5.den - Stokholm, gamla stan, kastellholmen


Advertisement
Sweden's flag
Europe » Sweden » Stockholm County » Stockholm
November 29th 2013
Published: December 12th 2013
Edit Blog Post

Noc bola teda nahovno. Ako budicek na mne pristal vtak. Sykorka alebo volaco take male.

Okolo 4/00 uz zacali chodit na letisko ludia, obsluha v kantine zacala postupne budit ludi co este spali po stoloch resp. na stolickach. Inak kantinu zavreli nieco po polnoci.

Po budickou som sa pobral na zachod. Ziadne pisoare iba mini budky. Tu som na seba nahodil termopradlo,bo predsa len ma cakalo vonku neakych 1-3 C. Potom uz len citanie knihy a cakanie na mhd.

Bus mal prist 6/40,meskal asi 5.minut a to je vraj svedska doprava presna, hovno. Keby nebola zima tak by mi to veru nevadilo ale takto som bol uz cely uzimeny a to som stal na zastavke len 10.min. Zastavka je od vychodu z letiska asi minutu chodze.

Nastupujem do busu, ukazujem vytlaceny listok soferovi, ten na nho ani nekukol a poslal ma sadnut si do busu. V buse do nykopingu som bol iba ja. vacsina ludi sla na priamy (drahsi) bus do stokholmu.

Musim sa opakovat lestisko skavsta je hruza, radsej tu neostavat na noc,o sluzbach ani nehovorim. Ani zasranu zastrcku som tu nikde nenasiel. Este ,ze som si vcera aspon trochu dobil mobil u CS. jasne,ze do ang.zastrcky mi moja nepasovala,tak som pouzil trik z malajzie,tam kde sa ma pchat kolik som vopchal uzke pero,tym padom sa poistka uvolnila a uz som tam mohol narvat moju nabijacku.

Bus zastavuje pred zel.stanicou. Idem na nastupiste,fotim pristaveny vlak. Taky starodavny nadych mala lokomotiva. fajn to vyzeralo. Po prehliadke nastupista,klasicke ako u nas vo vacsich mestach sa idem zohriat do stanice. Idem skusit poltacit dvere ale tie sa mi sami otvaraju ale nie doboku ale klasicky ako ked sa otvaraju dvere dopredu/dozadu. V miestnosti je teplo, freewifi. Pomalicky sa zbiehaju ludia. Vlak meska 2.min. Idem na nastupiste,sadam si na fajn sedacku. Vo vozni su dve sedacky oproti sebe a medzi nimi stolik,to iste je na druhej strane. Vozen je poloprazdny,sak kto by islo okolo 7/30 do stokholmu, Pustam si mp3 a podriemkavam. Prichadza sprrievodca,opat ukazujem vyltaceny listok,trochu ho studuje,bo to mam komplet aj s listok na bus. Odfajkava a spim dalej.

Vo svedsku clovek cim skor kupi listok tym je lacnejsi a samozrejme cez net to je este lacnejsie nez na mieste. Listok sa da kupit v pohode cez net na stranke sj ,len pri plateni som mal problem,som to mal v anglictine a nechcelo mi to prejst,tak som prepol do svedcini a problem s debetnou kartou od mbank zmizol. Z toho vypliva,ze z letiska skavsta a na nho sa oplati vyuzit sj a nie flygbussarna (nazad som siel s nimi bo nesiel ziadny ranny vlak,listok kupeny cez net bez problemov), i ked je tam jeden prestup v nykopingu ale to clovek caka max 20.minut a myslim,ze to za to stoji,bo doprava je tu nehorazne draha .

Vlak ma po par zastavkach vyhodil v centre stokholmu,hned vedla vlakovej stanice je bus stanica,kde vyhadzuje ludi bus flygbussarna . Inak uz vo vlaku pozorovanie ,ze svedky su k nakousnuti.

Vlakova stanica bola dost velka, hladal som wc,to bolo dost blbo oznacene a ked som ho nasiel tak zistene,ze je platene. Tak srat na nich,oprem to volade vonku. Este som rozmyslal, ci si dam burgerkinga ale odolal som.

Po opusteny stanice smer stare mesto (gamla stan). Vonku este vacsia zima nez rano (aktualne 10/30 hod). Dobre ,ze som si dal na seba termopradlo.

Prve co som si obzrel bola stokholmska radnica, ktora je pekne situovana pri mori. Nasledoval prechadzka po pobrezi na ostrovcek riddarholmen. Tu som beznadejne hladal daky tmavy kut na curanie. Kesky si ma moc v zime hladat nechcelo i ked ich tu bolo cca 5ks. Z tohto ostrovceka bol fajn vyhlad na radnicu. Po chvili co som si pofotil par zaberov tu zastal bus s package turistami,jasne,ze sikmaci. Klasika,frisko vytiahnut fotaka spravit milion fotiek z jedneho miesta, naskakat do busu a sup ho na dalsiu destinaciu.

Z ostrova som presiel do stareho mesta a siel popri pobrezi, obzrel som si svoj hostel a pokracoval dalej smer ostrovcek kastelholmen.

Avsak nez som na nho vstupil musel som navstivit svedsky mcdonald inak povedane fastfood MAX. Skoda, ze som nikde nezohnal lyoness poukazky mohol som mat lacnejsie menu. No nic,dal som si denne menu,to bolo o 10k lacnejsie ako klasicke. Kazdy den je od 10/00 do 14/00 denne lacnejsie menu,kazdy den je v ponuke ine menu. Burger bol fajn,hranolky tiez,pepsi sa dala ale i tak mi zatial najviac chuti mcdonald. Pred fastfoodom som nakoniec odlovil kesku. KOnecne som tu vyuzil zachod,len jedna velka miestnost a jeden zachod. Zaujimavost pre mna v tomto fasfoode bol sposob platby. Dalo sa klasicky,objednavka,platba a potom sa dalo ist k zvlast automatom,tam si natukat menu,zaplatit to tam a potom predbehnut celu radu cakajucich ma klasicku platbu a zobrat si svoje menu. To som nevyuzil bo tu skoro nik nebol ale ked je naval dobre to urychli objednavku.

Najedeny a konecne vyprazdneny som smeroval teda uz konecne k dalsiemu ostrovceku. Este som sa presiel vianocnymi trhmi v blizkom parku kungstradgarden. Nic moc, opat tu bolo umele klzisko.

Postupne som sa teda dostal na uz zmienovany ostrov. Fajnova prechadzka popri pobrezi,kde kotvilo par lodi. Na ostrove som vysiel na kopcke kde bola lavicka a tam si konecne oddychol. Keby bolo teplo bolo by to tu uplne idealne,priroda,vyhlad na more,obcas neaka lodka.

Na spiatocnej ceste som odlovil dalsie kesky,zastavil sa pri muzeu moderneho umenia. Pred nim boli v parku dost zaujimave sochy.

Stokholm sa mi zatial paci omnoho viac nez londyn. je tu viac prirody,menej bordelu a samozrejme menej turistov a celkovo je to tu take kludnejsie,len kurva tie severske mega ceny.

Pred hostelom este odlov dalsej kesky,vyfotenie straze pri palaci a konecne smer teplo a hostel. Zimy mam uz teda plne zuby.

V hosteli bol checkin az od 15/00 tak hodinu a pol som bol na freenete v hosteli. Medzi tym sme vypisali papiere a ostatne blbosti. Prvy krat som mal zabookovane ubytko cez booking.com ,ziadny problem nebol,platilo sa az na mieste,ziadne strhanie zalohy ako cez hostelworld.

Ako som tak sedel za pc stale chodili novy hostie,niektory mali tiez checkin od 15/00 ,inych ubytovali hned a kazdy mal ine ceny, ma najviac sralo,ze som vzdy pocul nizsie sumy ako som mal ja ale zas som nevedel ci to maju len na noc abo naviac. I tak taketo drahe ubytko som este v zivote nemal ak porovnam cena/vykon, nieco cez 20euro za noc s dalsimi 25 ludmi v izbe. Aj toto je moj novy rekord,v takej mega izbe som este nespal a uz ani nechcem.

Konecne nastala hodina H a vyfasoval som kartu od izby. Karta mi sluzila na odomknutie dveri od izby,kuchyni (zistene po funuse) a vchodovych dveri do hostelu.

Problem najst moju izbu,uplne bludisko,vraciam sa na recepciiu (na 2 poschodi),este raz sa pytam na cestu. No nist teda zostupujem o 2 poschodia nizsie,zasuvam kartu a uz som v pelechu. Klasicky si vyberam hornu postel na dvojposchodvej posteli. Podomnou zatial nikto neni. Vrch som si oblubil uz od vojny,bo na spodnu postel si vzdy niekto sada a podobne,hore je klidecek. Zatial to vyzera,ze je to tu zaplnene len z polovice. Hadzem sprchu, davam sa do pyzama,uz neplanujem ist von i ked iba nieco po 15/30. Vonku sa uz zotmelo a ja som fakt k.o. Musim nabrat sily na zajtrajsiu dalsiu celodennu prechadzku.

Na izbe citam knihu, pisem dennik jem susienky. Na vecer som este behol na net. Je tu aj freewifi,dokonca netreba ani heslo,ale predsa len za klavesnicou sa mi lepsie robi.

Po vyplateny izby mi ostalo v penazenke uz len 250k. Uvidim ci budem muset robit vyber,to by som moc ale nechcel.

Bol som kuknut v kuchynke uplne na prizemi, vsetko co treba tam je, mikrovlnka, sporak, kanvica, pribory, dost miesta. Zajtra si zrejme na obed/veceru kupim neaky polotovar.

Moc sa socializovat nechcem, co som pocul su tu nemci, francuzi a samozrejme rusi. S nemcami je tu zrejme aj daky slovak. Vsetci co su na izbe su zvacsa 3-5 clenne partie co sem dosli hlavne za party. To ako fakt nechapem,ist chlastat do draheho svedska.

Na nabijacku som si dal baterky od fotaku,dufam,ze mi nezmiznu. Zastrcka je v strednej casti tejto mega izby .Izba je predelena dvoma sadrokartonovymi stenami.

Okolo 22/00 si moji spodny susedia zmysleli,ze musia zacat klebetit s novou prichodzou babou z turecka. Fakt ziadny ohlad tato ozranska chamrad neberie alebo som uz ja stary a vsetko mi vadi.

Co som pocuval, bo zaspat som nemohol, vsetko su to studenti erasmu (spaniel, rumunka, turkyna). Skoda,ze mna na take studium nedali,ktovie kde by som bol uz teraz. Turkyna studuje v taliansku. Miluje taliancinu,nema rada anglictinu ale i tak nou rozprava a uci sa ju. Vravi,ze do EU sa turecko tak lahko nedostane,bo maju problemy s kurdami. Vychod krajiny je velmi chudobny,dodrzuju sa tam viac zvyky (mozu za to kurdi), kebab neni narodne turecke jedlo ale je z dalekeho vychodu, do turecka ho priniesli kurdy. Policajne zlozky su nadludia, ked boli demonstracie v istanbule kvoli dakemu parku na taksim namesti,tak si robili s ludmi co chceli. Ziadne staznosti nepomohli,bo ich vo velkom chrani stat. Inak som si vsimol,ze bola dost proti kurdom, furt na nich kydala. Spaniel nadaval na EU,po vstupe vsetko zdrazelo,ludia prisli o pracu, taktiez su u nich policajti polobohovia. V spanielsku vlastne ani neziju spanieli ale iba galovia (on odtial pochadza), baskovia a katalanci. V statnej sprave je korupcia tak ako v turecku. Rumunka tuto debatu totalne zaklincovala. Po tom co pocula od spaniela a od turkyne je rada ,ze zije v rumunsku kde neni ziadna korupcia,policajti sa riada heslom pomahat a chranit, vsetci ludia maju pracu a po vstupe do EU sa u nich zije o milion percent lepsie, chudoba u nich neexistuje. Akurat len jedna skvrna na rumunsku je v podobe madarov co tam ziju. Chcu aby sa uzakonil ako druhy statny jazyk madarcina. Inak original madari nemaju radi rumunskych madarov a pohrdaju nimi.

Okolo polnoci konecne prestali debatovat a ja som sa tesil na nicim neruseny spanok.

naklady (1euro = 8,62 svedskej koruny )

ubytovanie 2x best hostel old town 26.doorm s ranajkami- 390k
fastfood max suprememal - 59k

foto
http://min.us/mb0NO4FIT1QLBL

Advertisement



Tot: 0.482s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.2831s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb