wel leuk was om te zien. Ik was bijna nog op TV.
En ik ben naar het Martin Luther King memorial en museum geweest. En een dag naar Stone Mountain Park. Wat in principe een grote steen van 200 meter hoog is waar je op kan klimmen.
Daarna ben ik weer met de bus naar Nashville gegaan, oorsprong van de Country muziek, m'n favoriete genre 😉 Daar heb ik op een camping geslapen, waar ze genoeg voorzieningen hadden, waaronder een zwembad. Gezien de hitte die dagen was dat best lekker. Daar heb ik niet zo veel bijzonders gedaan, 2 museums gezien en een tripje naar een groot winkelcentrum.
Na een paar dagen ging ik weer verder naar Washington, waar ik dus woensdag aan kwam. Een hele mooie stad, met veel grote en indrukwekkende gebouwen en
The CapitolThe CapitolThe Capitol

Waarschijnlijk het belangrijkste gebouw van Washington DC
veel monumenten en standbeelden. Ik heb hier al veel gezien, maar ook veel gebouwen en oorlogsmonumenten worden gerenoveerd waardoor ze niet toegankelijk zijn. En vanwege de dreiging van terroristen, 9-11 en de verkiezingen zijn veel gebouwen niet open voor het publiek. Maar er blijft nog genoeg over om te doen en te zien. Dat blijkt ook wel, aangezien dit de 2e keer is sinds ik hier ben dat ik m'n foto's op CD moet zetten.
Vandaag ga ik maar weer naar een van de vele gratis museums die ze hier hebben en misschien pak ik vanavond weer een filmpje mee (of 2, aangezien je makkelijk van zaal kan wisselen 😉
En morgen ga ik dan weer door naar Philadelphia waar ook wel weer genoeg te zien is.
Nou m'n foto's staan weer op CD en m'n tijd is bijna op, dus tot volgende keer maar weer.

Groetjes van Gertjan

Advertisement



14th September 2004

foto's
We zijn heel benieuwd naar de foto's, moeten we daar nog lang op wachten?
21st September 2004

nee hoor
nog een paar dagen, dan stop ik bij elke update 1 of meerdere foto's. Dat is trouwens wanneer ik thuis ben.... Gertjan

Tot: 0.089s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0586s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb