Grotten en de Swartberg Pas

Africa » South Africa » Western Cape » Prince Albert
September 7th 2013
Published: July 30th 2017

Geo: -33.2182, 22.0286

In de voormiddag hebben we de Cango caves bezocht, de grotten van Han van Zuid Afrika. 😉. De grotten waren heel mooi, vele grote zalen met kristallen, stalagmieten en stalagtieten. Het was zo'n 20gr in de grotten. Dat heeft te maken met het feit dat er maar één ingang is en geen ondergrondse rivier.

Nadien reden we door op de legendarische Swartberg Pas. Continu schitterende landschappen. De pas is aangelegd in de 19de eeuw en zo goed mogelijk behouden, het is ook UNESCO werelderfgoed. Er lag dus geen asfalt en de weg was smal met vele haarspeldbochten. Gelukkig reed er niet te veel volk in de andere richting. We zijn onderweg regelmatig gestopt om een fotootje te trekken en om kleine wandelingetjes te doen. Op de middag waren we in Prins Albert, aan de andere zijde van de bergen. We hebben daar als lunch een soepje gegeten bij de plaatselijke bakker die ook wat tafels had buiten staan : De Lazy Lizard. Langs de Meiringpoort en de gelijknamige waterval zijn we terug naar Oudtshoorn gereden.
's Avonds zijn we gaan eten bij de Paljas, plaatselijk heel goed restaurant met een voor ons grappige naam. Die restaurants waren allemaal tips van een reisorganisatie van Belgen in Kaapstad : GO Zuid Afrika. Daar hebben we ook de lodges geboekt, alles al perfect tot nu toe.

Lunch : Lazy Lizard, Prince Albert. - lekker brood, is ook bakker en winkeltje met huisgemaakte producten.
Dinner : Paljas restaurant. De ostritch was lekker maar de porties zijn voor ons hier veel te groot.
Activiteiten : Cango caves
Overnachting : Hlangana Lodge, Oudtshoorn

9th September 2013

Mooie foto van de grot, je kan inderdaad daar van alles bij voorstellen. Die grotten zullen wel wat anders geweest zijn dan de grotten van Han ! Was het lekker eten in de Paljas of was het een echte paljas ! Is het weer daar nog altijd pri
ma? Vandaag is het hier spijtig genoeg beginnen regenen. Annelies is begonnen aan een nieuw hoofdstuk, ben eens benieuwd of het zal mee vallen.

Tot: 0.11s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.0577s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb