4.den - Greenwich, tower bridge, presun do stokholmu


Advertisement
United Kingdom's flag
Europe » United Kingdom » England » Greater London
November 28th 2013
Published: December 10th 2013
Edit Blog Post

Vcera som dostal info od CS aby som sa rano sprchoval iba do 8/40. No nic,ja sa i tak rano nesprchujem.

Zobudil som sa velmi skoro uz o 5/00 ale este som lezal v posteli asi do 8/00, nedarilo sa mi zaspat, takze som spal zhruba 4,5hod. Po zvleceny postelnej bielizne som cital knihu v obyvacke. Medzi tym odisiel spolubyvajuci. Asi okolo 9/00 dosol aj moj hostitel. Zasiel do kuchyne,tak som siel za nim,ze ma niecim ponukne a on nic,sam sa najedol,zavelil,ze za 5.min sa odchadza a slo sa. Nuz takehoto hostitela som teda este nemal za moju kratku karieru couchsurfingu.

Vlak z Peckham Rye do Blasckheat mi odchadzal za 10.min. CS ma odprevadil k stanici,podanie ruky a rychlo na vlak. Pipam kartu,smer nastupiste,jasne,ze som siel na zle,takze som nestihol vlak a musel som cakat az na dalsi co siel o 40.min.

Vo vlaku dve zeny nastupili na zly smer, tak sa trosku previezli.

Po vystupeni odpipanie karty,tu uz neboli turnikety,iba krabicka s pipacom,takze ak sa niekto neodpipne a nasledne pojde zas na mhd,mu to zobere vela kreditu z oyster karty.

Zo zel.stanice teda smer hvezdaren greenwich. Najskor som presiel cez mini mestecko,na konci ktoreho bol zauijmavy kostol vsetkych svatych ,pokracoval som cez park,ktory uz bol v areali az sa dostal k slavnej hvezdarni resp.slavnej kvoli tomu,ze tadeto ide nulty poludnik. Park bol vyzdobeny jesennymi farbami,fajn prechadzka. V hvezdarni som pozrel zdarma vystavu fotiek astronomickych ukazov,odfotil sochu gagarina a siel sa pokochat vyhladom na londyn. Ten sa moc nekonal, bo bolo pod mrakom. Na nulty poludnik som nesiel, nemienim platit peniaze len za to aby som prekrocil neaku ciaru.

Za spreivodu roznych skolskych skupin som zisiel dole pod hvezdaren,opat fajn park. Rychlo vyfotenie lodi v sklennej flasi a konecne vyhladat dake ranajky. Uz bolo nacase,bolo okolo 11/00.

Cez fajn ulicku som sa dostal k mini pekarni,tu som si dal pecivo plnene syrom,kuratom a cibulou. Mnam.

Po zakupeny jedla presun k blizkej lodi cutty sark,usadenie sa na betonovom plotiku a ranajovanie. Lod vyzerala fajn. Popri mne sa stelovali daky filmari a spovedali okoloiducich.

Plny sil som sa pobral prebrodit temzu. Hned za cutty sark je mensia kopula,vstupil som dnu. Na vstup do greenwichskeho tunela boli dve moznosti,bud peso po schodoch alebo vytahom. Vyuzil som oba sposoby,na vstup schody na vystup vytah. neni to sice architektonicky skvost ale fajn prechadzka v podzemi.

Po opusteny tunela som odychoval na nabrezi na studenej lavicke.

Smer tower bridge. Na prepravu som vyuzil dlr. Automaticka nadzemka, skoda,ze sa mi neuslo miesto v prvej rade. Mal som jeden prestup. Oyester karta bez problemov.

Po prejdeny sa tower brdigom,fakt paradna stavba, som obzrel blizke doky sv.katariny a pobral sa na nakup do tesca. V dokoch parkovali zaujimave jachty.

Sok v mini tescu,vsetko vyrabovane. Usol sa mi len jeden sendvic. Al fakt mega sendvic. Som ho ledvaj zvladol ked som ho do seba pchal na lavicke s vyhladom na tower bridge. Po jedle a dalsom odpocinku,odlovenie kesky a smer bus na letisko. Pri tower bridge resp pri pevnsoti bolo opat klzisko ale ziadny lad,iba umelina.

Cestou na liverppol st odkial mal ist moj bus terravision na letisko som marne hladal obchodiky kde by som dokupil zapsoby na letisko. Nic som nenasiel. Cesta tam v pohode,zas kopa roznych zaujimavych budov.

Zastavka teravision najdena bezproblemov, kopa ludi na zastavke a usmernovaci v reflexnych vestach,tak no problem. Jeden bus prisiel skorej,zistujem ci mozem ist s nim,ziadny problem,nie ako debilny easybus. Toto uz bol normalny bus,isiel som si sadnut k emergency vychodu t.j. predomnou bola kopa miesta na nohy,bo jedna rada sedaciek chybala. Hned som rozvalil a podriemkaval. Uz som mal chodenia fakt dost. Som to trochu neodhladol a dost sa nachodil aby som videl vsetko co som doma naplanoval a aj tak som vsetko nestihol.

Cesta bezproblemova,iba som zisitl,ze som zabudol vratit oyester kartu,no nic aspon mam zamienku ist opat do londyna.

Na letisku najdeny lacny obchod spar,kde mali normalne ceny,ziadne predrazene,dokupenie zasob na cestu,mala flasa vody a cakanie na lietadlo. Menis problem s platenim, chcel som sa zbavit drobakov,predavac to nevydrzal a nakoniec mi z ruky vybral tie spravne mince. Ked tak rozmyslam ani som moc s drobakmi neplatil tak nebolo ani moc casu sa so vsetkymi zoznamit.

Po zjdeni a vypity vody smer security zona. Prilozenie letenky na citacku,kod nacitalo dobre tak som mohol pokracovat k prehliadke. Dole opasok,vyprazdnit vrecka a smer pipac,v polke cesty ma otocili a musel som sa ja vyzut. ked ma securitak ohmataval,dost dokladne,som myslel,ze padne kd sa priblizoval k mojim ponozkam.

V zone kopa ludi, vsetky sedadla obsadene ale nakoniec sa mi jedno miesto uslo. Vybratie knihy a citanie az do nahodenia gatu. Neviem si predstavit,ze by som spal na tomto letisku, neuveritelne mnozstvo ludi,no ale zas mozno v noci je ich tu menej.

Bording bez problem,opat kto skor pride ten skor melie,tak si vyberam rovnake sedadlo ako ked som letel sem. Lietadloprazdnejsie nez som letel z budapesti.

Let fajn iba pri pristati boli riadne turbulencie. Meskali sme asi 5.min,tak prilet 22/50 nasho casu.

Hodinovy casovy posun som v anglicku ani nepostrehol.

Opat vystupujeme na ploche,pesi presun do budy. Skvavsta je uplne hovno letisko,take vidiecke. Na pasovom odovzdavam pas, na prekvapenie si colnicka prezera krajinu a zrejem sa cuduje kde to slovensko vobec je. Inak pas som hodil do takej plechovej skrinky, z nej mi potom aj vypadol. Veru zidany fyzicky kontakt s colnikmi nehrozi.

Dost probelm najst miesto na spanie,nikde nic,iba hala kde sa robi check in a tam kovove sedacky, v hale zima. No nic prestahoval som sa aj s par ludmi do kantiny.Hlava na stol a uz sa spalo. samozrejem pred tymto ukonom este nemohlo chybat docapovanie vody na zachode do flasky. Po mensom spanku som sa zobudil. Kukam okolo sebe,dve sikomooke si poskladali dokopy stolicky a lezali na nich. Tak som ich napodobnil a pokracoval v spanku. Veru nebolo najteplejsie ani tu. Zlate 5 hviezdickove letisko v budapesti,toto tu je fakt ako za trest.

naklady(1 euro = 0,82 libry , 1euro = 8,62 svedskej koruny )

plnene pecivo syr,kura - 1,35l
plnene pecivo syr,cibula - 1,25l
velky sendvic, mars - 2,9l (tesco pri tower bridge)
sendvic, 0,5l voda, keksy - 2,56l (spar na letisku)
bus stockholm skavsta - 139k (platene kartou 15,96eura)

foto
http://min.us/mIPSGeJ6SiH16
http://min.us/mb0NO4FIT1QLBL

Advertisement



Tot: 0.083s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0542s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb