Zuidelijkste punt van Afrika

Europe » United Kingdom » England » Greater London
September 8th 2013
Published: July 30th 2017

Geo: -34.8277, 20.0052

In de ochtend na weer een fijn ontbijt in de Hlangana lodge, zijn we op tijd vertrokken voor een lange verplaatsing naar Hermanus, zo'n 400km. Het eerste gedeelte ging over de hier bekende Route 62, de R62, die door de bergen gaat met een hele tijd postkaartachtergronden. Je zou achter elke hoek kunnen stoppen voor een foto. Onze eerste halte was Swellendam, een soepje als lunch in het zonnetje op een terrasje langs een rivier en dan verder naar Cape Agulhas. Weeral mooie gele bloemen in het landschap. Onderweg reden we ook door de eerste regenbui uit onze vakantie. Al het stof van de auto gespoeld en tegen we in Cape Agulhas waren, was het voorbij.

Cape Agulhas is et Zuidelijkste punt van het Afrikaans continent, hier komt ook de Indische en de Atlantische oceaan samen. En dat merken we , wilde zee, veel wind en wolken. Er was een mooi wandelpad en dat was een aangename onderbreking van de lange rit.

Van Cape Agulhas reden we terug een stukje naar het Noorden en dan naar Hermanus waar we tegen 4 uur toekwamen. Net op tijd om vanuit de kamer een walvis uit het water te zien springen. Redelijk indrukwekkend.

We logeren in Oceans 11. Weer een toplocatie met zicht op de oceaan en mooie kamers.
Na twee dagen struisvogel te hebben gegeten hebben we het plan opgevat om nu vis te eten. Silverfish, Hake, Crayfish, Sardines & tong zijn hier de plaatselijke specialiteiten.

Lunch : La belle alliance, Swellendam (Belgisch rest)
Dinner : Lemmon Butta, Hermanus (harbour rock is betere setting maar lekkere vis : sardines, linefish met chili.
Activiteiten : Cape Agulhas
Overnachting : Oceans 11, Hermanus

Tot: 0.106s; Tpl: 0.013s; cc: 9; qc: 47; dbt: 0.0464s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb