3.den - turisticky Londyn, zapas Sporting Bengal - Clapton FC


Advertisement
United Kingdom's flag
Europe » United Kingdom » England » Greater London
November 27th 2013
Published: December 6th 2013
Edit Blog Post

Rano sa budim uz okolo 6/00 aby som sa stihol rozlucit s martinom ale nechcelo sa mi z postele. nakoniec ale martin dosol do obyvacky tak sme sa rozlucili a ja som este pokracoval v spani do 8/00.

Martinova zena mi na prekvapenie neprichystala anglicke ranajky,co som cakal,sak anglicko ale iba klasicke toasty s maslom,orechovim maslom. Zrejme anglicke ranajky su uz len mytus, bo co hovorila moc ludi je fakt len toasty a potom rychlo do prace. Avsak caj s mliekom sa este drzi, bol fajn ale v indii mi chutil viac.

Odporucila mi aby som sa z ich domceku presiel popri temzi az do richmondu a odtial siel metrom do centra londyna. Vacsinu ludi co hostili fakt zaujimalo len centru londyna hklasicke pamiatky. Neviem ci som spominal ale jeho zena robi cyklo vylety po okoli. To moze byt tiez fajn, ked je dobre pocasie.

Po rozlucke som sa teda vydal na dalsiu pesiu turu.

Prva mensia zastavka pri mega velkom rugbyovom stadione. Skoda, ze sa nedalo ist dnu. Nasleduje hranie sa s gps a nastavenie cesty k temzi, bezproblemov som ale nakoniec trafil aj bez gps.

Popri rieke je fajn nabrezie lemovane parkom, opat tu bolo dost bezcov a neskutocne vela psickarov (fakt velky psi,nie ako u nas tie male hovna co sa vojdu do kabelky). Na vode kotvilo vela mensich lodiek, clnkov, dokonaly relax.

V richmonde som najskor rozmyslal, ze skusim ist doubledecekom ale nakonec som si to rozmyslel, bo uz bolo badat mensie zapchy na ceste. V tescu dokupena voda a smer metro.

Inak richmond uz bol trochu rusnejsi ale este sa to dalo v pohode zvladat.

V metre sa mi po prilozeny oyester karty potvrdili obavy, vcera mi to fakt strhlo 9l, debil mal som tomu venovat hned pozornost a ist to reklamovat, takto som dosol o kopu penez. V stanici richmond sa krizuje metro, nadzemka a vlaky, staci si vybrat a uz sa clovek vezie. Voli metro, pre istotu sa este pytam ci ide mojim smerom, inak znacenie blbovzdorne.

Vystupujem na zastavke hammersmith, za 5 stanic mi to strhlo 2 libry. Odtialto mi to podla gps ukazovalo este hodinu pesi do naturalhistory muzea.

Ulice tu uz boli riadne plne, hlavne cesty,riadne zapchy.

Pred muzeom sok, milion ludi, zvacsa vsetko skolaci ale aj kopa turistickych busov. Sa necudujem, ze tu bolo tolko ludi, muzeum ako vacsina statnych je free.

Pri vstupe este bezpecnostna prehliadka, som musel ukazat batoh. Ale pohoda. Vo vstupnej hale ma privitala kostra dlheho dinosaura, kvoli nim som sem vlastne aj isiel. Tak kuknutie expozicie dinosaurov a sup ho dalej. Keby tu bolo menej ludi kukol by som asi cele muzeum ale nechcelo sa mi pretlacat medzi soplakmi. V jedne expozicii bola aj tetula co robila vyklad malym detom. Dinosauri ma nesklamali, odporucam navstivit toto muzeum a prejst si ho krizom krazom.

Doma som planoval navstivit aj science muzeum co je hned vedla naturalhistory muzea,bohuzial cas ma tlacil, tak nabuduce.

Smer buckhingamsky palac. Cestou zapadam do mcdonaldu, bo klasicke jedla su tu uz drahsie ako v okrajovych stvrti (mal som sa najest tam,no hladny som este nebol). Prvy krat tu platim bezdotykovou debetnou kartou. Najskor menis zmatok,som ju prilozil k terminalu, baba zatial odisla chystat menu,z terminalu nic nevyliezlo,tak som este kartu pichol do terminalu, jasne,ze uz mi ju to nezobralo,tak ju skovavam do penazenky, berem jedlo a na poschodi do seba ladujem anglickeho mcdonalda. V chuti sa lisila len cola, bola menej rozriedena. Navstevujem este wc a uz fakt smer palac. Jo,nezabudol som po sebe odpratat bordel zo stola,dost ludi to nechavalo na stole,zberacka odpadov mi podakovala.

Ako som sa blizil k palacu,tak pocet ludi umerne stupal. Palac fajn ale nic extra. Vojacikovia mali na sebe sede kabaty,bo zima. V lete maju klasicke cervene uniformy,tie si omrknem nabuduce.

Od palacu cez bridcage walk popri st.james parku som sa dostal az k big benovy. V parku bolo opat par bezcov a velmi krotke vevericky.

Od big benu som uz siel klasicky turisticky okruh (po strane kde je london eye) popri temzi az po londynsky most. Big ben v pohode, taktiez ostatne zname atrakcie. London eye ide fakt velmi velmi pomalicky. Po par metroch chodze narazam na mini vianocne trhy ale nic moc, na londyn som cakal nieco obrovske (mozno v inych castiach). Zaujali ma skatebordisty,dobre kusky ukazovali v stylovom grafitovom prostredi.

Mozem prehlasit,ze vcerajsia prechadzka popri temzi sa mi lubila viacej.

K tower bridgu som uz nestihal, resp. stihal ale bol som uz fakt utahane,tak som si ho vyfotil aspon z london bridgu. Tu som odlovil aj prvu anglicku kesku a zbavil sa swg a tb.

HMS Belfast som veru tiez nestihol, nevadi,niekedy nabuduce ale uz za zvysene vstupne,bo co som pozeral od buduceho roku ide vstup hore o 1libru.

Z london bridgu som sa pobral hore prudom po druhej strane temzi k miestu stretnutia s mojim dalsim CS, do pubu Lord Moon of the Mall, neskor zistene, ze je to najlacnejsi pub v okoli,lacne pivo a aj jedlo. Pod lacnym pivom si treba predstavit sumu od 3 libier, inde stoji pivo od 3,6libry.

Cestou som marne hladal neake miestecko na curanie, nikde sa nedalo,vsade kamery a nekryte miesta. Veru kamier je tu jak nasranych, vsetko ma velky brat pod kontrolou ale ktovie ako rychlo by boli schopne zareagovat organy keby sa nieco stalo.

Uz sa nam pekne zotmelo a zacali sa rozsvicovat svetla, osvetlenie temzi fajn ale nic extra.

Konecne som nasiel miesto na curanie, zbehol som po schodoch skoro az k temzi, pri konci sa to uz dost smykalo,by bola sranda keby dostanem smyk. By som si zaplaval v temzi. Martin, vcerajsi CS hovoril,ze v temzi moc ludi neplava, zradne viry a samozrejme spinava voda. Treaz spinava aj mojim prispenim.

Stretko som mal dohodnute na 17/30, este som mal pol hodinku tak som okukol trafalgar square. Zaujimavo nasvietene fontany.

Mensie bludenie,som zabocil o ulicku skor a potom uz len cakanie pred pubom. Duncun meskal 15.min ale to nevadilo aspon som si obzeral okolo prechadzajuce doubledeckry, isiel dokonca aj jeden uplne stary.

Duncan mal okolo krku sal st.pauli, neskor sa moje podozrenie potvdrilo,velky laviciar sa z neho vyklul. Keby vim ani k nemu nejdem.

V pube mi duncan vybavil na kostovku pivo, barmanka nacapovala maly stamprtlik piva,kostovka a potom uz len capovanie. Pivo nahovno, uplne jak voda. Z kostovky sa to nedalo urcit,bo to bolo fakt len na jazyk. Mali tu asi 8 druhov piv.

Po pive rychly presun na metro a smer futbal. Cakal ma zapas medzi sporting bengal vs fc clapton. Pred metrom sme vyfasovali hrube gratis noviny,pipnutie oyester karty a mensia tlacenica vo vagone. Pri presadani na dalsiu linku som si isiel dobit kredit na oyester kartu, najskor reku za 10l, idem tam pchat papierovy peniaz a duncan hovori,ze to je na kreditky,tak vytahujem kartu,medzi tym prichadza mlady chalan a dava mi zdarma 24hod listok,bo on ho uz nevyuzije,fajn tak dobijam len za 5l,opat bezkontaktna platba bez potreby zadavania pin kodu.

Pred futbalom ideme do potravin, kupujeme flaskove pivo na futbal,najskor som chcel aj sendvic ale vraj su neni dobre tak nic teda.

Po nakupe piva sa zastavujeme v pube na dalsie piva. Opat hovno piva.

Inak klobuk dole pred pubmi,fakt su tu skvele,vynikajuca atmosfera,take rodinne prostredie, nie ako u nas senky a podobne nalievarne. Nieco podobne by sa mohlo urobit ozaj u nas ale zas na to treba aj inu mentalitu ludi.

V pube boli dalsi lavicovo orientovany ludia co isli tiez na futbal. Fans claptonu su tak ako u nas fans trencinu antifa.

PO pivach teda hor sa na futbal. Stadion nic moc ale u nas by na nom bezproblemov hrali druhu ligu, bola tam iba jedna zastresena tribuna, atleticky oval a potom ihrisko.

Ako uz nazov klubu bengal napoveda, islo o indicko-pakistansky klub. Na zaciatku nas skasli indovia, zobral som si studenstsky listok (normal 6,5l,zlavneny 4,6l). Vstupenku nam nedali ziadnu, sak to bolo daka 9.liga. Na tribune bolo asi 30 ludi, celkovo navsteva zhruba 100 ludi. Futbal oproti vcerajsku nic moc, nepresne prihravky, pomala hra,normalne som si myslel, ze kukam na nasu prvu ligu. Co sa tyka fans, tak ti boli fantasticky. Stale spievali,proste sa bavili. Genialny bol aj rozhlasovy hlasatel, robil riadnu sou. neskor sa asi 5 fans natlacilo k nemu do rozhlasovej budky. Fakt paradna zabava. Po prvom polcase nastala mensia mela medzi supermi, pri odchode do satne si vymenili pravy lavy hak brankar a jeden hrac. Na tirbune sa k nam pridal kamos duncana,takztiez na sebe trigovica st.pauli.

Po zabavnom zapase sme sli uz smer domov. Duncuna byva v pristahovaleckej casti londyna, tak to tu nebolo az take turisticke a hlavne to tu bolo trosku viac chaoticke. Na veceru sme sa zastavili v mcdonalde. Akurat uz zatvarali (23/00) ale stihli sme sa rychlo najest. Jedna baba nam este dala zlavnene kupony,tak sme si odrthli jeden a poslali ich dalej. Bohuzial sa vymenila obsluha a ta zistila,ze kupony su neplatne. Tak klasicke menu.

Duncan byva este s jednym clovekom, davam im mily,pohladnicu. Kukame chvilu tv,po polnoci idem spat. Izba fajn,jedna mala kutica kde je postel. Pred spankom este sprcha,potom navlecenie ci postelneho pradla a konecne spanok

naklady (1 euro = 0,82 libry)

voda 2l - 0,45l
dobitie oyster karty - 5l (platba kartou 6,13eura)
mcdonald bigmac menu medium - 4,39l (platba kartou 5,38eura)
listok na futbal - 4,6l
2x flaskove pivo - 4,4l
2x pivo - 7,45l
twix - 0,7l
mcdonald menu festive deluxe medium - 5,39l (platba kartou 6,60eura)

foto
http://minus.com/mIPSGeJ6SiH16

Advertisement



Tot: 0.048s; Tpl: 0.009s; cc: 12; qc: 24; dbt: 0.0231s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb