Walvissen spotten in Hermanus

Africa » South Africa » Western Cape » Hermanus
September 9th 2013
Published: July 30th 2017

Geo: -34.4096, 19.2886

Een rustige dag vandaag, wat wandelen langs de kustweg met de ogen gericht op de oceaan om te kijken waar de walvissen opduiken. Mooi om te zien maar bijzonder moeilijk om te fotograferen. Die walvissen kondigen niet aan waar ze omhoog springen en ze blijven niet stilhangen. Het is wel grappig, er is een centraal punt in het dorp vanwaar je best in alle richtingen walvissen kan spotten. Je ziet daar mensen met fototoestellen staan op statief met gigantische lenzen gericht naar één punt, en dan plots een walvis opspringen ergens helemaal anders en dan zie je de vreugde bij iedereen en de teleurstelling bij de fotografen, ook bij mij met mijn bescheiden lens.

In de namiddag hebben we een boottocht gemaakt en zijn we heel dicht bij enkele walvissen geweest. De walvissen komen in deze periode paren in de baai van Hermanus, en hun jonge, baren (een zwangerschap duurt 12 maanden bij deze walvissen). We zien vooral de Southern Right Whale die je kan herkennen omdat hij spuit in de vorm van een V. Het zijn enorm grote dieren, zo'n 17m lang en wegen gemiddeld 40 ton.

's Avonds zijn we gaan eten in het Harbour Rock Seafood and Sushi hotel. Een aanrader indien je eens in de buurt komt.

Lunch & Dinner : Harbour Rock Seafood and Sushi, new harbour, Hermanus. sushi, pikante tomatensoep heel lekker, silverfish, seafood platter met hake.
Actviteit : Hermans whale cruise, new harbor, Hermanus
Overnachting : Oceans 11, Hermanus

11th September 2013

Zal wel knap om te zien zijn die walvissen !! Geniet nog van jullie laatste dagen. x x x

Tot: 0.055s; Tpl: 0.009s; cc: 12; qc: 28; dbt: 0.0309s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb